Zadelbontje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zadelbontje helpt tegen naar voren schuivend zadel.

Ja
2 (15%)
Nee
11 (84%)

Totaal aantal stemmen: 13

carmenbrum

Zadelbontje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 07:41

Hallo,
Ik heb een bijna 4 jarige, en een kunststof Knight-Rider zadel. Nu heb ik vorig najaar dat zadel op 'm laten aanpassen, omdat het steeds naar voren schoof in galop. Dat was verbeterd, maar nu heeft hij een tijd stilgestaan, waardoor er waarschijnlijk wat bespiering vanaf is.. Zou een zadelbontje een (tijdelijke) oplossing zijn om ervoor te zorgen dat het zadel niet meer naar voren schuift? Het zadel schuift vooral in galop..
Bvd!

fjordnina

Re: Zadelbontje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:06

Ik zou in dit geval eens kijken naar een antislippad of een staartriem. Als je verwacht dat hij binnenkort wel weer in zijn zadel is gegroeid zijn dat wel goede tijdelijke oplossingen. Is dat met een maand of 2 niet het geval dan wordt het toch tijd om weer naar een ander zadel te gaan kijken.

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 14:46

Bedankt voor jullie meningen :)
Ik wil het zadel wel weer laten aanpassen, maar dan niet over 2 weken weer, dus wacht ik liever nog even..
Degene die ja heeft gestemd, zou je dat willen uitleggen? Wat voor werking heeft dat bontje dan? Hoe gaat 'ie het naar voren schuiven tegen? Ik ben zsm opzoek naar een tijdelijke oplossing, want zo kunnen we echt niet fijn rijden.. :n
Een staartriem zou kunnen, maar aan mijn zadel zit geen ringetje daarvoor, dan zou ik een T-stuk oid erbij moeten kopen..?
Werkt zo'n antislippad goed en hoe duur zijn die (evt tweedehands?)