Ik ben op zoek naar bokkers die een Stubben zadel op hun pony hebben liggen.
Ik heb namelijk een mooi 2e hands Stubben springzadeltje op het oog. De boom is 31 (normaal/medium) en de inchmaat is 17 inch. Dat is precies wat ik zoek! Echter op de foto'S die ik heb gehad van de verkoper en de foto's die ik op internet zie van dit zadel (en Stubben zadels in het algemeen), lijken mij de zweetbladen wat breed uit te vallen, als je het van de voorkant bekijkt. Dus vooraanzicht.
Het zadel heeft gelegen op een New Forest. De pony waar ik op rijd is ook een (normaal gebouwde) New Forest. Maar als ik het vooraanzicht vergelijk met het zadel wat er nu op heb liggen (een Euroriding Jade, 17 inch, 32cm boom) zie ik wel wat verschil. Ik ben bang dat de bladen niet goed aansluiten. Ik heb al eerder een Stubben gepast, maar daar vond ik de bladen net niet mooi genoeg aansluiten. (ruimte tussen het zadel en de schouder van de pony, niet veel, maar toch) (ik weet niet of dit op te lossen zou zijn geweest met wat extra opvullen). Dat zadel had overigens ook op een New Forest pony gelegen.
Dub dub. Moeilijk moeilijk. Ik mag het zadel uiteraard gaan passen. Maar het is best een eindje rijden voor mij! Ik zou eigenlijk vanavond al willen gaan kijken. Het is verder een perfect zadel, qua staat en qua maten, dus wil het graag hebben. Maar ik wil niet (weer) voor niks rijden.
Kan iemand mij vertellen hoe jouw Stubben op pony ligt? Sluit het goed aan? Niet te breed?
Graag spoedige reactie! Alvast bedankt

Hier de foto. Links het Stubben zadel - rechts het huidige Euroriding zadel

maar tis dus een kwestie van passen of het wel of niet past.