Welke barebackpad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welke raden jullie aan?

Barefoot kleine maat
Geen stemmen
Barefoot normale maat
6 (85%)
Best friend kleine maat
Geen stemmen
Best friend normale maat
1 (14%)

Totaal aantal stemmen: 7

xISVx

Welke barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 13:05

Ik zoek een bareback pad voor een pony met een lage schoft en een rechte ruggengraat, haar rug is best kort. Haar zadel wat ze nu heeft is niet goed voor haar. Het schijft tijdens het rijden naar haar nek, ze heeft al een kale schoft. Het is niet mijn eigen pony maar een manegepony, anders had ik al lang een nieuw zadel gekocht.

Omdat ik geen nieuw zadel kan betalen, zoek ik een bareback pad. Haar schofthoogte is ongeveer C/D. Ik weet het niet precies omdat het natuurlijk niet mijn pony is. De prijs van de pad moet onder de 100 euro liggen. Ik zit zelf te twijfelen tussen een pad van best friend of een pad van barefoot. Ook heb ik geen idee welke maat ik zou moeten hebben. Met zo'n korte rug ben ik namelijk bang dat de pad te lang wordt. Ze heeft ook een hele dikke buik.

Geryon

Re: Welke barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:08

Dat de pad te lang wordt maakt in principe niet uit. Want jij zit toch niet op dat deel. De haren kunnen alleen wel afbreken als de pad te lang is, maar dat is vaak alleen als ze een wintervacht hebben.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:46

Een manege pony met een bareback? Ben jij de enige die er op rijdt? Want denk dat lang niet iedereen er zomaar op kan blijven zitten, zeker niet de beginners :)

xISVx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 17:04

Jette schreef:
Een manege pony met een bareback? Ben jij de enige die er op rijdt? Want denk dat lang niet iedereen er zomaar op kan blijven zitten, zeker niet de beginners :)

Er rijden geen beginners op, ze gaat soms ineens rennen en is heel onvoorspelbaar. Mijn vriendin en ik zijn de enige die er op rijden en daarom willen we de pad samen gebruiken:)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:06

Dat is fijn, vinden ze het goed? Ik rijd er zelf ook wel eens mee, een bareback van barefoot normale maat. Het zit top! Ik zou ook voor die maat gaan :)