De studshu , met kalkoenen op transport . Ken je ze ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

romancehorse

De studshu , met kalkoenen op transport . Ken je ze ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 08:53

Heeft iemand ervaring met die dingen?
Is het echt zo makkelijk als ze zeggen ?
Makkelijk aan te doen enzovoort.
Als je niet weet wat ik bedoel , onderaan staat m'n website.
Heb ze op mijn site staan.
Ze lijken me handig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:03

Het lijkt mij niets.
Ik draai het liefst zo kort mogelijk van te voren de punten in en na het rijden meteen er weer uit.
Die studshu op en af doen is alleen maar weer een extra handeling.
Het argument dat het veiliger is bij jonge en gespannen paarden gaat wat mij betreft ook niet op.
Als mijn paarden mee gaan op concours kunnen ze netjes voetjes geven en met rust kom je een heel eind, daarbij zul je om de studshu af te doen net zo goed de hoef op moeten tillen.
Mocht je paard de studshu af trappen tijdens vervoer staat hij alsnog met punten in.
Ik denk dat het niet meer dan een grappige uitvinding is waar we weinig meer van gaan horen.
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast!

romancehorse

Re: De studshu , met kalkoenen op transport . Ken je ze ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 09:09

Ze zijn wel genomineerd voor product van het jaar ?!!
Heb er zelf ook geen ervaring mee.
Lijkt me wel handig. Het is wel altijd een gedoe op de wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:19

MizzMontana schreef:
Het lijkt mij niets.
Ik draai het liefst zo kort mogelijk van te voren de punten in en na het rijden meteen er weer uit.
Die studshu op en af doen is alleen maar weer een extra handeling.
Het argument dat het veiliger is bij jonge en gespannen paarden gaat wat mij betreft ook niet op.
Als mijn paarden mee gaan op concours kunnen ze netjes voetjes geven en met rust kom je een heel eind, daarbij zul je om de studshu af te doen net zo goed de hoef op moeten tillen.
Mocht je paard de studshu af trappen tijdens vervoer staat hij alsnog met punten in.
Ik denk dat het niet meer dan een grappige uitvinding is waar we weinig meer van gaan horen.
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast!

Mij lijkt het wel wat, Ik wil alleen eerst wat meer ervaringen horen van andere mensen. Of ze idd goed blijven zitten.

Mijn merrie is prima opgevoed, en thuis kan ik haar los op de poetsplaats laten staan en geeft ze keurig voetjes. Maar op vreemd terrein is zei nog zo nieuwsgierig naar alles dat ik echt geen kalkoenen durf te draaien. Omdat ze gewoon nog niet braaf stil staat. Dus daar lijkt het me zeker prettig voor. Uiteraard ben ik bezig haar ook op vreemd terrein braaf te krijgen. Maar de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is haar mee nemen. Dus in de tussen tijd lijkt mij het wel een uitkomst.

HBZ

Re: De studshu , met kalkoenen op transport . Ken je ze ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:55

Dit lijkt mij ook wel wat, dus ik hou het topic even in de gaten.
Nu zetten wij onze paarden gewoon met kalkoenen op de trailer. Omdat paarden op wedstrijd terrein toch vaak wat gespannen zij en het dan veel lastiger is om ze in te krijgen, na het rijden haal ik ze wel direct uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:04

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:33

HBZ als je toch met punten in wil reizen is het misschien wel een optie om dit te gebruiken want voor de pezen is het niet echt goed als ze met punten op de wagen staan. Ligt natuurlijk ook aan hoe lang je ze laat staan maar het is wel een onnatuurlijke belasting.
Dank voor de link Suzanne, ik ga dat topic ook eens door kijken. Ben nu toch wel benieuwd naar iemand die ze zelf heeft gebruikt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:13