Vliegendeken schuurt bij de borst..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Vliegendeken schuurt bij de borst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:52

Wat te doen?

Het vliegen seizoen komt er weer aan en ik wil nu al vast kijken wat ik eraan kan doen.
De vliegendeken die ik nu heb (van HH) past perfect! (alleen hals sluit niet aan en schuift daardoor naar beneden maar dat heet ze bij elke deken doordat ze een hele lange smalle nek heeft)
alleen schuurt hij bij de borst, het is daar gewoon dat "gaas" en geen nylon voering oid.
Nu zei mijn moeder, ik kan er evt een voering inmaken, bij de borst. Maar welke stof gebruik je daarvoor en is het überhaupt wel mogelijk?
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt! :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:57

In mijn ogen is een schurende deken een slecht passende deken.
Goeie kans dat hij te smal of juist veel te breed is rondom de schouder. Kijk nog eens kritisch naar je deken!

Ik heb goede ervaring met de Rambo vliegendekens! Past goed op zowel mijn kwpn merrie, als mijn breed geschouderde welsh kruising.

Robin_Rikkie

Re: Vliegendeken schuurt bij de borst..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 15:59

daar was ik al bang voor ja -O-
Mag helaas geen nieuwe deken kopen van mijn ouders omdat het niet mijn eigen paard is..
bruikleen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 16:02

Ja dat begrijp ik ook wel van je ouders.
Misschien kun je kijken naar een 2e hands deken? Kan onwijs schelen in prijs, maar dan heb je wel iets wat past.

Wat voor maat ben je naar op zoek?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 16:03

195,
probleem is dat we dus al een x een deken hadden gekocht maar wist de maat toen nog niet, die was te groot dus verkocht en nieuwe gekocht en nu hebben ze zoiets van, hij past (qua maat) dus dan is het goed.. maar ik kan het binnenkort wel aankaarten inderdaad. 2e hands :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:27

Elke dag beetje equishine erop spuiten en het glijdt lekker en minder schuurplekken :) En anders idd een tweedehandsje!