Bontsingel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Bontsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:58

Ik kon er zo gauw geen topic over vinden, dus hoop dat ik niet met mijn neus heb gekeken :+. Ik ben op zoek naar een mooie bontsingel en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik bedoel geen singelhoes van bont maar een singel met bont er aan vast, enkel aan de onderkant. Mijn ervaringen met hoezen of bontjes is dat het gaat schuiven omdat de boel niet op zijn plek blijft zitten en op die manier juist irritatie creeërt. Om die reden zoek ik ook echt lamsvel/schapenvacht en geen synthetisch/nepbont omdat dat kan gaan irriteren.

Bijvoorbeeld:

BR (bont niet afneembaar)
Afbeelding

Mattes (bont is afneembaar, anatomisch, echt lamsvel)
Afbeelding

Die van Mattes is eigenlijk precies wat ik zoek, maar goed aan de prijs. Vandaar dat ik graag eerst wat ervaringen zou willen horen. Of misschien hebben jullie andere tips :)

_Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:06

Die van BR is ook anatomisch, net als die van mattes.
Die van BR kan je gewoon in een waszakje in de wasmachine doen. (Zonder wasmiddel doe ik)
Van gewoon afspoelen als ie vies is word ie meestal ook weer netjes genoeg.
Daarna laten drogen en even borstelen :o en hij is weer klaar voor gebruik!
Ik vind het een fijne singel, veel bewegingsruimte en schuurplekjes zijn verleden tijd!
Ook erg simpel te onderhouden, hij blijft mooi, vol en fluffy!

Glitch

Re: Bontsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 23:19

Bedankt voor je reactie! Dat klinkt positief. Hij is idd anatomisch en zie dat het ook echt schapenvacht is. Fijn dat hij ook na het wassen vol en fluffy blijft, dat is nog wel eens de vraag. Heb je ook een eigen foto, hoe hij eruit ziet te paard bijvoorbeeld? Ben benieuwd!

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:26

ik heb nu sinds december de mattes met afneembare hoes, en ik vind hem echt geweldig. De kwaliteit is echt heel erg goed, heel mooi afgewerkt en de wol is super zacht. ik heb twee hoezen die ik afwissel en ze gaan ong. 1 x per week in de was met MELP. Niks schuift in gebruik en de wol blijft heel mooi na het wassen.

Wel raad ik aan om de hoes na het wassen op 30 graden in het wol programma even op het wol programma in de droger te doen, daar blijft de wol het mooiste van. Ook zou ik MELP kopen, het is echt heel fijn spul om mee te wassen, houd de wol goed zacht en het leer dat ik de singel verwerkt zit ook.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:17

Ik heb nog een spiksplinternieuwe nog in de verpakking te koop van Mattes. Zwart, met antraciet bont onderlegd 65 cm. Interesse?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 07:24

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:40

_Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:43

Glitch schreef:
Bedankt voor je reactie! Dat klinkt positief. Hij is idd anatomisch en zie dat het ook echt schapenvacht is. Fijn dat hij ook na het wassen vol en fluffy blijft, dat is nog wel eens de vraag. Heb je ook een eigen foto, hoe hij eruit ziet te paard bijvoorbeeld? Ben benieuwd!

Ik heb op dit moment geen foto, ik kan wel even kijen of ik van het weekend een foto kan maken?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:21

Ik heb een los mattes bontje omdat die van mij wondjes kreeg van de singel. helpt fantastisch. na 2 weken waren de wondjes weer weg. Word wel snel vies en plakkering door het zweet. Je zou hem dus regelmatig moeten wassen. Dan lijkt mij persoonlijk een los bontje makkelijker.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:38

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:56

Ik heb een leren singel met bont van Kentaur, bont is met klitterband bevestigd. Bevalt tot noch toe goed

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:52

Ik heb zelf de singel van BR voor mij is het echt een uitkomst. Banaansingels hoezen ed al geprobeerd maar dit bleef schuren of kleine oudere wondjes openmaken. De singel van BR geprobeerd en ik zou niet meer anders willen.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:33

kan iemand mij helpen ik heb de BR singel bont en alles is goed behalve de gespen waar je je.mee aan singelt en ik baal als een stekker want na een week was de singel gesp al kapot en nu weer een nieuwe waar de rolgespen al weer op de grond viellen reperen is geen optie en een hoes ook niet ik weet het echt niet

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:13

Op garantie sturen?

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:48

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:54

carmenmisty1 schreef:
kan iemand mij helpen ik heb de BR singel bont en alles is goed behalve de gespen waar je je.mee aan singelt en ik baal als een stekker want na een week was de singel gesp al kapot en nu weer een nieuwe waar de rolgespen al weer op de grond viellen reperen is geen optie en een hoes ook niet ik weet het echt niet

Er is een productiefout geweest bij deze singels, je kan hem gewoon binnenbrengen waar je hem kocht en dan krijg je een nieuwe in garantie. Wij hebben er helaas ook een paar moeten terugsturen, maar als het goed is krijg je dus gewoon een nieuwe die wel goed is.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:18

nee ik heb me geld terug gekregen omdat ze biks anders voor me konden doen-_-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:26

Ik heb een christsingel gekocht in december
http://www.medhorses.nl/Christ/Christdr ... etail(3907).aspx
Ben er super tevreden mee, ligt prima, goede kwaliteit. Wel enigzins elastische sluitingen, voor prettig aansingelen dus evt 5 cm korter kiezen dan je normaal nodig zou hebben.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:28

hier ook geen goede ervaring met de br singel, gespen lagen er na 2x gebruik al af. heb wel netjes mijn geld terug gekregen :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:36

fargo schreef:
Ik heb een christsingel gekocht in december
Ben er super tevreden mee, ligt prima, goede kwaliteit. Wel enigzins elastische sluitingen, voor prettig aansingelen dus evt 5 cm korter kiezen dan je normaal nodig zou hebben.

TS: Zie dat mijn link niet goed is overgekomen, nieuwe poging dan maar!!
115 eur, heel fijne singel, goede kwaliteit, ligt fijn. Mijn paard wordt in de winter vaak kaal bij zijn singel, de lange haren schuren af en dat levert lelijke plekken op. Verder is hij aan koliek geopereerd, deze singel verdeelt de druk heel fijn en zadel ligt super stabiel ermee.

EDIT wat een raar systeem, hij pakt de link gewoon niet goed op!
http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... 8abeeb.jpg
Hier in ieder geval een link naar het plaatje. Als je op de site naar Christ gaat en naar dressuursingel moet je hem wel vinden ;-)

Totaaloverzicht van Christartikelen - denk dat deze het ook niet doet ..
http://www.medhorses.nl/Christ/producte ... zicht.aspx

Ha de laatste link doet het ook goed!!