Hoeveel rekt een springsingel met elastiek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EdwardG

Hoeveel rekt een springsingel met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 09:53

Hoi,

Ik heb een vraag, ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik heb normaal 120cm voor een nylon singel. Je kent ze wel; gewoon die simpele zwarte zonder rek.
Die zit als ik hem vast maak aan beiden kanten op het derde gaatje ofzo, ongeveer in het midden.

Nu vroeg ik me af een ik dan qua springsingel met elastiek een 110 cm ook zou passen???

Aangezien het uiteinde meerekt? Wie heeft hier ervaring me en kan dit inschatten? Kan een springsingel met elastiek 10 cm korter gekocht worden?

Alvast bedankt *\o/*

Musiess

Re: Hoeveel rekt een springsingel met elastiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:57

110, durf ik niet te zeggen 115 moet passen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:18

115 moet passen. Mijn springsingel (evt. te koop zie advertentie).
pasten ook bij mijn pony met maat 120 (zonder elastiek). Helaas is hij voor mijn paard te kort.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:20

Wisselt heel erg per singel. Ik heb een singel gehad met elastiek waarbij ik eigenlijk in 1 keer tot het bovenste gaatje kwam en dan was het paard nog niet aangesingeld, terwijl met dezelfde lengte ik net op het eerste gaatje kwam (en dan aan de andere kant op het enerhoogste gaatje). Uiteindelijk met die aansingelen hou ik soms 1+1 gaatje over, soms 1+0 gaatje. Er zit dan dus een verschil van 15cm én aansingelen, tussen met of zonder elastiek. Die singel dus direct teruggegaan naar de winkel (en gewisseld dus voor dezelfde, alleen dan zonder).

Het hangt er wel van af hoeveel je paard zijn buik uit zet. Die van mij doet dat behoorlijk, waardoor de 15cm kortere singel niet vast gaat. Dus dan werkt het niet, maar er zijn ook zat paarden die nauwelijks hun buik uitzetten en dan is het geen probleem.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:23

Ik heb een Rossner springsingel en die kan echt geen 10 cm uitrekken. Ik heb hem geloof ik wel 5 cm kleiner gekocht. Maar het verschilt wel per merk denk ik.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:00

heb eerst een singel gehad 125 met aan 2 kanten elastiek
en die was te groot en nu een 130 zonder elastieke en die zit goed.

Sillyent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:01

hoeveel hij rekt hangt ook van het merk af!
mijn ervaring is dat een goedkoopmerk blijft rekken en een duurder merk vaak netjes zit en minimaal rekt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:03

Koop in ieder geval een degelijk merk.
Ik heb een harry's horse gehad, dat was echt een klereding die bleef maar rekken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:04

Het verschil tussen mijn singel met en zonder elastiek is wel wat meer dan 10 cm, die korte (met elastiek) krijg ik tot boven aan beide kanten, die langere (zonder elastiek) komt tot aan de helft aan beide kanten.