Fijne anatomische/banaan-singel BRUIN onder de €100,-

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Fijne anatomische/banaan-singel BRUIN onder de €100,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 00:39

Allereerst; ik rijd met BRUIN tuig :') En zoek dus een bruine singel ;)

Ik ben op het moment even niet helemaal up to date wat toebehoren betreft, dus ik stel mijn vraag even hier. Ik heb ook al gezocht binnen en buiten bokt maar ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik mijn eigen topic maar open.

Mijn paard heeft wondjes van de singel, alleen aan de linkerkant. Ik trek altijd al netjes zijn beentjes naar voren ivm huidplooien, maar op het moment is hij wat buikig, dus de singel schuift naar voren en daardoor veroorzaakt hij wondjes. Op het moment gebruik ik een singel van barefoot, namelijk deze, maar daar krijgt hij dus die plekken van. Verder vind ik het een fijne singel.

Divoza heeft een dergelijke singel van Rossner (http://www.divoza.com/images/products/1 ... singel.jpg), en ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met deze singel, en of het wat is.

En wie weet er of er andere singels zijn onder de 100,- die anatomisch gevormd zijn of banaan-vorm hebben?

98xsophiex98

Re: Fijne anatomische/banaan-singel BRUIN onder de €100,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 07:25

Rossner is een hele fijne singel.
Leer blijft ook mooi.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 07:27

Is hij wel een beetje soepel of is het een stijf ding?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 07:49

Ik heb een bruine banaansingel van kentaur gehad, zat volgens mij ook net onder de 100 euro. Beviel mij erg goed, was mooi soepel leer

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 07:57

Eentje van Mattes ? Kun je de kleur zelf kiezen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 09:15

Die van mattes lijken me fijn, maar zijn redelijk boven mijn budget.
Kentaur ga ik eens naar kijken, bedankt!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:11

Liesje89 schreef:
Is hij wel een beetje soepel of is het een stijf ding?

Ik heb die van Rossner ook en vind 'm fijn. Alleen is het wel een vrij stijve singel, en zeker harder dan je barefootsingel.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:52

Ik heb ook een rossner, maar ik vind hem zelf niet zo geweldig. Erg stijf, en ondanks dat ik hem al wel gebruikt heb en ingevet heb: hij blijft stijf. Daarnaast is het een anatomische singel, in plaats van een banaan, dus of je er wel zoveel aan hebt? Mijn ervaring is namelijk wel dat een anatomische singel het probleem niet zo oplost als een banaan dat doet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 15:55

zorro schreef:
Ik heb ook een rossner, maar ik vind hem zelf niet zo geweldig. Erg stijf, en ondanks dat ik hem al wel gebruikt heb en ingevet heb: hij blijft stijf. Daarnaast is het een anatomische singel, in plaats van een banaan, dus of je er wel zoveel aan hebt? Mijn ervaring is namelijk wel dat een anatomische singel het probleem niet zo oplost als een banaan dat doet.

In de omschrijving staat wel dat hij het naar voren schuiven tegen moet gaan, dus het zou moeten helpen denk ik.
Maar ik zoek nog rustig even verder, de equitana komt er ook nog aan, daar slaag ik vast wel mocht ik er voor die tijd nog geen een gevonden hebben.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 23:24

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:09

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:34

De singel die je gebruikt is al behoorlijk zacht èn anatomisch gevormd, dus ik ben bang dat je een grote kans hebt dat een andere soortgelijke singel het probleem niet op zal lossen.

Kan het niet zijn dat je singel simpelweg te kort is?

Dat is best vaak de oorzaak van plekjes achter de ellebogen :)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:08

Gewoon een singelbontje er om heen doen..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:16

Liesje89 schreef:
Via pb ben ik inmiddels getipt over de lederen dressuursingel van Horze. Iemand hier ervaring mee?

http://demandware.edgesuite.net/sits_po ... 0&sfrm=jpg

Ik heb die singel en ik vind die erg fijn *\o/* De kwaliteit is uitstekend waardoor de singel heel mooi blijft.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 14:19

@pmarena: Hij is qua vorm wel anatomisch tot op zekere hoogte, maar lost mijn probleem wat betreft singelplaats niet op omdat de singel zelf gewoon recht is.. Een banaansingel of een wat extremer gevormde singel zoals de rossner uit de beginpost moet dat probleem wel verhelpen imo.

@Vera: Die van Zaldi ziet er inderdaad ook goed uit. Al ben ik bang dat die singel niet voldoende compenseert met de singelplaats van mijn paard.

@Elco; Een bontje gaat dit niet oplossen helaas, daar heb ik echt een ander type singel voor nodig :) Het is misschien wel een goed alternatief tot ik een betere singel heb gevonden, dankjewel!

@Evelien: Fijn! Denk je dat hij voldoende banaanvorm heeft om mijn singelplaatsprobleem een stukje te verhelpen?
Heb je eventueel een foto waarbij jouw paard hem om heeft?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:27

Je kan ook die andere van rossner proberen van 69,95 met die verschuifbare gespen die heb ik en zijn hele fijne singels..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:31

Liesje89 schreef:
@pmarena: Hij is qua vorm wel anatomisch tot op zekere hoogte, maar lost mijn probleem wat betreft singelplaats niet op omdat de singel zelf gewoon recht is.. Een banaansingel of een wat extremer gevormde singel zoals de rossner uit de beginpost moet dat probleem wel verhelpen imo.

Dat bedoel ik, een gewone anatomische (die iedereen hier zit te posten :P ) zal weinig verschil maken, met die Rossner heb je tenminste echt wat anders :)

Maar als het een kwestie is van simpelweg een te korte singel, waardoor de gespen ter hoogte van de ellebogen liggen (en niet hoger) waardoor de elleboog-plooitjes steeds tegen de gespen aankomen... dan kan een langere singel (als je die ruimte hebt) ook al de oplossing zijn.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 17:22

Ik ga morgen maar even bij divoza voelen aan de rossner singel. Mijn eigen singeltje is maar 45cm, dus het zal een combinatie van te kort en de buikigheid van mijn paard zijn. Mocht de rossner me meevallen ga ik voor 10cm langer, ik denk dat dat goed moet zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:06

Die van rosner vond ik niks. Als ik de singel om deed. Ontstond er tussen de voorbenen bij de singel ruimte die ze ingalop vol schepte met zand ik had wel een heel slank paard

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:26

Ik denk dat de Horze singel niet genoeg "banaanvorm" heeft. Ik heb er helaas geen duidelijke foto van op mijn paard...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:51

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 19:14

Ik heb vandaag de rossner gehaald om te testen, en ik ben eigenlijk heel erg tevreden. Hij voelde qua kwaliteit niet anders aan dan de duurdere van kieffer, dus ik heb hem meegenomen om hem op mijn paard te passen en hij doet precies wat hij moet doen!

Missie geslaagd dus. Een simpele banaansingel was waarschijnlijk niet voldoende geweest :)

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:19

banaanvorm en anatomische singel is niet hetzelfde en zijn allebei voor een ander doeleind ontworpen. voor het probleem wat je omschrijft kun je het beste een anatomisch gevormde singel kopen, omdat die uitsparingen heeft waar de benen de singel raken.
een banaansingel heeft als doel om te zorgen dat het zadel minder naar voren gaat schuiven tijdens het rijden en dat heb je niet.