nog steeds op zoek naar de juiste singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

nog steeds op zoek naar de juiste singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 21:05

ik heb al een hele tijd terug een topic geopend over een goede singel die geen schuurplekken of wat dan ook veroorzaakt!
rij nu met een neopreen omdat deze nog de minste plekken geeft! had een thorowgood aangeschaft met air, maar helaas meneer heeft een hekel aan die singel , hij geeft schuurplekken en doordat deze nat blijft ligt hij niet lekker!

nu het voorjaar eraan komt, zoek ik dus nog steeds een goede dressuursingel die geen schuurplekken veroorzaakt en fijn blijft liggen! meneer heeft een hele dunne vacht in de zomer!
leer is geen optie, omdat hij daar helemaal open plekken door krijgt ( notabene een prestige)

graag ideeen en ervaringen over goede singels

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:41

Misschien zeg ik nu iets heel geks, maar waarom ga je niet voor een authentiek schapenbontje voor om je singel heen? Ik heb bijvoorbeeld de BR eenzijdige singelhoes om mijn anatomisch gevormde dressuursingel van het merk Barfoot en dit werkt prima. :)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:42

Heb je de singel van Christ weleens geprobeerd? Die zijn erg fijn en voorkomen juist dit soort vervelende plekken. Hij is wel prijziger als andere singels.

lemanthia

Re: nog steeds op zoek naar de juiste singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:23

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:02

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:06

ik heb een mattes singel van lamswol, mijn paard had ook altijd plekjes van singels en sinds ik de mattes heb zijn ze plekjes helemaal weg, de singel kan (met speciaal wasmiddel) gewoon in de was.

Bijkomend voordeel is dat je ze in allerlei leuke kleurtjes kan krijgen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 12:55

Heb een singelbontje liggen maar lijkt me zo warm in de zomer.. ga idd even naar jullie opties kijken. Bedankt alvast !

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:30

Bontje valt reuze mee qua warmte, wel "echt" nemen en geen nep. Ook regelmatig even wassen.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:34

Als je een synthetisch bontje neemt, zal die inderdaad gaan zweten als een gek, zelfs in de winter.
Ik heb zelf de ervaring dat een echt bontje juist minder zweet. Op de singelplek leg je met opzadelen hoe je het ook bekijkt, een massief niet ademend stuk leer of nylon of whatever neer, waardoor het sowieso warm gaat worden en gaat zweten. Een echt schapenbontje ademt veel meer en zal dit tenminste nog afvoeren. :)