Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 09:07

Ik heb met mijn coda 2.5 jaar geweldig fijn gereden. Paste ook perfect. Erg jammer dat hij er uit gegroeid is.


Ga er eigenlijk vanuit dat het nieuwe zadel ook goed komt.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:17

Wat voor een zadel komt er nu vonneke?

Ik heb laatst gevraagd wanneer mijn nieuwe zadel komt maar daar konden ze geen antwoord op geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:31

Alice13 schreef:
Wat voor een zadel komt er nu [naam]?

Ik heb laatst gevraagd wanneer mijn nieuwe zadel komt maar daar konden ze geen antwoord op geven!


Ik heb er nu een advantage-r op liggen. Die heb ik ook besteld.

Zo maar weer eens rijden en kijken of het wat beter is. Als het de komende week niet beter is dan vraag ik Marc terug te komen. De keuze in zadels is helaas niet groot voor brede paarden met een hoge schoft.

Wachten duurt lang he?

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:39

Wat heb je voor een paard?
Ik kon kiezen tussen de advangage r (of Everest r) en Wolfgang omni. Ik ben op het advies van Marc afgegaan en heb de omni gekozen.
Ondertussen gaat het rijden veeeel beter. Ik zit netter (nog steeds punt om aan te werken) en mijn paard heeft haar looplust terug. Onder het oude zadel moest ik contant aandrijven.
Nu krijg ik betere punten voor m'n houding en impuls en ondertussen mogen we al M2 starten. Kan niet wachten op m'n eigen zadel. Die wordt in de zitting namelijk nog wat groter waardoor ik als goed is nog beter kan zitten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:43

Alice13 schreef:
Wat heb je voor een paard?
Ik kon kiezen tussen de advangage r (of Everest r) en Wolfgang omni. Ik ben op het advies van Marc afgegaan en heb de omni gekozen.
Ondertussen gaat het rijden veeeel beter. Ik zit netter (nog steeds punt om aan te werken) en mijn paard heeft haar looplust terug. Onder het oude zadel moest ik contant aandrijven.
Nu krijg ik betere punten voor m'n houding en impuls en ondertussen mogen we al M2 starten. Kan niet wachten op m'n eigen zadel. Die wordt in de zitting namelijk nog wat groter waardoor ik als goed is nog beter kan zitten!!


Een kwpner haha. Maar wel een buffel van een beest met een flinke schoft.

Afbeelding

We hebben alleen de advantage-r geprobeerd. Dit zou de beste mogelijkheid zijn. Bij mij moet de zitting ook een halve inch groter. Daar moet ik nog even contact over opnemen. Ik vind echt dat ik er te strak in zit.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:10

Wauw knappert!!! <3 <3 <3

Ik zit ook strak in m'n 17,5 " leenzadel. Ik krijg een 18" dan hoop ik dat ik iets mooier in midden kan blijven zitten en in de galop niet voorover wordt geduwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:14

Alice13 schreef:
Wauw knappert!!! <3 <3 <3

Ik zit ook strak in m'n 17,5 " leenzadel. Ik krijg een 18" dan hoop ik dat ik iets mooier in midden kan blijven zitten en in de galop niet voorover wordt geduwd.


Tis een hele knappe ;)

Ik kan er keurig in zitten maar vind hem net te klein.

Ik ga zo maar eens een rondje rijden. Kijken of het beter is.

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:45

Vandaag ging mijn paard geweldig. Raar beest. Hopelijk nu weer oké.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:59

Alice13 schreef:
Ilse, ik merk bij mijn merrie dat hoe meer we trainen dat de rug ook gevoeliger wordt.
Ik rij met een kingsley pad om de druk beter te verdelen. Daar merk ik wel verschil door.
Het zou natuurlijk kunnen dat het door het zadel komt. Maar dan zou je tijd moeten proberen met een ander zadel om dat zeker te weten. Altijd lastig om te achterhalen

Donderdag komt de fitter gelukkig weer. Paard is wel wat veranderd het afgelopen jaar, dus hopelijk heeft het daarmee te maken en is het een kwestie van weer pas maken en door. Ik zal die pad eens bekijken! dank je wel!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:48

Succes donderdag!

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:44

Thanks :)

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:38

Zadel is nagekeken. Alles ligt weer prima nu! De pijn zou volgens fitter niet door het zadel moeten komen, omdat ie wel heel veel spieren heeft ontwikkeld op de zadelplek. Zadel is breder gezet en wat opgevuld. Maar even afwachten, maar heb er wel vertrouwen in.

Fanny_1988

Berichten: 336
Geregistreerd: 26-12-07

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:14

Ik zit nu op 3 en halve maand wachten op de Icon Flight. Ik hoop dat het niet super lang meer duurt. Het leenzadel wordt krap voor m.

15carlijn15
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:21

Fanny_1988 schreef:
Ik zit nu op 3 en halve maand wachten op de Icon Flight. Ik hoop dat het niet super lang meer duurt. Het leenzadel wordt krap voor m.


Ik nu bijna 3,5 maand. Ook de Flight. Mijn leenzadel ligt nu ook niet meer heel goed op hem. Normaal zou hij er eind deze maand zijn. Maar eind deze maand is volgende week al :+

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:30

Spannend allemaal!

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:01

Ik zit al op 4mnd nu ik even ging tellen.

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:03

Dan zal het vast niet heel lang meer duren.
Ze zullen rond de kerst stil gelegen hebben?

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:58

Ik kijk er wel naar uit, hopelijk duurt het niet lang meer.
Marc is 25 nov bij mij geweest. Wanneer hebben jullie besteld?

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:59

2 maart. En ik heb vandaag een wijziging gedaan dus moet nu nog langer wachten...

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 19:16

Hallo mag ik mij ook melden?

Ik heb vandaag een zadel besteld, een solo mk

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:14

Ik heb een vraagje, hebben de zadelmakers van Custom ook wel wat 2e handse of alleen nieuw?

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:56

Ook wel tweedehands. 1x in de zoveel tijd hebben ze een demo sale waarbij ze die verkopen. Je kunt ook vragen of je zo ook een tweedehands kunt kopen.

4 maanden levertijd is trouwens geen uitzondering, hoor. Ik heb ook 16 weken geduld moeten hebben :), maar dat was het wachten wel waard :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:24

ilse86 schreef:
Ook wel tweedehands. 1x in de zoveel tijd hebben ze een demo sale waarbij ze die verkopen. Je kunt ook vragen of je zo ook een tweedehands kunt kopen.

4 maanden levertijd is trouwens geen uitzondering, hoor. Ik heb ook 16 weken geduld moeten hebben :), maar dat was het wachten wel waard :)

Ik weet het ken mensen hebben er meer dan een half jaar op gewacht. Maar als je dan naar indoor Brabant gaat en vraagt naar de levertijd en ze zeggen dan 10 weken. Vind ik dat wel veel verschil met 4 maanden.

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:28

Dat is zo. Ik wist niet dat ze dat zeiden. Tegen mij zeiden ze namelijk gelijk dat het wel 16 weken ging duren.

Anoniem

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:34

Tegen mij onlangs 14 tot 16 weken maar het kon goed sneller zijn omdat ze tegenwoordig alles in 1 fabriek hebben en sneller kunnen werken.