Vragen Anky Painted Black

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Vragen Anky Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 21:30

Ben aan het kijken op internet voor een gebruikte Anky Painted Black.
Nu zijn 2 dingen mij niet helemaal duidelijk.

1. Boom aanpasbaar -> houdt dit in dat de huidige boom te verstellen is, of dat er makkelijk een andere boom in te zetten is? Indien het laatste ... iemand een idee wat dit kost?
2. Kussens van memory foam -> Hoe gaat dit met bijvullen? Is het gehele kussen van memory foam en bevalt dit goed?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Mickael

Re: Vragen Anky Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:14

Hebben zeniet een site waarop zeje verder kunnen helpen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 21:37

Niet gevonden nog

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:56

Heb geen ervaring met de Anky maar heb een springzadel met dat foam. Dit zadel han je niet opvullen maar paste paard perfect. Had wel25 verschillende zadels geprobeerd maar niks wat goed paste of wat paardlief aangaf niet fijn te vinden. Als de Anky ook niet op te vullen valt let er dan heel goed op dat de vorm van het zadel je paard als gegoten zit.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 12:59

beppie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:00

Ik heb een Anky Painted Black dressuurzadel (te koop!) dus weet er wat meer van. De vulling is van een soort synthetisch wol wat heerlijk zacht is voor de rug en het zadel is dus prima op te vullen ! De vulling wordt niet hard en veert terug. Het kopijzer is te verwisselen, eenvoudig door een zadelmaker en als je handig bent kun je het zelf ook.
Het is een zeer fijn zadel, zit lekker zacht, helaas past het niet op mijn nieuwe paard, die heeft een wat "hollere"rug en de boom van de ANKY PB is voor een wat rechtere rug. Dan is het jammer genoeg ook met een ander kopijzer niet goed op de lossen.
Wie interesse heeft in een zeer goed onderhouden en maar 1 jaar gebruikt ANKY PB dressuurzadel 18" kan reageren. Er zit nu een mediumboom in en ik heb er nog een blauwe mediumwijde boom bij.