zadelboom opmeten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plientjedres

zadelboom opmeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 08:23

Ik ben op zoek naar een massimo trail zadel.
Nu hebben deze zadrls verschilende boombreedtes.
Maar kwa prijs scheelt het de helft of je hem in de winkel of zo goed als nieuw tweede hands koopt.
Wie heeft voor mij de goude tip hoe je de boommaat op meten?

Shinedown

Re: zadelboom opmeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:54

Ik heb dit zadel sinds kort ook, gepast door een zadelmaker. Van te voren zei hij dat ik met ijzer/koperdraad om de schoft heen te buigen en deze vorm naar hem op te sturen hij al enigszins kon zien welke boommaat ze nodig had. Uiteindelijk met aluminium folie gedaan, dat kon ik beter ik model eromheen buigen :')

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:08

oke, ja mijn zadelmaker kan ik ook langs laten komen maar vind hetwel wat banketstaaf om dan alsnog het zadel ergens anders te kopen :?
vandaar, maar dat is wel een doede tip

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:12

Ik heb een keer gehoord;
Stuk ijzerdraad van 45 cm en dan in het midden buigen en over de schoft plaatsen.
Daarna de uiteindes meten en dan zou je de boommaat moeten hebben :j

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:13

oh oke, super!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:14

lifeofmarit schreef:
Ik heb een keer gehoord;
Stuk ijzerdraad van 45 cm en dan in het midden buigen en over de schoft plaatsen.
Daarna de uiteindes meten en dan zou je de boommaat moeten hebben :j

42 cm moet je draad zijn :) Maar dat klopt wel hoor, al moet je er wel rekening mee houden dat elk merk een verschil heeft. Dit is dus maar een indicatie van welke boom je ongeveer zou moeten hebben. Dus stel je komt op 32 uit, dan kan het nog 31, 30 zijn of 33, 34. Maar dan zit je wel niet naar een 28 te kijken als je ongeveer een 34 nodig hebt.
Verder is het niet alleen de boom die moet passen maar ook de kamer mag niet te klein zijn, de lengte van je zadel, kussens, lengte zweetblad,...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:39

Je kunt ook even bij een ruitershop langs gaan en zo'n wintec boom meter halen. Die geeft een indicatie van de boommaat (een kleur) en dan zoek je op welke breedte bij die kleur hoort.

Dan ga je opzoek naar een 2e hands massimo. Met ong. die boom maat (massimo is namelijk 2 maten te verstellen). En dan ga je met die massimo naar je zadelmaker en laat je hem die passen. Past het niet, dan moet je goede afspraken hebben gemaakt met de verkoper.

Zo zou ik het doen! 2e hands is namelijk zo veel goedkoper. Waardoor ik een nieuw zadel aanschaffen nutteloos vind.