Een springzadel in boommaat 34

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Een springzadel in boommaat 34

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:22

Hallo allemaal,

voor mijn haflinger wil ik toch graag een springzadel voor erbij, dit word dus niet mijn hoofdzadel.

Momenteel wou ik echt heel graag voor een Bates gaan, aangezien mijn dressuurzadel van hetzelfde merk is en ik tevreden ben over de kwaliteit.. Helaas is het prijskaartje toch wat hoger. En ik wil toch niet TE veel besteden aangezien het een zadel word voor erbij. En ook 2dehands vind ik de prijzen van bates zadels nog steeds erg hoog liggen. Ik ben dus bang dat dat hem niet word...

Een 2dehands zadel heb ik niet zo'n problemen mee maar dan het liefste een aanpasbare. Want dadelijk zit ik met een zadel waar mn zadelmaker niks mee kan.

Ik heb ongeveer een budget van 750/800 euro. Eigenlijk wil ik liever niet hoger gaan, en als ik eronder zou zitten zou dat alleen maar meegenomen zijn. Een hoofdpunt is wel dat het zadel bruin moet zijn. Ik wil absoluut geen zwart zadel. Een cognac kleurig zadel zou ook mogen maar bruin is wel mn voorkeur.

Wie heeft eventueel ervaringen en merken voor mij. Als het nou over of onder mn budget ligt maakt niet zoveel uit. Als de kwaliteit, merk en ervaringen goed zijn moet ik maar even doorsparen maar ik wil echt niet meer aan het zadel uitgeven dan dat het paard gekost heeft zoals ik bij mn dressuurzadel had :')

Groetjes en bedankt alvast

Anoniem

Re: Een springzadel in boommaat 34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:23

Rossener? Of chamberlain. Heb met beide zeer fijne ervaring :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:24

Bedoel jij de Rossner Atlanta ?
Iemand heeft me eens gezegd dat die niet goed zou liggen op mn haflinger omdat de boom kleiner uitvalt...

Een meisje op stal heeft hem en vind hem wel erg fijn zitten dus die zou ik wel graag willen hebben !

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:25

Een thorowgood zadel? zijn goed aanpasbaar door verwisselbare boom en liggen binnen je budget. ben me zelf aan het oriënteren op een thorowgood t8 zadel. kost €695 kaal.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:27

Is dat een springzadel ? ga ik straks naar zoeken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:30

Ja rossener atlanta. Op mijn haf lag die niet lekker dus ik heb een chamberlain daar zweer ik echt bij heerlijk zadel!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:33

De thorowgood zadels worden verkocht en vzh, dressuur en springen :-)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:36

misschien een wintec? dat is geloof ik van dezelfde fabrikant als bates(dus ik neem aan dat de pasvorm dan overeenkomt). en omdat je het niet heel veel wilt gebruiken moet je geen problemen krijgen met het fijt dat het kunststof is.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:36

Rossner is een goede optie, boom is evt door zadelmaker aanpasbaar.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:57

PocoGaucha schreef:
misschien een wintec? dat is geloof ik van dezelfde fabrikant als bates(dus ik neem aan dat de pasvorm dan overeenkomt). en omdat je het niet heel veel wilt gebruiken moet je geen problemen krijgen met het fijt dat het kunststof is.

Ik wil idd geen wintec vanwege het feit dat het kunststof is. De pasvorm komt wel overheen met Bates daar ben ik bewust van :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 10:57

Moet ik bij rossner, ik zou hem dan bv bij divoza bestellen, de W pakken ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 11:14

Heeft een van jullie ervaring met Kentaur?

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:39

Een zadel bestellen bij een winkel moet je niet willen. laat een goede zadelpasservice komen en vertel hun wat je wensen zijn en wat je budget is. de thorowgood t8 heeft trouwens een leren zitvlak en leren kniewrongen.