Wat voor wintec zadel voor haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Starwien

Wat voor wintec zadel voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 16:08

Heee! Ik heb een haflinger gekocht van schofthoogte 1.44/1.46 en moet nog een zadel kopen, ik heb van verschillende mensen gehoord dat wintec zadel het beste is om dat je dan een verwisselbare boom hebt, maar nu heb ik een vraag, wat voor soort wintec zadel moet ik nemen? Want er zijn er best veel.. En weet iemand ook wat voor maat?

Karin92

Re: Wat voor wintec zadel voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:09

passen... dat is de enige manier waarop je erachter komt wat voor zadel je moet hebben....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:10

De maat van het zadel hangt ook af van jouw bips :)
Ik zou zeggen; benader eens wat zadelmakers en vraag of zij wintec in hun assortiment hebben.

Bedenk dan alvast voor jezelf wat je wil; veelzijdigheidszadel, dressuur of spring?

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 08:58

Ik wil veelzijdigheid en heb zelf ong 17,5 inch, wat voor een kun je dan beter nemen voor een haflinger, wintec 2000 of wintec 500?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:03

Allemaal laten komen door de zadelmaker en passen.
Op mijn haflinger liggen alle modellen Wintec slecht; ze kiepen naar voren bij haar. Geheel afhankelijk van de bouw van je haflinger dus of er eentje goed ligt. Gewoon een kwestie van uitproberen.
En niet alleen goed ligt bij stilstaan, maar ook in beweging. Dus longeren met het zadel in alle gangen, kijken of het niet kiept of opwipt en daarna onder het zadel rijden en kijken of het dan ook blijft liggen. Bij het opstijgen is het ook wel fijn als het goed blijft liggen.

Kortom een haflinger en een passen zadel kopen is vaak erg lastig.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:09

Met bovenstaande eens, ook op mijn Haflinger ligt een wintec slecht, kiept naar voren welke maat ik ook neem. Ik zou een zadelpasser laten komen zodat je verschillende zadels uit kunt proberen.

Ik heb voor mijn Haflinger een boomloos zadel, dat past perfect.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:43

Cob-type zadels doen het over het algemeen goed op Haflingers. Het is verstandig een zadel altijd door een zadeldeskundige te laten aanmeten!

ekelienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:18

ik heb een wintec te koop, kijk anders eens bij mijn advetenties!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:15

Op mijn Haf x New Forest merrie ligt een Wintec Isabell Werth... maar met de nodige aanpassingen qua boom en het deskundig oog van een ervaren (en professionele!!) zadelpasser !