MacRider zadels en service, ervaringen, tips gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

MacRider zadels en service, ervaringen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 14:32

Hallo bokkers, :wave:

Inmiddels is er hier in de regio nogal wat te stellen over Macrider.
Macrider had eerst een zadelmaker hier voor hier in de regio, later hebben ze deze ontslagen, of in ieder geval werken ze daar niet meer mee samen.

Nu is het dus zo, dat er meerdere mensen problemen hebben met het zadel en van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Macrider stelt namelijk: Jij hebt het zadel toendertijd bij H gekocht, die het weer van K afnam, en K nam het van ons af. Ja, hij was toen in dienst van Macrider, maar nu niet meer, dus los uw problemen met H op en die moet het evt. terugkoppelen naar ons.
Maar, macrider geeft geen garantie meer op zadels die van H afkomen.

Macrider maakt H eerst helemaal zwart, en zegt tegen iedereen dat je H nooit meer moet laten komen.
En vervolgens sturen ze je terug naar H. 8)7

Het zadel is een jaar oud, dus consumentenkooprecht, dat geldt geloof ik niet meer?
Maar deze service is echt butte. -O-
K en macrider hebben ruzie. K maakt macrider zwart, macrider maakt K zwart.
Van beide partijen valt natuurlijk wat te zeggen, maar degene die een zadel gekocht hebben, die zitten mooi met de problemen. -O-

Ik zelf vind het nogal apart dat Macrider je eerst naar een zadelmaker stuurt, vervolgens willen zij geen zaken meer doen met die zadelmaker.
Maar als er dan iets met je zadel is, dan wordt je wel weer naar de desbetreffende zadelmaker gestuurd. :?

Daarnaast is macrider niet fair.
Kennissen van mij hebben 2/3e van het bedrag van het zadel terug gekregen.
Een vriendin van een kennis heeft het volledige bedrag terug gekregen (die stapte naar de media :Y) )
En anderen krijgen niets terug.

Heeft iemand hier enig idee wat de rechten zijn van de gedupeerde consumenten?
En wat zijn de verdere ervaringen op bokt? Zijn er ook problemen geweest, en zoja, hoe zijn die opgelost?

Groetjes,
Milou

Ik weet trouwens niet 100% zeker of het topic hier goed staat, indien niet, lieve modjes sorry. Willen jullie het topic dan verplaatsen? Alvast bedankt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:04

Ik vind het niet vreemd, maar wel HEEL erg klantonvriendelijk -O-

Als iemand een zadel koopt bij H. dan is H. ook degene die eventuele problemen op moet lossen.
Je hebt als koper immers zaken gedaan met H. dus daar heb je een overeenkomst mee gesloten.

Voldoet het geleverde zadel niet aan de verwachtingen, dan ga je dus terug naar H. want hij heeft het aan je verkocht.

Blijkt het zadel bvb. al bij aflevering scheef te zijn geweest ofzo, dan heeft H. je een ondeugdelijk zadel geleverd en zal hij dit probleem op moeten lossen en alsnog een goed, recht zadel aan je moeten leveren, want daar heb je hem immers voor betaald :j

Je hebt verder niks te maken met het oordeel van de producent: H. is degene die het voor jou op moet lossen.

Zo heeft H. zelf het zadel weer gekocht van K. en zal hij daar weer een beroep doen op garantie.
En K. op zijn beurt gaat weer naar MacRider zelf, want iedereen gaat gewoonweg klagen bij zijn verkoper die hem een ondeugdelijk product heeft geleverd.

Je hebt als koper bij H. een overeenkomst met H. en niet met MacRider. Dus het is wel begrijpelijk dat ze zeggen dat je terug moet naar H. want zo hoort het wettelijk gezien ook :j

Wanneer MacRider zelf een zadel direct aan een klant verkoopt voor de winkelprijs verdienen ze er veel meer op dan wanneer ze het aan een winkel leveren voor een veel lagere prijs, de winkel moet er immers ook nog op verdienen anders beginnen ze er niet aan.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de winkelier dat geld in zijn zak steekt, maar vervolgens de klant-met-een-probleem naar MacRider stuurt....die het dan op moet gaan lossen terwijl ze er vaak nog minder op verdiend hebben dan de winkelier :P

Wanneer een MR merkt dat een winkelier veel ontevreden klanten heeft en / of die vervolgens ook bij MR in de maag splitst, en dus het merk een slechte naam geeft en bovendien alleen maar geld in de zak steekt en geen service geeft voor dat geld, dan kan ik me voorstellen dat ze iedereen afraden om met die winkel in zee te gaan. En dat ze vinden dat de verkoper zijn plichten moet vervullen en niet alleen maar geld in zijn zakken moet steken maar ook de daarbij behorende service moet verlenen.

Aan de andere kant: als de winkel dat niet doet dan wordt jouw (MR) naam natuurlijk wel slechter...dus dan kun je beter alsnog zelf die service gaan verlenen.....

Maar dat kan natuurlijk een kwestie van principes zijn van MR, dat ze een winkelier niet weg willen laten komen met dit soort gedrag en ze er bij blijven dat het recht moet geschieden, en hij zijn plichten jegens ZIJN klanten nakomt. Dan zal MR liever hebben dat de klanten H. achter de vodden blijven zitten :j

In principe KUNNEN ze een klant van H. ook geen geld teruggeven.... ze hebben niks aan die klant geleverd dus kunnen het ook niet "teruggeven".

Zou ook wel fraai zijn, dan verkopen zij een zadel voor honderden euro's onder de winkelprijs aan H. en vervolgens zouden ze wel de volledige winkelprijs aan zijn klanten terug gaan betalen....dan betalen ze dus meer "terug" dan dat ze er zelf voor gekregen hebben!

Kan me voorstellen dat ze dat uit klantvriendelijkheid nog wel bij een enkeling willen doen om de goede naam te behouden, maar als er heel veel klachten komen dan kun je daar natuurlijk niet meer mee doorgaan, dat kan iedereen vast ook wel begrijpen, dat dat dan te gek wordt en je teruggestuurd wordt naar degene die jouw geld wèl in zijn zak gestoken heeft.

Overigens, ik reageer puur op het verhaal van TS hoor, ik heb geen idee hoe deze zaak verder in elkaar zit en wie/wat wel of niet gedaan heeft, ik ga dus puur uit van het verhaal in de openingspost :)*

milou123

Re: MacRider zadels en service, ervaringen, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 19:41

Ik snap je punt. :j
En ik zou dat normaal gezien ook zo zien, maar, Macrider betaald K & H uit in ca 250 zadels omdat ze hem niet kunnen betalen (blijkbaar).
Vervolgens wil macrider geen zaken meer met ze doen, maar ze weigeren die zadels terug te nemen.
Ze zetten wel op hun eigen website dat, wanneer je bij H&K een zadel koopt je geen garantie hebt. Maar dit was pas na dat de gedupeerde hun zadels bij H&K gekocht hebben.
Jet, van Macrider is zelf ooit bij een gedupeerde geweest om het zadel goed te leggen. Toen is gezegd dat deze gedupeerde nooit meer met H&K contact hoefde te hebben.

Deze gedupeerde heeft vandaag Macrider gebeld en aangegeven dat zij van H te horen heeft gekregen dat, wanneer hij naar Macrider belt, Macrider op hangt.
Dat hij ook niets kan, omdat Macrider niets terug neemt van hem. Hij kan het zadel opnieuw opvullen, maar dat wil deze gedupeerde helemaal niet.
De meneer van Macrider was behoorlijk boos aan de telefoon, ik kon hem aan de andere kant van de tafel nog horen. :=
Uiteindelijk zij de gedupeerde ''Ik ben inmiddels wel klaar met beide.''
Waarop meneer van Macrider zei: ''Als u klaar bent met ons, dan zijn wij ook klaar met u'' En toen hing hij op. :D

Ik snap dat Macrider niet alles terug kan nemen.
Maar ik zou als bedrijf (Macrider in deze) toch heel snel een oplossing gaan vinden voor de gedupeerde, en je klanten al helemaal niet afblaffen. := Ik lees steeds meer, en meer negatieve ervaringen met de service van Macrider. :=

Overigens, als ik bij de blokker iets koop wat niet voldoet. Dan ga ik inderdaad eerst terug naar de Blokker, maar helpen zij mij niet naar behoren, dan ga ik ook naar de producent. Maar misschien ben ik wel een uitzondering hierin hoor. :D

Ik ben in ieder geval blij dat ik nooit een Macrider gehad heb. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:15

Omdat ik niet weet hoe het verhaal exact zit, kan ik niet echt een oordeel vellen over wie er "fout" zit :)

Ik snap een aantal dingen ook niet goed?

milou123 schreef:
En ik zou dat normaal gezien ook zo zien, maar, Macrider betaald K & H uit in ca 250 zadels omdat ze hem niet kunnen betalen (blijkbaar).

Huh? wat moet MR dan betalen aan K & H? Waarvoor ze dan zadels in de plaats geven :?

Citaat:
Vervolgens wil macrider geen zaken meer met ze doen, maar ze weigeren die zadels terug te nemen.

Waarom zouden ze die zadels terug moeten nemen dan :?

Citaat:
Ze zetten wel op hun eigen website dat, wanneer je bij H&K een zadel koopt je geen garantie hebt. Maar dit was pas na dat de gedupeerde hun zadels bij H&K gekocht hebben.

In het geval dat gebleken is dat H&K wel geld innen van de klant maar vervolgens geen service verlenen en mensen voor die service doorverwijzen naar MR, kan ik me goed voorstellen dat MR de klanten waarschuwt dat zij GEEN garantie verlenen op zadels die door H&K geleverd worden. Lijkt me ook wel zo netjes dat ze klanten van die info voorzien, zodat de klant goed beseft dat die voor garantie toch ècht afhankelijk is van de verkopers H&k :j

Citaat:
Jet, van Macrider is zelf ooit bij een gedupeerde geweest om het zadel goed te leggen. Toen is gezegd dat deze gedupeerde nooit meer met H&K contact hoefde te hebben.

Waarom is dat tegen de gedupeerde gezegd? Het klinkt (maar misschien heb ik het fout hoor!) dat Jet/MR dit heeft gezegd tegen de klant als geruststelling uit service-overweging, zo van: sorry dat je verkoper je niet geholpen heeft, maar wij zullen je wel verder helpen hoor, je kunt voortaan direct bij ons terecht want wij willen dat je tevreden bent! Lijkt me toch juist netjes dan, dat zij de rommel van H&K opruimen in dit geval, op hun kosten? Wel lekker makkelijk voor H&K, niet eerlijk natuurlijk maar netjes van MR als dit zo is gegaan +:)+

Citaat:
Deze gedupeerde heeft vandaag Macrider gebeld en aangegeven dat zij van H te horen heeft gekregen dat, wanneer hij naar Macrider belt, Macrider op hangt.
Dat hij ook niets kan, omdat Macrider niets terug neemt van hem. Hij kan het zadel opnieuw opvullen, maar dat wil deze gedupeerde helemaal niet.

Hier ontgaat me ook weer iets, waarom heeft deze gedupeerde überhaupt contact met H dan :?
MR had haar toch al toegezegd dat ze rechtstreeks bij hen terecht kon :?

Ik begrijp dat de gedupeerde naar H. toe is gegaan met een klacht, en dat H. dan zegt: sorry ik kan je niet helpen want MR helpt mij niet meer.
Maar weet je, als dat zo is dan is dat heel lüllig voor H. maar de klant heeft hier niets mee te maken. Dit is het probleem van H. en niet van de klant. H. is degene die de klant een zadel verkocht heeft en H. moet het oplossen, de klant heeft gewoon recht op een oplossing van H.

Hoe H. dat verder oplost met MR is zijn probleem voor achter de schermen, daar heeft de klant verder niks mee te maken.

Citaat:
De meneer van Macrider was behoorlijk boos aan de telefoon, ik kon hem aan de andere kant van de tafel nog horen. :=
Waarop meneer van Macrider zei: ''Als u klaar bent met ons, dan zijn wij ook klaar met u'' En toen hing hij op. :D

Nogmaals, ik weet het fijne niet van het verhaal. En ik sta er dus ook onbevooroordeeld in.
Maar zoals het nu allemaal klinkt, heb ik de indruk dat H&K er een potje van gemaakt hebben. Wel geld in de zak stoppen maar dit geld vervolgens niet gebruiken om de bijbehorende service te verlenen en dit afschuiven op MR. (vraag ik me nog wel af, zijn er zoveel ontevreden klanten omdat de zadels slecht van kwaliteit zijn, of omdat ze verkeerd aangemeten worden?)

Citaat:
Maar ik zou als bedrijf (Macrider in deze) toch heel snel een oplossing gaan vinden voor de gedupeerde, en je klanten al helemaal niet afblaffen. := Ik lees steeds meer, en meer negatieve ervaringen met de service van Macrider. :=

Daar heb je gelijk in, het is wel zaak om netjes te blijven tegen je klanten :j

Maar als ik dit zo allemaal hoor, dat H&K hun ontevreden klanten onterecht dumpen bij MR, dan kan ik me heel goed voorstellen dat die hun buik er MEER dan vol van hebben. Zeker als het zo is dat zadels niet goed aangemeten worden waardoor er überhaupt niks van schuld bij MR ligt.
En het is natuurlijk ook heel asociaal om tegen klanten te zeggen dat ze niet geholpen worden en ze daar MR de schuld van geven zodat klanten boos worden op MR terwijl het dus juist H (of H&K) is die in gebreke blijft want HIJ moet het oplossen met de klant gezien HIJ de verkoper is.

Citaat:
Overigens, als ik bij de blokker iets koop wat niet voldoet. Dan ga ik inderdaad eerst terug naar de Blokker, maar helpen zij mij niet naar behoren, dan ga ik ook naar de producent. Maar misschien ben ik wel een uitzondering hierin hoor. :D

Is heel begrijpelijk dat je dan naar de producent gaat :j

Maar dan komt de Blokker er dus mee weg, terwijl die degenen zijn die jou een kolere-streek leveren door hun verplichtingen jegens jou niet na te komen (het leveren van een deugdelijk product). En ze steken zo niet alleen hun middelvinger op naar jou als hun klant, maar ook naar hun leverancier want die krijgt vervolgens (onterecht!) een boze klant die zeer ontstemd is omdat die van Blokker te horen heeft gekregen dat er geen oplossing geboden wordt.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:25

pmarena schreef:
Omdat ik niet weet hoe het verhaal exact zit, kan ik niet echt een oordeel vellen over wie er "fout" zit :)

Ik snap een aantal dingen ook niet goed?

milou123 schreef:

Huh? wat moet MR dan betalen aan K & H, waarvoor ze dan zadels in de plaats geven :?

Geen flauw idee. Dat vond ik ook allemaal vaag, maar die hele relatie tussen H&K en Macrider is vreemd. :=

Citaat:

Omdat ze H&K niet meer als dealer wilden. Ze wilden niet dat zij hun zadels verkochten. Maar i.p.v. de zadels terug te nemen, zetten ze op hun website dat je geen garantie van MR krijgt.

Citaat:

In het geval dat gebleken is dat H&K wel geld innen van de klant maar vervolgens geen service verlenen en mensen voor die service doorverwijzen naar MR, kan ik me goed voorstellen dat MR de klanten waarschuwt dat zij GEEN garantie verlenen op zadels die door H&K geleverd worden. Lijkt me ook wel zo netjes dat ze klanten van die info voorzien, zodat de klant goed beseft dat die voor garantie toch ècht afhankelijk is van de verkopers H&k :j

In principe verleent H&K service, alleen daar zijn veel mensen ontevreden over. Zadels liggen veelal niet goed etc.
Er hoort nog steeds 'fabrieksgarantie' op een zadel te zitten, ongeacht waar je hem koopt en zeker als je eerst door MR doorverwezen wordt naar H&K. Want toen H&K nog dealers waren heeft een kennis naar MR gebeld, MR heeft toen gezegd dat ze bij H&K een zadel moesten kopen. Maar nu heeft ze een probleem, want H&K doet niets meer met MR en MR wil niets doen. Nou, daar ben je lekker klaar mee. -O-

Citaat:

Waarom is dat tegen de gedupeerde gezegd? Het klinkt (maar misschien heb ik het fout hoor!) dat Jet/MR dit heeft gezegd tegen de klant als geruststelling uit service-overweging, zo van: sorry dat je verkoper je niet geholpen heeft, maar wij zullen je wel verder helpen hoor, je kunt voortaan direct bij ons terecht want wij willen dat je tevreden bent! Lijkt me toch juist netjes dan, dat zij de rommel van H&K opruimen in dit geval, op hun kosten? Wel lekker makkelijk voor H&K, niet eerlijk natuurlijk maar netjes van MR als dit zo is gegaan +:)+
Dat is inderdaad waarom MR dat gezegd heeft. Maar, nu er iets met het zadel is geeft MR geen thuis en verwijst ze terug naar H&K. :+

Citaat:

Hier ontgaat me ook weer iets, waarom heeft deze gedupeerde überhaupt contact met H dan :?
MR had haar toch al toegezegd dat ze rechtstreeks bij hen terecht kon :?

Omdat MR haar weer terug heeft gestuurd naar H. Ondanks hun belofte. :')

Ik begrijp dat de gedupeerde naar H. toe is gegaan met een klacht, en dat H. dan zegt: sorry ik kan je niet helpen want MR helpt mij niet meer.
Maar weet je, als dat zo is dan is dat heel lüllig voor H. maar de klant heeft hier niets mee te maken. Dit is het probleem van H. en niet van de klant. H. is degene die de klant een zadel verkocht heeft en H. moet het oplossen, de klant heeft gewoon recht op een oplossing van H.

Hoe H. dat verder oplost met MR is zijn probleem voor achter de schermen, daar heeft de klant verder niks mee te maken.

Daar ben ik het mee eens. Maar, beide doen niets en MR heeft een half jaar geleden aangegeven dat ze nooit meer naar H hoefde. Dat blijkt nu weer niet uit te komen bij MR en dus verwijzen ze haar terug. En omdat MR en H&K ruzie met elkaar hebben, is de klant de pineut. Maar ook mensen die niet bij H&K een zadel gekocht hebben, maar ergens anders, hebben ook problemen met MR blijkbaar. Het schijnt, maar dat weet ik ook niet zeker. Dat als je je zadel op moet sturen naar MR om te laten maken, dat je 'm een half jaar kwijt bent. Maar hier weet ik het fijne niet van.

Citaat:

Nogmaals, ik weet het fijne niet van het verhaal. En ik sta er dus ook onbevooroordeeld in.
Maar zoals het nu allemaal klinkt, heb ik de indruk dat H&K er een potje van gemaakt hebben. Wel geld in de zak stoppen maar dit geld vervolgens niet gebruiken om de bijbehorende service te verlenen en dit afschuiven op MR. (vraag ik me nog wel af, zijn er zoveel ontevreden klanten omdat de zadels slecht van kwaliteit zijn, of omdat ze verkeerd aangemeten worden?)

Bij H worden veel zadels verkeerd aangemeten, maar de kwaliteit is ook niet denderend zoals ik het overal hoor/lees/zie.

Citaat:

Daar heb je gelijk in, het is wel zaak om netjes te blijven tegen je klanten :j

Maar als ik dit zo allemaal hoor, dat H&K hun ontevreden klanten onterecht dumpen bij MR, dan kan ik me heel goed voorstellen dat die hun buik er MEER dan vol van hebben. Zeker als het zo is dat zadels niet goed aangemeten worden waardoor er überhaupt niks van schuld bij MR ligt.
En het is natuurlijk ook heel asociaal om tegen klanten te zeggen dat ze niet geholpen worden en ze daar MR de schuld van geven zodat klanten boos worden op MR terwijl het dus juist H (of H&K) is die in gebreke blijft want HIJ moet het oplossen met de klant gezien HIJ de verkoper is.
Mee eens, behalve als MR aangegeven had dat je nooit meer terug naar H&K hoefde en daar nu ineens op terug komt.
Citaat:

Is heel begrijpelijk dat je dan naar de producent gaat :j

Maar dan komt de Blokker er dus mee weg, terwijl die degenen zijn die jou een kolere-streek leveren door hun verplichtingen jegens jou niet na te komen (het leveren van een deugdelijk product). En ze steken zo niet alleen hun middelvinger op naar jou als hun klant, maar ook naar hun leverancier want die krijgt vervolgens (onterecht!) een boze klant die zeer ontstemd is omdat die van Blokker te horen heeft gekregen dat er geen oplossing geboden wordt.
Klopt. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:04

Geen flauw idee. Dat vond ik ook allemaal vaag, maar die hele relatie tussen H&K en Macrider is vreemd. :=

Daarom is het ook zo moeilijk een oordeel te vellen over wie er nu gelijk heeft / in zijn recht staat, we weten niet wat er allemaal aan de hand is. Ik speel graag advocaat van de duivel en bovendien vind ik het er sterk naar rieken dat H(&K?) er een potje van maken :o

Wat kan de reden zijn dat een fabrikant aan zijn klant geld moet geven :?
Normaal gesproken gaat de geldstroom andersom.

Enige dat ik dan even snel kan bedenken in een normale producent-klant-relatie is dat H&K zadels hebben besteld, daarvoor hebben betaald, en toen de order afgezegd hebben en hun geld terug wilden hebben? Maar dat ze dan pech hadden en in plaats van dat geld, gewoon hun zadels hebben gekregen? Als dat zo is lijkt dat me ook niks meer dan normaal, wanneer een fabrikant eenmaal de productie opgestart heeft kun je een order niet meer annuleren :n Materialen zijn ingekocht en al snel (deels) verwerkt, productie ingepland.....je kunt het niet maken om zo'n order dan weer af te zeggen.

Puur speculatie hoor maar een mogelijke verklaring voor het hele vage verhaal zou dit wel kunnen zijn, dat ze ruzie kregen / de onenigheid te hoog opliep waardoor men wilde breken terwijl die bestelling al in productie was. Waarna H&K hun geld terug wilden en MR dat niet kon geven, dus toch de zadels leverde, maar niks meer met het broddelwerk en door H&K veroorzaakte problemen te maken wilde hebben, dus die melding op de website zette om klanten te informeren dat ze voor garantie bij hun verkoper moeten zijn en H&K niet aan te raden zijn. Lijkt me vanuit een MR een nette aanpak eerlijk gezegd, dat ze de klanten op dit probleem wijzen, als het verhaal zo is gegaan :o

Citaat:

Omdat ze H&K niet meer als dealer wilden. Ze wilden niet dat zij hun zadels verkochten. Maar i.p.v. de zadels terug te nemen, zetten ze op hun website dat je geen garantie van MR krijgt.

Zie bovenstaande mogelijkheid. Dat zou een prima legitieme reden kunnen zijn voor zo'n actie van MR :j
Je zou toch zelf ook niet willen dat een ander wegloopt met de winst over jouw product, maar klanten dupeert en problemen èn boze klanten bij jou op je bordje gooit :=

Citaat:
In principe verleent H&K service, alleen daar zijn veel mensen ontevreden over. Zadels liggen veelal niet goed etc.
Er hoort nog steeds 'fabrieksgarantie' op een zadel te zitten, ongeacht waar je hem koopt en zeker als je eerst door MR doorverwezen wordt naar H&K. Want toen H&K nog dealers waren heeft een kennis naar MR gebeld, MR heeft toen gezegd dat ze bij H&K een zadel moesten kopen. Maar nu heeft ze een probleem, want H&K doet niets meer met MR en MR wil niets doen. Nou, daar ben je lekker klaar mee. -O-

Wanneer je als klant een zadel bij H&K koopt, dan heb je met hen een koopovereenkomst. Leveren zij een zadel dat niet goed past, dat is dat dus hun fout want je hebt HEN betaald voor een goed passend zadel. Ik snap niet zo goed hoe iemand dat als een geval van fabrieksgarantie kan zien :P Wanneer je in een schoenenwinkel een paar Nikes van maat 38 aangesmeerd krijgt die niet passen omdat je maat 40 blijkt te hebben, dan ga je toch ook niet klagen bij Nike en "fabrieksgarantie" verwachten :P Nike heeft niks met dat probleem te maken en niks verkeerd gedaan :)

De hele rest van het verhaal komt eigenlijk op hetzelfde neer. Ik weet verder niet wat MR fout heeft gedaan, daar zullen vast ook wat steken gevallen zijn, ik weet simpelweg niet wat er allemaal speelt.

Maar het klinkt wel alsof klanten flink voor de gek gehouden worden door H (&K?) want die hebben zelf de verplichting om hun klanten te helpen, maar in plaats dat ze dat doen stoken ze hun klant lekker op tegen MR die nu boos aangekeken wordt.

Jij trapt er blijkbaar ook in gezien je voornamelijk boos op MR lijkt terwijl die eerder slachtoffer dan dader lijken gezien de gegevens die hier in het topic staan :P

Natuurlijk is het wel erg teleurstellend als ze tegen 1 persoon hebben gezegd dat ze haar verder zullen helpen en dat nu niet doen, maar wellicht ligt dat verhaal ook nog iets genuanceerder?

Kan me wel voorstellen dat ze niet alle gedupeerden willen helpen. Nuja, ze zullen het wellicht wel willen want voor hen is het uitermate vervelend. Maar ik kan begrijpen dat zij niet op willen draaien voor andermans fouten, terwijl die lekker op een hoop geld zit te grijnzen, klanten voor de gek zit te houden en boos en wel hun kant op stuurt :=

Nogmaals de belangrijke disclaimer: puur hypothetisch gezien en afgaande op de info in dit topic, wellicht ligt in het echt heel anders :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:07

Ik vind zelf dat beide fout zitten, zowel H&K als MR.
MR heeft namelijk ook een belofte gedaan waar niet aan gehouden wordt.
Maar, ja, H&K zitten hier ook zeer zeker fout. :j

Maar zadels die stuk gaan etc, dat is echt een fout van MR. En met al die klachten doen zij ook niets.
Klachten die ingediend worden (of niet?) door H&K, maar klachten van klanten worden ook genegeerd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:15

Nogmaals:

Als jij (bijvoorbeeld he, om het even simpel te houden :) ) een zadel hebt dat duidelijk garantie-waardig kapot gaat, dan ga je daarmee terug naar je verkoper. En die moet dan zorgen voor een oplossing.

Je hebt niks te maken met de leverancier van je verkoper. JOUW verkoper moet het oplossen.

In de praktijk gaat het vaak zo dat verkopers zeggen: ik ga het eerst met mijn leverancier overleggen.
En de meeste klanten gaan daarmee akkoord. Wanneer de verkoper dan een tijdje later meldt dat de leverancier niks gaat doen, zegt 'ie dat met een "sorry, dan kan ik niks voor je betekenen" en wordt je gezellig samen boos op de leverancier.

Maar dit is gewoon misleiding van je verkoper want het is ZIJN probleem.

HIJ is aan jou verplicht om te zorgen voor een oplossing. Leverancier heeft er (voor jou als klant) niks mee te maken.

Wanneer MR dan later achter de schermen zijn schade niet vergoed is dat zijn probleem, maar jouw probleem moet dan allang opgelost zijn. Dat is nu eenmaal het risico van de verkoper: die is zelf verantwoordelijk voor de producten die hij verkoopt. HIJ verdient er vaak het meeste geld mee, maar daarbij komt ook wel dat HIJ dan ook de service moet verlenen. En hij moet dan voor zichzelf maar weer achter de schermen zien of hij zijn schade vergoed krijgt.

Kortom: JIJ als klant hebt geen fluit te maken met wat MR wel of niet doet, dat is voor jou helemaal niet van belang, dat is het probleem van H&K en daar maken ze nu heel listig het probleem van de klant van en dat is zeer klantonvriendelijk :=

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:19

MR wil het probleem niet oplossen omdat de zadels van H&K afkomen en ze daar geen zaken meer mee doen.
Maar op het moment dat de zadels gekocht werden, deden ze dat wel.
H&K kunnen een technisch probleem niet oplossen.
Dat is waar iedereen over valt.

Zadels die iets mankeren worden niet gemaakt oid, het technische probleem wat door H&K niet op te lossen is, wil MR niet oplossen. Dan zeggen ze: Wij doen geen zaken meer met hun, je hebt het daar gekocht.
Maar, op het moment dat de zadels zijn gekocht deden ze wel zaken met MR en daarbij kreeg je 3 jaar garantie van MR. Maar die garantie, daar kan je nu ineens geen aanspraak op maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:25

Ik snap gewoon niet waarom je naar MR blijft wijzen, daar heb je qua oplossings-verplichting van H&K niks mee te maken immers....

Wat voor technische problemen hebben we het over dan? Welk probleem de klant ook heeft, er is er in feite maar 1 die het op moet lossen en dat is de verkoper :)

Hoe die dat oplost, dat is zijn eigen probleem en niet dat van de klant.

Wat voor technische problemen kunnen er zijn die H&K niet zelf of door een ander op kunnen laten lossen? :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 21:29

Slijtage aan het zadel bijv.
Het verschuiven van het zweetblad.
Dat kan een winkel niet maken, maar dat is een productiefout.

Waarom ik naar MR blijf wijzen. Omdat MR zelf gezegd heeft dat men nooit meer naar H&K hoefde te gaan, maar ze daar ineens op terug komen en iedereen (het gaat hier om een paar tientallen mensen!) in de kou laten staan.
Degene die naar de media stappen, die krijgen wel geld terug. Dan ben je in mijn ogen als merk heel erg verkeerd bezig.

In mijn ogen zijn alle 3 de partijen fout, MR, H & K.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:32

Tja....feit blijft dat de verkoper verantwoordelijk is voor het bieden van een oplossing.

Als koper hoef je dus maar op 1 iemand boos te worden en dat is op de verkoper want dat is wettelijk gezien gewoon degene die je moet helpen.

Dat die allerlei uitvluchten (gegrond of niet) heeft om je niet te willen helpen daar heb jij niks mee te maken op zich.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:16

tja, ik weet natuurlijk niet op welke gronden MR op dit moment dealers aanwerft.

Enkele jaren geleden hebben wij een brochure gehad van MR, ( helaas heb ik hem niet meer, dus probeer te vertellen wat ik er nog van meen te weten)

Je meldde je toen aan als dealer van MR zadels en verbond je aan hen door een minimum aantal zadels per jaar van MR af te nemen. Als dealer moest je service geven en plat door de bocht gezegd, kon je als dealer wbt. service/ productie fouten niet op MR terug vallen. DAt moest je als dealer maar zelf regelen. Reden dus waarom wij geen dealerschap wilden, ongeacht de goede of minder goede kwal;iteit van de zadels.

Let wel. Ik heb geen idee op welke voorwaarden de laaste 2 jaar dealers geworven worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:01

Dat is wel een aparte manier van zaken doen, dan zou je elk scheef zadel kunnen dumpen bij je afnemers, daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Maar daar zal dan neem ik aan een heel klein inkoopprijsje tegenover staan, en je weet als verkoper dan wel waar je aan begint als ze van begin af aan eerlijk er over zijn, dan neem je dus zelf het risico dat je op eigen kosten je klanten tevreden moet houden en je daar niks voor terug gaat krijgen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:04

Nou, van wat ik me herinner was de inkoopprijs echt niet extra laag, of je winstmarge extra groot.
Het was meer het idee van soort wurgcontract wat me is bij gebleven.

nogmaals : Geen idee hoe dit op dit moment geregeld is.

Dit alles los van het feit of de zadels nu wel of niet goed in elkaar zitten c.q. van kwaliteits leer zijn in verhouding tot de prijs. Daar wil ik me niet over uitlaten.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:13

Hmm.. Een stalgenoot heeft ook een MR zadel bij H of K gekocht, zal haar dit topic doorsturen.
Zij vertelde mij idd ook dat ze wel genoeg garantie had op boom en leer, maar fabrieksfouten kan hij idd niets aan doen. Jeetje, raar verhaal.

Niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar werd er bij verkoop niet gezegd dat als er ooit fabrieksfouten aan het licht komen, dat H/K daar niet verantwoordelijk voor was? Dat je dan met MR contact moet opnemen, maar dat dat een welles-nietus ruzie zou kunnen worden? Want dan wist jij het op voorhand. Als hij dat niet heeft gezegd, is H/K verantwoordelijk, dan heeft hij verzuimd dit te vertellen. Als jij niet op de hoogte daarvan bent, kun je dat tegen hem gebruiken en moet hij het wel voor je oplossen.

imo

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:18

Dan ga ik ook maar is naar de media stappen met mij zadel!
Ik heb 2 jaar geleden ook een MR zadel gekocht. Flink bedrag voor neergelegd zadel lag allemaal goed volgens de verkoper dus daar ga je als koper wel vanuit.. Tenminste ik! Zadel bleek niet goed te liggen , zweetbladen klappen dubbel met opstappen en het zadel is al helemaal versleten.. Ik heb geprobeerd deze man op te bellen waar ik het zadel van gekocht heb. Nummer niet meer in gebruik. Op internet gaan zoeken en erachter gekomen dat het een andere naam had MAC rider. Opgebelt naar MAC rider en het verhaal uitgelegd. Ze zouden me wel helpen als ik fotos via de mail stuurde met als reactie terug dat het niet hun probleem was en ik maar bij de man die het toen verkocht moest gaan klagen!! Verder nooit meer wat van gehoord en de man die mij het zadel verkocht heeft nooit meer kunnen bereiken. Goede service maar niet heus! Opgelicht voor 2000 euro dus.. -O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:19

Hier ook gezeur gezeur gezeur met een zadel van 3000€ dat NOOIT gaat passen op het paard dat het voor verkocht is.

Het is gewoon een vreselijk aso gebeuren zoals hun allemaal met hun klanten omgaan.

Na vele brieven te hebben verstuurd zonder resultaat naar diverse partijen heeft een vriend van mij het zadel gekocht voor 500€ want op zijn merrie past ie perfect. Dus nu rij ik er blij mee. :)) Het is wel een fijn goed zadel. De zadelmaker die ik erbij heb gehad was niet zo'n van MR maar hij vond mijn zadel een goed zadel. Was ook recht enzo, goede boom. Want dat zijn ze dus ook niet altijd.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:21

Citaat:

Maar ik zou als bedrijf (Macrider in deze) toch heel snel een oplossing gaan vinden voor de gedupeerde, en je klanten al helemaal niet afblaffen. Ik lees steeds meer, en meer negatieve ervaringen met de service van Macrider.

Weet niet wie dit geschreven heeft maar MAC rider raad ik bij niemand meer aan!
Alleen hoe deze mensen je al behandelen ..

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:22

Chaos schreef:
Hier ook gezeur gezeur gezeur met een zadel van 3000€ dat NOOIT gaat passen op het paard dat het voor verkocht is.

Het is gewoon een vreselijk aso gebeuren zoals hun allemaal met hun klanten omgaan.

Na vele brieven te hebben verstuurd zonder resultaat naar diverse partijen heeft een vriend van mij het zadel gekocht voor 500€ want op zijn merrie past ie perfect. Dus nu rij ik er blij mee. :)) Het is wel een fijn goed zadel. De zadelmaker die ik erbij heb gehad was niet zo'n van MR maar hij vond mijn zadel een goed zadel. Was ook recht enzo, goede boom. Want dat zijn ze dus ook niet altijd.

Hoelang rijd je erop?
Het MR zadel wat ik heb is het leer gewoon wit..Zo afgesleten terwijl ik er nog geen half jaar op gereden heb!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:23

Ben trouwens benieuwd hoe de gedupeerde mensen hun geld hebben teruggekregen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:24

Een jaar, slijtage is zeer minimaal en ik gerbuik hem op 3 merries.

Mijn gedupeerde klant die heeft verlies geleden van 2500€. Die heeft dat uiteindelijk maar geslikt.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:29

Dan heb je geluk ! :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:40

En als je als gedupeerde zegt dat je het zadel 2ehands via internet of iets dergelijks gekocht hebt, wil MR dan ook niets oplossen? Je weet dan immers niet welke dealer het betreffende zadel verkocht heeft? MR is toch uiteindelijk verantwoordelijk voor productiefouten?

Of zeg ik nu iets heel doms?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:42

Als zij al zo doen over nieuwe zadels, dan denk ik dat overgekochte zadels helemaal een nono is :n