pessoa teugel zelf maken hoe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_LiliM_

pessoa teugel zelf maken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 23:37

Hoi!

Ik heb op bokt verschillende berichten gelezen (vrij oude) dat je de pessoa teugel ook zelf kan maken maar ik weet niet echt hoe.
Waar kan je het materiaal kopen?
waar moet je op letten qua afmetingen?
etc, etc

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! *\o/*

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:38

TVG-ITP >> HAR

Leen

Re: pessoa teugel zelf maken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:19

Het touw dat je daarvoor nodig hebt is zelf al redelijk prijzig, daarnaast moet er aan de achterkant elastiek. Dus waar dat wolletje over komt, daaronder zit elastiek. Je moet katrollen hebben, haken, wolletje,...
Ik heb zelf deze: http://www.horze.nl/Longeer-hulpmiddel/ ... NL,pd.html Kost maar 30 euro, en ik vind hem ideaal. Tweedehands kan je ze vast ook goedkoper vinden.
Daarnaast is dat toch iets wat veilig moet zijn, als het zomaar loskomt kan het paard er erg van verschrikken. Dit zou niet iets zijn wat ik zelf zou maken, ondanks dat ik de meeste spullen voor mijn paard wel zelf maak.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:20

ik heb een pesso gekocht via paardenruitergoed voor 25 euro nee voor dat geld ga ik niet moeilijk doen om er zelf een te maken

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 14:22

ik heb inmiddels de pessoateugel zelf gemaakt was ongeveer 15,- kwijt. de pony's reageren er super op. moet em alleen nog even goed bijstellen.