Zadelprobleempje...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mistie

Zadelprobleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 19:02

Hallo,

Ik heb in mei mijn paard gekocht. Twee maanden later een zadel voor hem aangemeten (Kieffer Garmisch).
Door training is hij zo veranderd qua bespiering dat het zadel niet meer goed ligt (drukt op de schouderbladen).
Echt puur op het punt waar het schouderblad 'begint' zegmaar.

Zadelmaker heeft het proberen op te lossen door de kussens bij de schoft wat op te vullen, maar helaas is het probleem hier niet mee opgelost.
Misschien zelfs nog wel verslechterd....

Morgen komt de zadelmaker weer, ook heb ik al een ander gemaild, mocht het niet opgelost worden met huidige zadelmaker.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Hoe hebben jullie zadelmakers dit opgelost?

Zelf denk ik dat het misschien een idee is om de boom te verbreden (bij Kieffer kan dit met infrarood licht waardoor het geen grote ingreep zal zijn). Echter denk ik dat bij deze aanpassing ook het kussenkanaal breder gemaakt moet worden omdat anders het zwaartepunt naar voren gebracht wordt, waardoor de kussens aan de achterkant naar boven zullen gaan, wat dan ook weer niet de bedoeling is... Wat voor idee hebben jullie hier over??

Groetjes!