pessoabit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

M_anuela

pessoabit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:17

hallo,

mijn vriendins paardje is met een stang ingereden en reed daarna ook zo met een stang, nu ze hem gekocht heeft, heeft ze het paardje een dubbel gebroken trens ingedaan.
in het begin ging het goed maar nu begint het paardje te trekken en gaat hij er heel snel vandoor. Ze krijgt haar dan ook niet meer terug.
haar instructeur raad haar een pessoabit aan om te proberen omdat het nu langzaam uit de hand begint te lopen (gaat zo hard en komt niet meer terug en vliegt dus bijna uit de bocht ).

weten jullie misschien of dit een goede oplossing is of is er nog een oplossing, want elk paard kan met een zacht bit gereden worden maar het lukt haar gewoon niet nu.

groetjes manuela (ik schrijf dit voor een vriendin)

HTM

Re: pessoabit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:19

Is het paard gereden met een stang, of een ongebroken bit?

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:35

HTM schreef:
Is het paard gereden met een stang, of een ongebroken bit?

met een stang

HTM

Re: pessoabit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:38

Ik denk dat je dan beter eerst een ongebroken bit kan proberen ipv een gebroken.
En werken aan de gehoorzaamheid van het paard.

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:39

HTM schreef:
Ik denk dat je dan beter eerst een ongebroken bit kan proberen ipv een gebroken.
En werken aan de gehoorzaamheid van het paard.

oke heel erg bedankt!

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:39

Ik heb zelf ook wellis met een pessoabit gereden, de pony die ik reed werd altijd super druk / rennerig van muziek.
Het was echt omdat ze het leuk vond en zich aanpasde aan de maat van de muziek leuk maar erg vervelend want ze deed der hoofd omhoog en terug komen deed ze niet. daarvoor en buiten de caroussellessen om reed ik er haar op een gebroken trens.
Zolang je zelf weet hoe je het bit moet gebruiken kan het echt een heel fijn bit zijn voor paard en ruiter. en ja ik heb het wel ervaren als dat het hielp.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:40

Ik denk dat de instructeur beter kan werken aan bij voorbeeld ontspanning van de ruiter dan dat hij een pessoabit adviseert. Dat zijn van die smerige bitten, zit geen kinketting aan om doorslaan te voorkomen en doordat ze vaak een gebroken mondstuk hebben is de werking ervan alleen maar sterker in de mond.

Met een ongebroken trens gaan rijden lijkt me dan een slimmer idee.

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:41

anitas1994 schreef:
Ik heb zelf ook wellis met een pessoabit gereden, de pony die ik reed werd altijd super druk / rennerig van muziek.
Het was echt omdat ze het leuk vond en zich aanpasde aan de maat van de muziek leuk maar erg vervelend want ze deed der hoofd omhoog en terug komen deed ze niet. daarvoor en buiten de caroussellessen om reed ik er haar op een gebroken trens.
Zolang je zelf weet hoe je het bit moet gebruiken kan het echt een heel fijn bit zijn voor paard en ruiter. en ja ik heb het wel ervaren als dat het hielp.

oke super bedankt, ja het is echt irritant haar paard trekt de kop ook omlaag en dan begint ze te sprinten poehpoeh. hahaha

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:43

Koper schreef:
Ik denk dat de instructeur beter kan werken aan bij voorbeeld ontspanning van de ruiter dan dat hij een pessoabit adviseert. Dat zijn van die smerige bitten, zit geen kinketting aan om doorslaan te voorkomen en doordat ze vaak een gebroken mondstuk hebben is de werking ervan alleen maar sterker in de mond.

Met een ongebroken trens gaan rijden lijkt me dan een slimmer idee.

oke dankjewel, zij weet er echt niks van en ik weet ook niet wat het beste is dus bedankt!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:45

M_anuela schreef:
oke super bedankt, ja het is echt irritant haar paard trekt de kop ook omlaag en dan begint ze te sprinten poehpoeh. hahaha

Als je bij zo'n paard een scherper bit gaat gebruiken zal hij alleen maar harder gaan rennen. Paarden leren helaas heel gemakkelijk om het bit te negeren en veel paarden kunnen zich prima afsluiten voor pijn.

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 16:47

Koper schreef:
M_anuela schreef:

Als je bij zo'n paard een scherper bit gaat gebruiken zal hij alleen maar harder gaan rennen. Paarden leren helaas heel gemakkelijk om het bit te negeren en veel paarden kunnen zich prima afsluiten voor pijn.

yip maar dat geloof mijn vriendin niet en hoe scherper het bit hoe liever ze worden (denkt ze) maar dat krijg ik niet uit haar hoofd gepraat dat dat niet waar is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:08

Dan komt ze daar nog wel achter. Ik hoop alleen dat ze met dat paard niet buiten de bak rijdt. Levensgevaarlijk.

M_anuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:18

Koper schreef:
Dan komt ze daar nog wel achter. Ik hoop alleen dat ze met dat paard niet buiten de bak rijdt. Levensgevaarlijk.

nee ze rijd gelukkig altijd binnen.