Rambo sweet itch hoody

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NiG

Rambo sweet itch hoody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:30

Weten jullie of de rambo sweet itch hoody een beetje stevig is? Zag een mooie aanbieding bij de paardendrogist en zoek dit jaar eigenlijk een vliegen/exceemdeken met vaste hals en lijkt me ideaal met die gaten voor de oren tegen het afzakken.
En zijn er mensen die m op een fjord of andere ras met brede borst/hals hebben ?

Akshay

Re: Rambo sweet itch hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:31

Hier op een fjord.
Ik vind het een heel stevige fijne deken. Maar ben wel toe aan mijn 2e. De eerste is 1x flink gescheurd, toen laten repareren. En nu zit er weer een flinke winkelhaak in..

Ik zal even een foto opspeuren :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:34

Ik gerbuik hem al jaren op mijn hafinger.Helaas is die van mij niet zo zuinig dus elk seizoen een nieuwe en de oude genaaid als reserve.
Ik moet ook een nieuwe hebben,zit alleen te twijfelen om die van epplejack niet eens te proberen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:35

Afbeelding

Wat ik me nu bij het zien van de foto herinner.
Op die van mij past de hals niet.. Het klitteband bleef nietdicht zitten, dus heb zelf geknutseld
Afbeelding
met ringen en haken :P
Werkt prima ;)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:51

bij mij op stal liggen ze op een haflinger en op friezen

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:32

Ik heb hem voor mijn haflinger.
Ligt eigenlijk erg goed, net als bij de fjord hierboven wat krapjes bij de nek maar krijg hem wel nog gewoon dicht met het klittenband.
Super fijne sterke deken.
Die van mij speelt de hele dag maar ga nu het 2e seizoen in met deze deken.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 01:32

Vind het een hele fijne deken, van stevigere stof dan de meeste eczeemdekens en hij past super op mijn paard (grote kwpn, maat 7'0)

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:00

Mijn fjord heeft wel geknipte manen, dus dan zal ie idd misschien wel krap vallen bij de hals. Anders idd maar iets knutselen daar.
Vorig jaar heb ik een poosje een losse halsdeken gebruikt - omdat ze alleen iets aan haar manen schuurde, maar bleef gewoon nooit goed zitten. En ze wordt van vliegen gewoon op der lijf ook gewoon erg chago, dus misschien geen slecht idee deze aan te schaffen.

Die van EJ lijkt er wel erg op, en scheelt een hoop geld, misschien toch eerst die maar eens passen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:32

Ik vond die van de EJ wat kartonnig aanvoelen :o.a. Verder dan betasten ben ik nooit gekomen, haha.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:21

hier ligt tie op een PRE, zijn echt fijne dekens :j mijn paard heeft ook rechtopstaande manen :)

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:33

Heb de Rambodeken tweedehands overgenomen voor mijn paard. Bevalt erg goed. Zachte deken inderdaad.
De EJ had gekocht ik voor een ander paard, is inderdaad stugger maar geweldige deken hoor! Hij heeft een jaar ongeveer op mijn bijna 3jarige toen gelegen. Voor die prijs echt een prima deken.
Persoonlijk vond ik de sluitingen en sluitingsmogelijkheden beter passen bij de EJ dan met de Rambo, maar goed ik kon het niet 100% vergelijken omdat het om 2 verschillende maten en 2 verschillende paarden ging.
Helaas leeft het paard van de EJ deken niet meer, dus ligt de deken nu te nietsen, zal het binnenkort eens op de boktmarkt zetten.
Oja de Rambo ligt op een brede KWPN-er en de EJ had ik op een gewone KWPN-er.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:41

ik heb er 2 voor mijn fjord, ze gaan nu al 3 jaar mee, met de nodige reparaties. (Ter vergelijking het model dat over het hoofd moet trekken, ging 3 weken mee en was toen onherstelbaar gescheurd.) Ze is klein maar met een lage halsaanzet, haar manen liggen plat anders passen ze er niet onder en ik laat een van de halssluitingen open. Die oortjes blijven nooit zitten, dus die gebruik ik niet.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:44

Hier ook gebruikt op een brede PRE met zware hals. Ik vond de sluiting op de borst en die op de hals echt te krap, dus ik heb ze zelf verlengd en toen paste hij goed.
Ze gingen lang mee, maar dat doen alle dekens hier eigenlijk wel. Mijn paarden zijn blijkbaar geen slopers.
Misschien ook wel handig om te weten: als ik ze zelf waste (40 graden) ging het goed, maar toen ik hem een keer professioneel heb laten reinigen bij de Divoza, waren alle bandjes waarmee de deken rondom is afgewerkt, gekrompen. De staartflap bijvoorbeeld had toen wat weg van een badmuts, zo gerimpeld. Daar was ik NIET blij mee en hij zat nog krapper ook.
Ik had ook een hekel aan die telkens ondergescheten band achter de billen langs. Ik heb er ringen voor bilkoorden aangezet en daarmee was dat probleem over. Het kan zijn dat het typisch een probleem was bij dat ene paard, hij hield bij het mesten zijn staart altijd opzij en wist ook geregeld de staartflap onder te schijten...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:46

ik heb er een op een stevige welshcob liggen. Hij heeft zijn eerste jaar al goed overleefd. M'n paard kreeg op de schoft, daar waar de manen net beginnen wel schuurplekken van de deken dus heb ik dat stuk laten vermaken. Past nu overal netjes.
Heb dit overigens ook bij m'n gewone vliegendekens laten doen want die plek gaf bij alle 3 de paarden een schuurplek.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 18:23

Hm, nu neig ik toch weer naar de rambo ipv de EJ deken, vind het wel belangrijk dat het een soepel stofje is.
Maar kan natuurlijk gewoon eentje bestellen en passen en die van EJ ook passen (zit een winkel in de buurt hier) en er dan 1tje houden.
Vind het wel fijn om voordat het vliegjes seizoen echt begint een deken in huis te hebben.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:24

super stevige deken!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:32

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:39

Mijn pony heeft volgens de dierenarts zomereczeem dus heb ik zo'n dure deken gekocht met het motto; beter
een 1 keer een dure dan 5 keer een goedkope. Maar helaas vindt pony t ook gewoon lekker om te schuren en
heb ik al een aantal keer de gaten dicht gemaakt. Hij heeft een uitloopstal dus hij schuurt gewoon aan zn
stal...

Verder is het wel een goede deken hoor, maar niet als die alsnog schuurt!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:01

eerder beginnen met het dek misschien? Er is ook een centraal eczeem topic volgens mij.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 08:04

Haha geweldige foto's van je fjord zeg!
De dekens van die van mij gaan eerder stuk wegens haar kuddegenoten dan haarzelf.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:27

Misschien je paard een cursus weerbaarheid cadeau doen? :+
Lastig probleem is dat, je wilt je paard ook niet de kudde ontnemen natuurlijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:34

Super deken de RSIH maar als je denkt dat de deken over de oren blijft zitten kom je bedrogen uit.

Maar de hals blijft wel direct achter de oren zitten wat bij veel eczeemdekens niet het geval is.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:39

Tenzij je paard/pony net zo lang schud totdat zn oren uit dat netje zijn.. :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:50

daar hoeft hij/zijn niet voor te schudden de oren zijn in no-time uit de gaten

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:57

Ken iemand met een tinker hier in de buurt die heeft m ook.. Prima deken!