(Engels) zadel voor je arabier?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

(Engels) zadel voor je arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 11:12

Hoi!

Ik ben gewoon eens even heel erg benieuwd, omdat het bij alle arabieren die ik tot nu toe tegen kom, lastig is een passend Engels zadel te vinden.

Oud stal genootje van me, gebruikt inderdaad altijd boomloos.
Een stalgenoot is al tijden met zadelmakers en zadels bezig, zij vond boomloos voor haarzelf niet fijn, en blijft dus zoekende.
De bijrijdster van mijn paard, heeft zich voor haar arabier (na lang zoeken en proberen) ook maar neergelegd bij boomloos.
Nu kom ik weer een oud stalgenootje tegen, met problemen qua rug + zadel voor haar arab.
Enz, enz...

Dus, welk Engels zadel gebruiken jullie voor je arabier? Greetz!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:14

Volgens mij kan je dit het beste plaatsen bij het Arabische volbloeden-subforum, en zijn er ook wel topics over. Je hebt wel gelijk dat je vaak hoort over pasproblemen bij Arabieren. Ikzelf heb jarenlang gereden met een goed passend merano (goedkoop merk) dressuurzadel. Rossner America hoor ik wel eens wat goeds over. Ik rijd nu zelf ook boomloos western :) dit topic heb ik ook nog gevonden:

[AV] dressuurzadel voor je arabier..

en:
[AV] Wat hebben jullie voor (VZH) zadel voor je arabier????

petitparis

Re: (Engels) zadel voor je arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:27

instructrice gebruikt altijd een wintec vzh, wel een ouder model, nog close-contact model. Maar heeft ook een handgemaakt zadel en dat lag bijna altijd goed op haar AV's

maar denk ook dat je meer tips/opties gaat vinden bij AV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:29

Ik heb er een Wintec Pro op liggen, ligt goed, lees van meer mensen Wintec goed bevalt bij Arabieren.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:32

Oh ja Wintec, die hoor ik ook vaak :) ik heb trouwens al geTEM'd om m naar AV te verplaatsen :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:33

Ik had een kieffer munchen op mijn verzorgpony liggen destijds. lag prima en ik vond het een prettig zadel

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 11:36

Dank set_elkol :) ik dacht automatisch: dit hoort bij harnachement ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:36

dat snap ik :D

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:37

Ik heb een kieffer er op liggen. Had nog een goed JC zadel, maar dit paste niet goed. Maar die kieffer ligt goed.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:38

Voor mijn Arabier (Spaans en wat ronder) kon ik werkelijk geen enkel passend zadel vinden. Wat heb ik allemaal geprobeerd: Wintec dressuur (knelde), JC vzh (schoof naar voren ivm ontbrekende bespiering op de schouder), Wintec dressuur met Cair en verwisselbaar kopijzer (schoof ook naar voren). Was er na drie zadels helemaal klaar mee. Heb een tijd op een heel oud Wintec zadeltje gereden en daarmee getraind zodat mijn paard wat zou afvallen en haar spieren zich wat meer zouden vormen. Hierna heb ik een Hulsebos WB3 gekocht. WAT een verademing, eindelijk een zadel dat blijft liggen. En mijn AV loopt er ook nog eens veel beter onder, ze drukt haar rug tenminste niet meer zo weg. Dus ik zweer echt bij mijn Hulsebos zadel. Maar voor buitenritten etc. zou ik ook wel graag een Western zadel willen. Alleen ben ik dan bang dat ik weer een jaar aan het passen en meten moet gaan.. :)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:48

Ik heb een KR Sergeant

Vivavinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:54

Informeer eens naar een Massimo zadel! Speciaal voor 'bijzonder' gebouwde paarden en pony's. Op de rondgeribte ruin van onze dochter ligt een type II. Eindelijk een goed passend zadel na tig te hebben gepast/geprobeerd. (drama)
Er zijn meerdere dealers in Nederland maar wij zijn vaste klant bij Fred, die ondanks dat hij in Heteren zit, ieder plekje van Nederland aandoet. (www.dezadelmaker.nl)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:46

set_elkol schreef:
Volgens mij kan je dit het beste plaatsen bij het Arabische volbloeden-subforum, en zijn er ook wel topics over. Je hebt wel gelijk dat je vaak hoort over pasproblemen bij Arabieren. Ikzelf heb jarenlang gereden met een goed passend merano (goedkoop merk) dressuurzadel. Rossner America hoor ik wel eens wat goeds over. Ik rijd nu zelf ook boomloos western :) dit topic heb ik ook nog gevonden:

[AV] dressuurzadel voor je arabier..

en:
[AV] Wat hebben jullie voor (VZH) zadel voor je arabier????

Daarom hier een slotje.