Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
brechtje122 schreef:Ik heb voor de rest geen ervaring met bitloze hoofdstellen, maar zou hij het niet beter doen op een dubbelgebroken bitje?
Enkel gebroken bitten kunnen namelijk wel eens in het gehemelte prikken.
of een heel zacht bitje
loveidefix schreef:brechtje122 schreef:Ik heb voor de rest geen ervaring met bitloze hoofdstellen, maar zou hij het niet beter doen op een dubbelgebroken bitje?
Enkel gebroken bitten kunnen namelijk wel eens in het gehemelte prikken.
ja dit zou ook kunnen, of een ongebroken bitje kan ook... maarja ik weet niet![]()
tis natuurlijk wel goedkoper dan een heel nieuw hoofdstel aanschaffen haha
Ik weet niet welke maat je shetlander heeft? Hier heb je bijvoorbeeld een goedkoop bitje: http://www.de-shetlandhoek.nl/a-2049325 ... ingstrens/Hannapony schreef:dubbelgebroken bit met tonglepel? dan kan die niet meer zn tong over zn bit gooienof een heel zacht bitje

loveidefix schreef:Hannapony schreef:dubbelgebroken bit met tonglepel? dan kan die niet meer zn tong over zn bit gooienof een heel zacht bitje
hahahah heb je dat ik 10 cm dan?? ik vind met zon lepel eerlijk gezecht maar niets![]()
Ik twijvel echt heel erg... mischien eerst maar eens een dubbel gebroken bitje halen en daarna als dat niet
werkt alsnog een bitloos hoofdstel halen?
Jolindaa_ schreef:Hoihoi,
Ik heb de pardoes, mooi soepel en zacht hoofdstel. Ik men er niet mee. Ik men met een 'zelfgemaakte' hackamore. Ik heb een Fries roosjes bit gesloopt en die gebruik ik als hackamore.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
(Ik zie dat ik bij je in de buurt woon, als je wilt, kan ik een keer langskomen en kan je het hoofdstel uitproberen).