Welk kieffer dressuurzadel heeft volgens jullie de meeste voorkeur?
Mijn paard had een Kieffer Lech Profi. Lag helemaal perfect, de zadelmaker heeft hem met opvullen helemaal passend gemaakt en het reed super.
Totdat: Mijn zadel gestolen werd!!
Ellendelingen! (Ik kan er nog steeds boos om worden.) Helemaal omdat ik nadien geen zadel meer heb kunnen vinden die zo goed ligt als deze lag! Op dit moment rij ik met een Ainsley Vanguard Popular. Zadelmaker is erbij geweest en het zadel is nagekeken, voor en achter opgevuld. Past goed volgens de zadelmaker. Maar toch blijft mijn paard twee (gelijke) droge plekken aan weerszijden van de schoft houden. De zadelmaker heb ik dit ook laten zien en omdat ze gelijk zijn moest ik mij er geen zorgen om maken. Maar ik heb toch het idee dat dit zadel het niet helemaal is voor mijn paard. Voor mij zit het zachter dan de kieffer zat.Na alles heb ik dus besloten een nieuw zadel te gaan kopen. Een kieffer wel te verstaan (dit ook op aanraden van de zadelmaker, mijn paard heeft brede schouders en een hoge schoft en kieffer ligt hem gewoon het beste.) Dus ik ben hard aan het sparen en rondkijken. Nou is het natuurlijk een beetje raar om alle kieffer modellen zelf te gaan passen dus vandaar dat ik jullie mening vraag om zo alvast een pre-selectie te kunnen maken. Zo heb ik de Kieffer Paris, Inzell, Wien, Lusitano, Europe, Esperanza voorbij zien komen en heb ik dus geen idee wat de verschillen zijn. De verkopende partijen praten veelal de klant naar de mond dus vandaar dat ik jullie mening graag wil horen.
Ik hoop dat jullie ervaringen willen delen en adviezen kunnen geven. Dank jullie wel alvast
)
)