Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
anitas1994 schreef:Ik heb zelf ook wellis met een pessoabit gereden, de pony die ik reed werd altijd super druk / rennerig van muziek.
Het was echt omdat ze het leuk vond en zich aanpasde aan de maat van de muziek leuk maar erg vervelend want ze deed der hoofd omhoog en terug komen deed ze niet. daarvoor en buiten de caroussellessen om reed ik er haar op een gebroken trens.
Zolang je zelf weet hoe je het bit moet gebruiken kan het echt een heel fijn bit zijn voor paard en ruiter. en ja ik heb het wel ervaren als dat het hielp.
Koper schreef:Ik denk dat de instructeur beter kan werken aan bij voorbeeld ontspanning van de ruiter dan dat hij een pessoabit adviseert. Dat zijn van die smerige bitten, zit geen kinketting aan om doorslaan te voorkomen en doordat ze vaak een gebroken mondstuk hebben is de werking ervan alleen maar sterker in de mond.
Met een ongebroken trens gaan rijden lijkt me dan een slimmer idee.
M_anuela schreef:oke super bedankt, ja het is echt irritant haar paard trekt de kop ook omlaag en dan begint ze te sprinten poehpoeh. hahaha
Koper schreef:M_anuela schreef:oke super bedankt, ja het is echt irritant haar paard trekt de kop ook omlaag en dan begint ze te sprinten poehpoeh. hahaha
Als je bij zo'n paard een scherper bit gaat gebruiken zal hij alleen maar harder gaan rennen. Paarden leren helaas heel gemakkelijk om het bit te negeren en veel paarden kunnen zich prima afsluiten voor pijn.