singels van deken steeds weer kapot, hoe kan dit.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

singels van deken steeds weer kapot, hoe kan dit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 11:59

Het paard van me vriend heeft een nika winter deken. Hier is niks mee aan de hand.
Maar nu heeft ze een amigo regendeken. En ze krijgt het steeds voor elkaar om de singels er af te scheuren.
Als ik hem maak is het de volgende dag al weer kapot.
Ik heb al geprobeerd om de singels losser of juist strakker te doen niks helpt.
Deken past verder perfect.
Heeft iemand enig idee hoe ze dit doet. Ik dacht zelf met het liggen en dag een achter been door de singel halen.
Maar dan verwacht je toch dat de deken zelf ook niet heel blijft.

Woody2015

Re: singels van deken steeds weer kapot, hoe kan dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:28

Mijn fjpord heeft dit ook eens gehad me zijn rhino deken, zelfde als amigo alleen sterkere stof.
Bij hem as he eenmalig, echt alle gespen kronm getrokken aan de deken, singel wel nog heel.
Waarschijnlijk dus ook me liggen en opstaan, singels vanaf toen goed strak gedaan om zijn buik en nie mee voorgekomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:30

Laat anders een elastisch stukje zetten tussen de deken en de gesp, dat voorkomt scheuren als er teveel druk op komt te staan :j

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:31

Dat had ik ook een keertje, maar weet niet meer met welke deken het was. Maar dat was als de singels te lang waren, heb ze nu -bij al men paarden- een heel stuk korter en bij het paard waar het was voorgevallen, zijn de singels zo vast dat er een rechtopstaande vuist tussen kan en meer niet. Maar je zegt dat je al korter en langer hebt gemaakt, dan weet ik het zelf ook niet goed wat je nog kan doen

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:27

Shirley schreef:
Laat anders een elastisch stukje zetten tussen de deken en de gesp, dat voorkomt scheuren als er teveel druk op komt te staan :j

Je weet niet wat er gebeurd, lijkt me dus geen goed idee.
Zet t paard zn hoef erop, rekt ie uit en scheurt alsnog. Met een beetje pech schiet de riem dan ook nog tegen je paard aan.

Of hij duwt zn been erdoor en door t elastiek blijft t zo zitten. Lijkt me ook niet fijn.

Heb je al eens zn stal/ wei onderzocht? misschien heeft zn favoriete rolplek een scherpe hoek of zoiets dergelijks.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:59

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 19:17

Probleem op gelost. De hele deken is nu overleden. Een singel was weer kapot. En ze ging hollen in de weo.
Deken zakte er steeds verder af. Nou denk dat ik volgende week op equitana maar eens ga snuffelen naar een nieuwe deken.

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:14

Als je de kruissingels zo vast maakt dat er een handbreedte tussen de singel en de buik past is het niet heel waarschijnlijk dat ze hier met haar been in haakt. Het kan wel zijn dat de singel los is gegaan en ze erop getrapt is. Probeer anders eens van die rubbertjes voor om de gespen zodat deze niet meer los kunnen gaan (bij sommige dekens zitten deze er al standaard aan).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:16

Rubbertjes zaten er al aan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:18

Ik weet trouwens wel zeker dat hij niet is los gegaan. Want het losse stuk hangt altijd gewoon nog aan de deken te bungelen

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:20

Als hij los was gegaan is de kans kleiner dat hij eraf gescheurd was toch? het is net omdat hij toe is en blijft hangen dat ie scheurt, stof is minder sterk dan de gesloten sluiting. (Vandaar de tip die ik gaf.)