Boommaat meten van pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Boommaat meten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:18

hoe meet je de precieze boom maat voor je pony op?
ik had al wat opgezocht hier over maar dan kom je uit op een ijzerdraad of iets anders wat flexibel is om de schoft van je paard buigen en dan vervolgens de afstand opmeten tussen het voorwerp.
maar hoe lager je gaat hoe breder het word lijkt mij.
kan iemand hier mij het exact uitleggen hoe ik de boommaat goed op meet?

Somebitch

Re: Boommaat meten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:22

Je kan bellen naar een zadelmaker die ervoor geleerd heeft, die kan je langs laten komen en kan hij je het best advies geven. :)

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:24

Het beste laat je iemand komen met verstand van zaken. Een zadel past niet alleen met een goede boom., ook de vorm van de rug, ligging schouder en jou maat telt mee.

Ik heb een Fryso Classic fit 3 erop liggen maar een Fryso Legacy fit 3 past niet. Beide dezelfde boommaat, merk maar een ander type.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:26

ik had daar toen een meter voor , gewoon een katonnetje met een sharniertje.

Jetta

Re: Boommaat meten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:43

Hierover is veel info op het web te vinden. Ga eens googlen. Je komt ook leuke en interessante filmpjes op YouTube tegen.
Een opmeting die je zorgvuldig uitvoert, kan je gebruiken bij het zoeken naar het juiste zadel. Maar dan kom je nog zadels tegen, die het toch niet helemaal zijn. Hiervoor haal je er een goede zadelpasser bij. Succes.