Ik heb een kleine lieve en werkwillige shet van 82cm. Wel hengst met een dominant karakter, maar omdat ik hem door en door ken, kan ik er alles mee.
[JITP] Bink,s zijn eerste maandjes bij mij! (Hierop is hij te zien)
Hij wordt 12 April 2 jaar
. En dat gaan we natuurlijk groots vieren. Maar ik zie gewoon dat hij erg werkwillig is, daarom doen we vaak 2/3 x per week een rondje 10 minuutjes een wandeling maken. Hij is al goed verkeersmak! Nu zei een vrouw die lange lijnen lessen geeft tegen mij dat ik rond deze zomer wel kon beginnen met lange lijnen. Hij zal dan geschat zo,n 2 jaar en 4 maanden oud zijn? Is dit nog te jong om dit te doen onder goede begeleiding? Hij krijgt dan natuurlijk een bitje in! Voor welk bitje zou ik dan kiezen!? En een longeer singeltje om. De vrouw zei dat ik met lange lijnen wel kon beginnen zodat ik hem dan kan recht richten. En dat hij later probleemloos voor de kar kan staan. Zodra hij 2 1/2 is wil ik beginnen met longeren en dit rustig uitbreiden met nog even een tijdje lange lijnen dan slepen en dan rond de 3jaar voor de wagen beleren. Zodra hij dan 4 jaar is mag er af en toe een kindje op zitten en dat dan uitbreiden.
Mijn vraag is dus wel bit zou u aanraden en waarom? En hoe heeft u het met pony gedaan het beleren etc.
Alvast bedankt voor het reageren.
Groetjes