Singelspanner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Singelspanner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:28

Hallo,
Vanwege chronische buikklachten heb ik moeite met aansingelen. Het kracht zetten doet mij pijn.
Ik wilde weten of een singelspanner hiervoor een oplossing zou zijn.
Is het een beetje gebruiksvriendelijk?

Anoniem

Re: Singelspanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:40

Als je het rustig en gelijkmatig doet vind ik van wel. Niet in een keer strak maar in etappes. Met de singelspanner kan je veel strakker trekken dus vandaar kalm aan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:11

Vroeger toen ik klein was en niet veel kracht had dan had ik ook een singelspannen (of zoals wij het noemden, een aansingelblokje). Ik vond het handig want zonder al te veel kracht te zetten kon ik toch de singel aanspannen. Alleen niet zo handig bij dressuurzadel of, zadels met lange singelsloten in het algemeen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:17

Voor de mens is het wel handig of het zo fijn is voor het paard betwijfel ik. Je moet echt rekening houden in welk gaatje de singel altijd zit want met zo'n singelspanner kun je heel makkelijk veel te strak aansingelen. Persoonlijk ben ik er niet zo voor. Maar als het niet anders kan gewoon heel goed rekening houden op welk gaatje je singel dus normaal zit en zeker niet strakker maken dan normaal.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 14:51

Bedankt voor de reacties.
Het klinkt wel makkelijk.
Goed dat aan wordt gegeven dat je moet opletten met de gaatjes, kan ik me ook wel voorstellen, dat als het zo makkelijk gaat opeens, je op moet passen dat je niet te strak aantrekt.
Ik vraag nu altijd een ander voor me aan te singelen, sta op een pensionstal waar bijna altijd wel iemand is dus dat scheelt.
Toch ben ik ook weleens alleen, dan doe ik m op t eerste gaatje en klim via een krukje erop. Nadat ik even gereden heb kan ik vaak nog wel een gaatje erbij doen, maar goed aangesingeld is het niet.
Scheelt dat ik licht ben.
Maar handig zou het zijn als ik natuurlijk zelf mn singel goed in orde krijg, wel zo veilig!
Ik denk dat ik het dan maar gewoon aan moet schaffen en uitproberen. Misschien is het wel een hele uitkomst. En anders gaat ie weer aan de kant.

Frits56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 17:18

Hallo,
Ik heb allerlei topics bekeken maar de uitleg niet gevonden (plaatjes zijn niet meer aanwezig).
Ik wil graag een singelspanner gebruiken omdat ik last van mijn had heb. Ik weet precies tot welk gaatje ik moet aansingelen maar dat lukt me niet. Nu heb ik een singelspanner gekocht maar snap eigenlijk niet hoe ik 'm moet gebruiken. Kan iemand dit uitleggen?