Thorowgood T4 GP COB ( veelzijdigheid ) springen ermee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Thorowgood T4 GP COB ( veelzijdigheid ) springen ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 22:22

Ik spring graag met mij haflinger, maar in mijn dressuurzadel heb ik gewoon en weinig steun en balans waardoor ik er dus vrijdag uiteindelijk na al die tijd toch vanaf gevlogen ben.

Nu word het dus echt tijd voor een 2de zadeltje erbij.

Probleem is dat het gaat om een zeer ronde, brede en korte haflinger met een boommaa van 39 in zijn MAssimo zadel.
Ik heb een 18 inch nodig, dus veel val af.

Mijn vraag dus, zijn er mensen die erbaring hebben met het T4 cob model GP/GP plus en springen?
En voldoet dit zadel met springen?

Ik bedoel sprongen tot max. 1 meter.

fjordnina

Re: Thorowgood T4 GP COB ( veelzijdigheid ) springen ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:43

Het zadel voldoet wel met springen, doordat je de wrong zelf kunt plaatsen kun je op de goede plaats steun krijgen.

Ik heb zelf ook een Massimo gehad en het valt me op dat de boommaten anders zijn dan bij andere zadels. De merrie die dit zadel had, had een maat 38, tegenwoordig loopt ze met een zaldi, maat 34 en een beetje.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 18:30

Ja die boommaten zijn erg lastig te bepalen....

Ik heb vanochtend naar wat zadels gekeken en gepast maar de reguliere merken zijn gewoon ook veels te lang.
De MAssimo is echt erg kort en de Thorowgood zou nog gaan, wat aan de lange kant maar dat durf ik wel aan.

Fijn om te horen dat de steun er dus wel is met springen want dat vind ik belangerijk.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 18:34

Niemand meer?