Sprenger Bow Balance stijgbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Sprenger Bow Balance stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:28

Wat zijn jullie ervaringen met deze beugels?

Is hij ook veilig bij valpartijen (mijn zadel heeft vaste stijgbeugelbevestigingen en ik ben wandelruiter, dus vind dit aspect heel belangrijk) ? Praktische vraag: kan je de beugelblokjes verwijderen en vervangen als ze versleten zijn: vind je de eventuele vervangblokjes courant in de paardenshops, want ik versta dat ze breder zijn qua draagoppervlakte dan standaard beugels?

Neem ze in overweging omdat ik toch wel wat last heb soms van knieën en enkels tijdens lange ritten.

Klasien

Re: Sprenger Bow Balance stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:19

Ik gebruik deze beugels al een aantal jaren. Ze bevallen uitstekend! Vallen heb ik (nog, even afkloppen...) niet gedaan.
Of je de beugelblokjes kunt vervangen weet ik eigenlijk niet, die van mij zijn totaal niet versleten, ze zijn nog als nieuw.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:54

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:31

Ik heb regelmatig met deze beugels gereden en ik vond ze erg fijn :j Of je de blokjes kan vervangen weet ik niet, maar volgens mij gaan ze vrij lang mee.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:39

Ik heb deze beugels, en zweer erbij! Echt heerlijke beugels! Heb tevens een stuk minder last van mijn knieën.

Rubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:14

ik heb de beugels ook top beugels !
je kan de blokjes vervangen in ijzer of ruber soms had ik vroeger pijn aan mijn pees maar met deze beugels niet :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:33

Qua veiligheid zullen ze iets veiliger zijn dan normale beugels, maar je hebt nog steeds het risico dat je er in vast komt te zitten als je voet er doorheen schiet.

Alleen beugels die open zijn (of gaan) aan de zijkant zijn wat dat betreft echt veilig, alhoewel daarbij waarschijnlijk ook nog een "freak-accident" plaats kan vinden, maar die kans lijkt me vrijwel nihil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:39

Wat is een freak-accident? :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:43

Een bizar ongeluk, waarbij pech-op-pech-op-pech stapelt en je dus ineens een belachelijk, bizar, onvoorstelbaar ongeluk krijgt :)

Zoals er wel eens over een Quick-out beugel (hier op Bokt volgens mij) een verhaal heeft gestaan van iemand die dus inderdaad netjes van het paard af viel omdat de beugel openklapte, maar dat vervolgens het paard ten val kwam en de opengeklapte zijkant van de beugel zich bij het paard naar binnen boorde :=

Is natuurlijk een belachelijke situatie dat dit gebeurt, hoe groot is nou de kans dat een paard precies op die opengeklapte beugel valt, en dan ook nog zo dat het ding zich naar binnen kan boren i.p.v. dat hij gewoon vlak op de grond komt te liggen :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:46

ahh nu snap ik het, dankje :)

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:49

De beugels zijn zeker een aanrader!
Ik heb een Fries die behoorlijk opgooit en vooral met de buitenrit had ik erg veel last van mijn knieën...sinds ik deze beugels heb nergens meer last van... Nog geen dag spijt gehad van de aankoop..

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:51

Ik heb ze nu ook al ruim een jaar, en gebruik ze dagelijks. En ze zien er nog als nieuw uit.
Heb nu ook nooit meer last van knieën of enkels. Voor mij geen andere beugels meer!!!

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:54

Je kunt de blokjes vervangen. Ik heb ze zelf al langer en veel in gebruik en bij mij slijten ze totaal niet. Omdat ik een aantal jaar terug mijn knie heb gebroken kon ik de druk tijdens het lichtrijden niet goed verdragen aan mijn knieën, deze beugels zijn voor mij echt de uitkomst

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:59

Ik gebruik deze beugels al een jaar of 8 en ik niet zonder deze beugels.
Ik heb de blokjes nog nooit hoeven te vervangen en de 2x dat ik ervan af gevallen ben zijn er geen ongelukken gebeurt :p