Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

rakni schreef:ik ben helemaal weg van massimo zadels, en in het bijzonder de massimo trail. Deze kun je ook aan laten passen mocht je paard nog groeien. De boom kan versteld worden. Maar het is persoonlijk, ga je echt voor dressuurwedstrijden dan wil je deze wellicht niet. Ga je voor buitenrijden en een zo comfortabel mogelijk zadel dan is het wellicht een optie.
voor lange ritten heb ik uiteindelijk slechte ervaringen met boomloos (drukplekken) en zelf vind ik het veel minder fijn zitten, maar dat is persoonlijk. Ook kan het makkelijker glijden op een rond paard.
Succes
romyloverrr schreef:rakni schreef:ik ben helemaal weg van massimo zadels, en in het bijzonder de massimo trail. Deze kun je ook aan laten passen mocht je paard nog groeien. De boom kan versteld worden. Maar het is persoonlijk, ga je echt voor dressuurwedstrijden dan wil je deze wellicht niet. Ga je voor buitenrijden en een zo comfortabel mogelijk zadel dan is het wellicht een optie.
voor lange ritten heb ik uiteindelijk slechte ervaringen met boomloos (drukplekken) en zelf vind ik het veel minder fijn zitten, maar dat is persoonlijk. Ook kan het makkelijker glijden op een rond paard.
Succes
hier hoor je echt zelden van , ik maak ritten van 5 uur , en nooit problemen mee gehad !
geen gedoe meer met zadels die na 2 maanden niet meer passen. Amanda schreef:Een passend zadel via een zadelpasser
Er zijn genoeg merken geschikt voor dat type paard. Massimo, Thorowgood, Kent & Masters, MSFC heeft ook een lijn.
Ik weet niet waar je woont, maar Zorro's Zadelservice heeft dit type zadels op voorraad en komen aan huis passen. Zij heeft veel ervaring met ronde types paard.
Massimo verkoopt ze niet nieuw, maar daarvoor heb ik goede ervaringen met Green Distance.