Mijn paard heeft linksachter een olifantsbeen (niet het hele been, maar het zit alleen rond de koot zeg maar). Ze heeft dit al lang (ruim voordat ik haar kocht) en ik heb er meerdere dierenartsen naar laten kijken, die hebben allen groen licht gegeven om haar te berijden. Ik heb gemerkt dat ze tijdens het rijden of longeren met de achterbenen tegen elkaar strijkt. Daarom wil ik haar strijklappen om doen. Ik vroeg me echter af of dit geen gevolgen heeft voor haar 'olifantsbeen', dat dit dan misschien te warm wordt? Plus dat het been gigantisch af slankt op het moment dat ze hem veel gebruikt en ik ben dan bang dat de strijklap af gaat zakken.
Je kan gewoon een strijklap gebruiken is de ervaring, zon been is puur vocht. Inderdaad wel even opletten ovm afzakken. Ik reed er 1 waarbij ik na 10 min afstapte en de strijklap goed deed, dan was het been weer normaal vaak, was dat niet het geval dan stapte ik paar minuten later nog eens af om ze goed te doen
Princesj
Geplaatst: 11-03-13 15:49
Gewone ouderwetste strijklappen zoals deze blijven echt wel goed zitten zonder te knellen.