Ervaringen met Anky?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rider1

Ervaringen met Anky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 14:56

Hey bokkers!

Ik ben na de Eskadron set, ( en nog een aantal andere dekjes) aan het zoeken naar een paar andere goede dekjes.

Van eskadron ben ik zéér tevreden, maar ik ganiet elke keer 100euro uitgeven...

Ik heb nu een dekje van Anky bestelt.
Zijn deze goed?
Nemen ze het zweet goed op?
Verkleuren ze snel ( in de was / onder het zadel)

Wat vinden jullie van deze dekjes?

Mvg , Dilek

( als ze goede reacties opleveren, en de zadeldek ook goed meevalt, zal ik er meer gaan kopen, want ze zien er allenszinds goed uit. )

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Ervaringen met Anky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:00

Ik heb ze ook en ze bevallen mij prima. Liggen goed onder het zadel, nemen goed zweet op en blijven mooi in de was.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:02

Ik heb er eentje te koop staan, heb hem nu bijna 2 jaar en gebruik hem niet heel intensief, soms opeens een tijdje. Ik ben nu op de kleur uitgekeken en hij ligt niet helemaal lekker bij mijn paard. Maar zoals je kunt zien is de kleur nog steeds super mooi! En hij neemt inderdaad het zweet goed op.

Ik was hem met de hand en laat hem gewoon drogen, in mijn ogen blijven ze dan sowieso mooier.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:04

00peetje00 schreef:
Ik heb ze ook en ze bevallen mij prima. Liggen goed onder het zadel, nemen goed zweet op en blijven mooi in de was.

Worden ze niet dunner als je ze in de was stopt?

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:05

Sharona95 schreef:
Ik heb er eentje te koop staan, heb hem nu bijna 2 jaar en gebruik hem niet heel intensief, soms opeens een tijdje. Ik ben nu op de kleur uitgekeken en hij ligt niet helemaal lekker bij mijn paard. Maar zoals je kunt zien is de kleur nog steeds super mooi! En hij neemt inderdaad het zweet goed op.

Ik was hem met de hand en laat hem gewoon drogen, in mijn ogen blijven ze dan sowieso mooier.

Heb even gekeken haha! Snap wel waarom je opde kleur uitgekeken bent :)
Ik heb nu een lichtblauwe, en de beige & lime volgen dan :)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:09

Ik prop ze altijd in de wasmachine en ze blijven gewoon mooi. Ik was ze op 30 graden.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:15

De dekjes blijven erg lang mooi. Mijn paard heeft alleen erg weinig schoft en als je ze eenmaal een tijdje gebruikt wordt de stof als het ware wat "slapper" en dan gaan ze bij mijn paard wat te strak op de schoft liggen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:16

De beige is erg mooi inderdaad! Het oranje was gaaf bij mijn donkerbruine paard, maar bij mijn vos wordt het toch iets te. Neemt niet weg dat het een leuk dekje is, alleen wel erg opvallend haha. De lime heb ik nog nooit in het 'echt' gezien. Hou er wel rekening mee dat je deze kleuren regelmatig schoonhoudt, de zwarte vegen zijn er lastig af te krijgen, en bij die lichte kleuren zie je dat erg goed.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:19

Ik had er eerst drie maar ik heb ook nog een witte voor op wedstrijd gekocht. Ben tevreden over de dekjes. Na een tijdje gebruiken en wassen worden ze wel wat slapper maar dat vind ik niet zo erg.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 15:26

Sharona95 schreef:
De beige is erg mooi inderdaad! Het oranje was gaaf bij mijn donkerbruine paard, maar bij mijn vos wordt het toch iets te. Neemt niet weg dat het een leuk dekje is, alleen wel erg opvallend haha. De lime heb ik nog nooit in het 'echt' gezien. Hou er wel rekening mee dat je deze kleuren regelmatig schoonhoudt, de zwarte vegen zijn er lastig af te krijgen, en bij die lichte kleuren zie je dat erg goed.

Ja hoor, maar mijn zadel geeft normaal niet af! *\o/* ( toch niet tot nu :D )
maar zowizo doe ik al mijn dekjes elke maand, minstens 1x in de was :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:49

Ik heb zelf ook een paar Anky's en ben er heel tevreden over. Ze blijven goed liggen, en blijven super mooi in de was. Ik gooi ze ook gewoon in de wasmachine op 30 graden. Wel met vloeibaar wasmiddel.
Ze worden wel ietsje dunner na veel (HEELveel) wassen, maar ik vind dat inderdaad ook niet erg.
Ik heb alleen het 2e model, dus recht aan de bovenkant, zonder de anti-slipletters. :)
Ik heb er 5 :D

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:54

Ik heb ook 1 ! Een beige, Sand genaamd. Past goed, ook zonder antislip letters. Zeer tevreden over. Alleen nog nooit in de was gegooit, heb er nog geen 10x mee gereden ;d

Hezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:35

Ik heb een paarse, heb hem al een paar keer gewassen en hij ziet er nog super uit! Ook ligt hij mooi onder het zadel, en ik ben er dus ook tevreden over. ;)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:07

Ik heb ook ANKY pads. Vind ze fijn in het gebruik en blijven mooi :) Met wassen heb ik nog geen ervaring, mag niet in de wasmachine van mijn moeder.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 11:36

Oh ik ga er zeker nog bestellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:44

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:46

ik vind ze fijn :) wassen ging gewoon goed en ze zien er nog mooi uit

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:46

Je zou eventueel ook eens voor de QHP pads kunnen kijken.
Is ook zo'n stijl als de anky pads alleen nog goedkoper en zijn er ook echt in heel veel! kleuren te krijgen. Ik ben er in ieder geval echt megafan van! Ze blijven, bij mij in ieder geval, goed liggen onder het zadel en nemen het zweet goed op. Wassen heb ik nog niet veel ervaring mee, maar nog niet gezien dat ze verkleuren

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:47

HelmerG schreef:
Je zou eventueel ook eens voor de QHP pads kunnen kijken.
Is ook zo'n stijl als de anky pads alleen nog goedkoper en zijn er ook echt in heel veel! kleuren te krijgen. Ik ben er in ieder geval echt megafan van! Ze blijven, bij mij in ieder geval, goed liggen onder het zadel en nemen het zweet goed op. Wassen heb ik nog niet veel ervaring mee, maar nog niet gezien dat ze verkleuren

ik heb allebei :D zit weinig verschil tussen, je betaalt voor het merk zeg maar

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:51

Ja ik zal ook niet snel een Anky aanschaffen, want er zit inderdaad weinig verschil tussen qua functionaliteit, maar anky is wel duurder.
En de Qhp heeft ook ontzettend veel keus in kleur en daar is ook makkelijker aan te komen als je een bepaalde kleur zoekt. Sommige 'aparte' kleuren van Anky zijn op een gegeven moment moeilijker aan te komen vind ik, dan moet je al snel 2ehands gaan zoeken. de Qhp pad kleuren zijn eigenlijk altijd wel te krijgen

xcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:54

ik zat er al aan te denken om een anky springdekje te kopenn.
en ben nu alleen nog maar meer overtuigd geraakt.
ik zit er aan te denken om de paarse te gaan kopenn <3

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:01

ik heb de anky jade , heel tevreden over !

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:02

Ik heb anky azur. De pads zijn echt topdekjes!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:03

Ik heb nog een wat ouder Anky dekje liggen. Ik vind de kwaliteit na vaak wassen slecht, het dekje is slap geworden en trekt onwijs op me paard haar schoft. In het begin was dat niet zo

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:47

ook ik wil een Anky pad aan gaan schaffen, ik neem aan dat de vzh maat ook echt mooi ligt onder een vzh zadel? :P
na de ervaringen hier boven is dat het enige waar ik nog aan twijfel, zo te horen/lezen zijn je erg fijn! :)