welk boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xISVx

welk boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 21:00

Welk boomloos zadel raden jullie aan bij een pony waar het zadel altijd naar voren schuift? Na 1 keer galopperen ligt het zadel al in haar nek, dan stuitert het ook op en neer aan de achterkant. Het maakt niet uit hoe strak je aan singelt, het gaat altijd naar voren. Ook heeft ze een kale plek op haar schoft. Ze heeft een hele dikke buik en een redelijk lage schoft.
Welk boomloos zadel raden jullie aan?

xxx ilse

Jorinda

Re: welk boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:10

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:25

ik heb geen verstand van boomloze zadels maar zo'n banaansingel kan idd helpen als de singelplek erg naar voren ligt kan dat het zadel naar voren trekken en zo'n banaansingel voorkomt dat.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:26

ik stel voor : een staartriem....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:11

staartriem zie ik echt als aller, aller laatste oplossing, een staartriem zet druk op de staart als het zadel naar voor wil, dat is juist iets wat je niet wil.
zou eerder kijken naar een banaansingel of een andere anatomisch gevormde singel., bij een beetje meer buik , zeker in combi met een lage schoft is naar voor schuiven al snel een probleem omdat de singelplek van het paard verder naar voor ligt dan voor het zadel handig is.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:00

Ik heb een boomloos zadel maar bij mijn paard schuift het zadel ook naar voren door een bolle buik. Daarvoor is het zadel niet de oplossing maar zo'n banaansingel wel :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:04

Past je zadel wel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:55

maar ik begrijp dat je nu een gewoon boomzadel hebt?
en dat past dus niet? aangezien het schuift...

maar welk boomloos zadel aan te raden is , sja, dat kan van alles zijn , is zo met de info dat het huidige zadel schuift niks zinnigs over te zeggen :n
kijk anders eens bij het topic voor en nadelen van boomloze zadels, staat hier ergens op de eerste pagina van harnachement.

als ju nu al een boomloos hebt zou ik zeggen, probeer een banaansingel...heb je nu een boomzadel, zelfde advies, maar laat er ook een zadelpasser naar kijken of het wel past. anders moet je sowieso een ander zadel, of dat nu boom of loos is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:53

Ik zou ook eerder naar een singel kijken die echt in een bocht gevormd is zodat de gespen verder naar achteren liggen dan het middenstuk.

Dan ben je af van het probleem dat door een bol buikje de singel naar voren geduwd wordt en het zadel mee naar voren trekt.

Wanneer dat buikje het probleem is zal je bij een boomloos zadel ook zo'n singel nodig hebben om te voorkomen dat het zadel naar voren getrokken wordt :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:41

LauEef schreef:
Ik heb een boomloos zadel maar bij mijn paard schuift het zadel ook naar voren door een bolle buik. Daarvoor is het zadel niet de oplossing maar zo'n banaansingel wel :)

Heb jij een bananensingel aan je boomloos zadel?
Ik heb hetzelfde probleem het schuift namelijk niet heel erg maar wel iets
Alleen met galoperen en springen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:47

BrammetJee schreef:
LauEef schreef:

Heb jij een bananensingel aan je boomloos zadel?
Ik heb hetzelfde probleem het schuift namelijk niet heel erg maar wel iets
Alleen met galoperen en springen

Ik heb een banaansingel gekocht maar nog niet kunnen proberen. Maar als ik van anderen hoor zou dat idd de oplossing moeten zijn! Mijne schuift idd ook vooral tijdens het galopperen.