Shetland halster ook te gebruiken voor een paardenveulen???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mimmetje

Shetland halster ook te gebruiken voor een paardenveulen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:19

Even een ontzettend domme vraag hoor...

Ik ben lekker aan het rondneuzen voor een halster voor mijn toekomstige veulen.
Het leukste zou ik vinden dat mama en kind allebei een zelfde (of bijpassend) halster om krijgen.
Mama een full-halster, en het veulen..... tsja.....

Ik zie heel veel halstertjes voor bij komen, maar vond er een paar zooooo leuk! Echter deze waren alleen in de maat Shetlander. Als ik ze vergelijk met een veulenhalster zijn ze beiden te verstellen op 2 plaatsen. (sommige veulenhalstertjes zijn volgens mij nog net even wat meer te verstellen)

De winkeliers reageren erg verschillend en niet echt duidelijk.
Dus graag jullie visie... kan een shetlandhalster ook gebruikt worden voor een paardenveulen?

Dank voor het meedenken! :)

Set_Elkol

Re: Shetland halster ook te gebruiken voor een paardenveulen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:20

volgens mij sowieso wel voor een ponyveulen, maar van een paard weet ik het niet :)

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:23

Mijn veulen heeft nu een cob halster aan, maar helemaal lekker passen doet het niet. De neusriem is steeds vrij krap, terwijl het halster zelf aan de grote kant is voor hem... Een veulenhalster heeft dat probleem naar mijn ervaring niet. Jammer genoeg past hij allang geen veulenhalster meer :(

just_kiki

Re: Shetland halster ook te gebruiken voor een paardenveulen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:25

mijn veulen (athans 4 jaar geleden :+ )had met 3/4 maanden oud een shetlander halster (kon beide kanten van het hoofd verstellen, en onder de kin ook nog :) )
heeft tie best lang mee gedaan omdat tie zo ruim te verstellen was!