Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat, maar ik heb een probleem met een deken van mijn pony.
Barney heeft dekenmaat 145 cm en hij heeft vorig jaar een 200 grams deken gekregen van HH. Hij heeft een 300 grams deken van Premiere en een 100 grams van HH. Maar de 200 grams draagt hij de meeste dagen en ik vind de hals te wijd. De deken zakt steeds meer op zijn schouders en ik wil bij de volgende scheersessie rond oktober een beter passende deken hebben. De Premiere die ik heb zit wel beter, maar ik ben nog niet helemaal tevreden. Barney krijgt er nu geen wondjes of schuurplekken van maar ik kan me zo indenken dat het niet fijn zit als je het elke dag op je rug hebt liggen.
Ik zou graag een deken willen hebben die hoger sluit en hij er goed mee kan eten en lopen, daarnaast zou ik graag willen dat de rand van de deken rond de borst wat zachter is voor hem en dat alles in maat 145 cm. Heeft iemand ergens goede ervaringen met een bepaald merk deken?
Merkdekens. Ik heb zelf altijd de Rambodekens. Je hebt ze van dun tot dik en wel of niet waterdicht. Ze zijn prijzig maar supersterk, uistekende pasvorm en ik hoef ze nooit recht te leggen. Mijn Rambo Wug (is waterdichte winterdeken gebruik is zeker al 13 jaar en nog nooit hoeven te repareren. Ik spuit hem in het voorjaar zelf schoon met de waterslang en that's it. Ik wil nooit geen andere dekens meer. De voorjaarsdeken is wat dunner en die is helaas na 7 jaar stuk gebeten door een ander paard. Maar ook die was super en koste iets van 80 euro. de winterdeken kost wel een paar honderd euro volgens mij maar als je er meer dan 10 jaar mee doet is het eigenlijk niet duur. Soms staan ze ook tweedehands te koop maar niet vaak want iedereen weet hoe fijn ze zijn. Google maar eens op Rambo of Rhino. Rhino dekens is de goedkopere variant van de Rambo collectie maar ook zeker niet verkeerd.
Anoniem
Geplaatst: 26-02-13 10:01
Een voorbeeld van de Rambo Wug. Kost iets meer dan 200 euro zag ik.
Barney1978
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 10:03
De Rambo wug ziet er mooi uit. Ik zat net te zoeken en las dat stukje op de hals dat dit tegen inregenen is, werkt dit ook?
De Rambo wug ziet er mooi uit. Ik zat net te zoeken en las dat stukje op de hals dat dit tegen inregenen is, werkt dit ook?
Ja zeker, en geen schuurplekken bij de schoft. Er zijn ook andere type dekens van Rambo te koop met losse halsen Ik keek net op de Boktmarkt en zag dat iemand wat Rhino en Rambo dekens te koop had. Misschien is het wat voor jou. Is dacht ik ponymaat die te koop staan ( 3 verschillende stuks) waarvan ook een losse hals zag ik.
Ik heb ook een Rambo deken en ben er ook ZEER tevreden over.... Duur, maar dan heb je ook wat. Door middel van verschillende grams onderdekens altijd de juiste op je paard / pony
Ik ben ook heel tevreden over de Amigo dekens (de goedkoopste lijn van Horseware) en Weatherbeeta dekens.
Barney1978
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-13 20:53
O fijn nog een merk, ik vind het erg lastig. Ik ben nog steeds aan de zoek via Google, ik ga ook naar de andere merken zoeken.
lonniejj
Geplaatst: 26-02-13 20:54
Ik zweer bij weatherbeeta. Mijn diertje met smalle schoudertjes past er perfect in en ligt super! Bij mijn vorige paardje, tevens ook smal van voren, past het perfect. Heerlijke dekens. Zijn supersterk en regen nooit door
Linnie050
Geplaatst: 26-02-13 20:56
Iemand op stla heeft een anky winterdeken en die deken kan je ook nog verstellenals bv de borst breder word. haar paard is 3 jaar. Misschien ook handig.
Deze heb ik gevonden, volgens mij is dit wel een goede voor hem? Is 1 van de weinige dekens in een kleine maat van dit merk. Ik vind de ruitjes en kleur erg leuk bij hem staan, hij heeft ook zo'n soort design en kleur in 100 gram.
Nouvel
Geplaatst: 26-02-13 22:04
Amigo valt aan de voorkant meestal wat smaller dan Rambo is en ook wat prijsgunstiger, misschien is dat eerst iets om te proberen?
Ik heb ook een amigo en ben er zeer tevreden over! Had even schrik dat hij niet goed zou passen of blijven liggen omdat je de voorkant niet kan verstellen en er zitten geen bilriemen aan maar hij blijft verdomd goed liggen! Hij trekt ook niet op de schouders, dus ook geen schuurplekken. Ik ga zeker alleen nog maar voor Horseware!
De maten van de dekens wijken vaak af, meet van je dekens de boven en ondermaat maar eens na. Er zit toch al snel een paar centimeter verschil in. maat 185 = gewoon 185 cm.
Zelf heb ik een e pony, die tussen 175 en 185 in zit, nu heb ik voor haar een premier deken en dat ligt super. Omdat deze de bovenmaat van een 135 (= 185) heeft en de ondermaat van rond de 180 cm in maat 185.
Je hoeft dus echt geen dure deken te kopen, maar meet de maten na, en bij de deken die wel goed ligt.
Nou ik had twee weken geleden tijdens de koop van het nieuwe tuig een deken gekocht. Dit was in Nijkerk en hier ook gepast want de pony's waren er natuurlijk bij. Hij zat echt super mooi, ik helemaal blij. Kom ik vanmorgen vroeg Barney buiten zetten, zit er een scheur in de deken. Net naast het bontje zo een stuk recht naar achteren. Ik was er echt verdrietig van, want Barney heeft nog nooit een deken gesloopt. Het leek ook niet op slopen maar wat hij wel gedaan heeft weet ik niet. Ik heb me rot gezocht op een goede deken, samen met iemand ook drie winkels afgereden maar nergens zijn maat. Ik had eerst die deken van rhino willen bestellen uit mijn link, maar die was niet op voorraad.
Ik moet er foto's van maken en opsturen naar de winkel in Nijkerk. Maar ik hoop dat het weer snel omslaat en dan kan hij zonder deken. Ik ga dan weer op zoek naar een bucas, rhino of iets dergelijks maar dan heb ik ook wat meer tijd tot de volgende scheerronde. Mag ook BR of Première zijn maar dan moet ik er wel 1 in zijn maat zien te vinden.
Ik had vroeger een Zenith deken en die heeft op de schouder een klittenbandsluiting waarmee je de pasvorm rond de hals kunt verkleinen. Als je zoiets op je huidige deken kunt (laten) maken hoef je geen nieuwe te kopen. voorbeeldfoto http://arabianhorsestore.com/product_in ... cts_id/145