Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:27

Als je de Icon Coda hebt, die is wat smaller en minder diep (heb ik het idee). Ik heb zelf de Eclipse en die heeft een diepere zit, is ook een wat breder zadel. Ik had bij geen enkel zadel een gedwongen gevoel.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:43

Oké! Ik denk dat ik mn eisen maar gewoon aan moet geven en kijken wat er lekker ligt op mn paard!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:47

Gewoon lekker testrijden. Als je paard geen heel extreem rare rug heeft krijgen ze het wel passend. Mijn paard heeft echt veel schoft, maar het test zadel lag eigenlijk gewoon gelijk in 1x goed. Na problemen met mijn vorige zadelmaker die mij wist te vertellen dat op "zo een rug" geen zadel te vinden was viel mij dat helemaal mee. Ik kwam alleen wel in de Icon Range terecht in plaats van de Custom en die is weer een paar honderd euro duurder.

De Coda heeft inderdaad geen diepe zit, maar redelijk vlak. Een hoop professionele ruiters lijken voor deze te gaan. Ik vind zelf een diepe zit juist wel lekker :D

Overigens heeft een stalgenootje van mij volgens mij zwart met een cognac bies.

Beetje domme vraag misschien, maar als je een mono blad zweetblad hebt, knip je dan gewoon de voorlusjes van je dekjes, of wat?

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:50

Ik stop ze meestal onder het zadel. Tenzij ik zeker weet dat ik dat ding niet wil verkopen, dan knippen. Mijn paard is heel rondgeribt, weinig schoft, brede rug. Dus ik zie wel wat erop past! Heb al heeeeel veel standaard zadels gepast die geen optie waren. Mn huidige lag nog het beste, maar nu drie jaar later ook niet optimaal meer.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:47

Ik haal altijd de lusjes eraf. Doe het altijd met een tornmesje, dan zie je er niks van dat er ooit lusjes hebben gezeten.

Heb altijd het idee dat je toch een soort onnodige bult/ribbel onder je zadel creëert wanneer je ze eronder weg stopt. Heb je een mooi passend zadel, en dan zou je die dingen er nog onder gaan proppen...

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:07

Daarom rijd ik gewoon met pads.. Die stomme lusdingen.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:12

Ik heb de Wolfgang Solo, vind het echt geweldige zadels en super service!

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 18:43

@Susyb, ik heb nog geen foto.

Ik ben ook gek van de diepe zit. Je zit op de Flight voor je gevoel echt in het zadel, maar je wordt niet in een bepaalde houding gedwongen!

Ik heb veel pads zonder lusjes, maar de dekjes die ik met lusjes heb ga ik ook bewerken met een schaar of mesje :P Eronder proppen zou ik ook niet doen. Zit voor je paard misschien niet zo lekker.

Hoelang hebben jullie op je zadel moeten wachten?

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:18

vencedor schreef:
De service is inderdaad ook de reden waarvoor ik voor costum gekozen heb!
Nou hopen dat ze vakkundig net zo goed zijn dan word ik erg gelukkig (bankrekening minder).
Ik wil een zwart zadel met bruine piping denk wel een ruw soort leer bij de zweetbladen. Dat heb ik nu ook en is wel prettig. Niks speciaals verder...

Hebben jullie foto's? En nog een vraagje, hoe is de zit? Ik gruwel van hele diepe zadels die je in een bepaalde houding frotten! Ik zit van nature éigenlijk al netjes dus heb ik niet nodig, krijg ik rugpijn van.


Ik volg dit topic even. Ben getipt door een vriendin over de Custom zadels. Ga met Vencedor mee: concept spreekt me erg aan, hoop idd dat ze vakkundige mensen in dienst hebben om aan te meten.

Heb nu ook een maatzadel van merk *, wat dus volledig verkeerd is gegaan. Paard maanden geblesseerd. Vele jaren en enkele paarden later hebben ze nog steeds prutsers in dienst :( Dus dat is voor mij zeker geen optie meer.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:11

Nog 6 weken *\o/*

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:29

Nadita wat een vervelend verhaal joh! Daar kan je toch kwaad om worden? Balen joh!

Manic als het mee zit moet ik nog vijf weekjes wachten. Spannend!!! :D

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:33

Kan iemand vertellen wat de levertijd van een Custom is? Of heb ik daar overheen gelezen....

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:37

Ik hoop dat het eerder wordt, maar ik ga maar gewoon uit van de 8 weken die er geroepen is.

Overigens weet ik niet of het nu zulke kundige zadelpassers zijn. Ik bedoel, ze nemen een tracing van het paard zijn rug en aan de hand daarvan wordt het zadel gemaakt. Ik denk dat het wel zaak is een goede zadelmaker bij de hand te houden om eventueel later aanpassingen en dergelijke te doen. Geen idee eigenlijk.

Ik heb ook een hoop ellende achter de rug met mijn oude zadel. Paard is enorm vooruitgegaan sinds ik alleen nog maar met mijn springzadel rijdt. Oude zadel past gewoon echt niet meer en oude zadelmaker heeft me gewoon een oor aangenaaid en wou maar steeds blijven aanpassen (voor 500 euro!) terwijl ik al had aangegeven dat ik dan liever wou inruilen en bijleggen voor een nieuw zadel. Ja joh, dan niet toch? Optiefen. Was echt zo klaar met die vent.

@nadita, levertijd staat officieel op 8 weken, maar in dit draadje hebben een hoop mensen hem al in 5 gekregen.

Stalgenootjes hebben er alletwee langer op moeten wachten, maar daar zat kerst tussen.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 15:40

Ze hopen inderdaad binnen 8 weken te leveren. Heb verschillende verhalen gehoord. De ene kreeg hem veel eerder, de ander een aantal weken later. Ze houden je in ieder geval wel goed op de hoogte.

Wat ik hier op stal gezien heb is dat het zadel niet altijd meteen past als hij geleverd wordt. Dat is natuurlijk niet leuk, maar zoals eerder gezegd nemen ze er goed de tijd voor om het zadel net zo lang aan te passen (kosteloos!) tot iedereen tevreden is.

Manic heb jij al om een leenzadel gevraagd eigenlijk?

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:53

@ Manic: dat moet natuurlijk niet de bedoeling zijn, om een zadelmaker achter de hand te houden. Je betaalt geen 2500 euries om er dan achter te komen dat het zadel niet (goed) past en er dan alsnog iemand anders bij te moeten halen om puin te ruimen...
En wat is precies een tracing? Hoe wordt dat gedaan?

Daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor.... Maar goed, het is natuurlijk op no cure no pay basis.... Zeggen ze op hun website.
Maar hoor wel allemaal goede berichten.... Ben alleen zo huiverig dat ik straks weer met ellende zit. Een zadel moet toch echt door iemand aangemeten worden die weet wat ie doet, lijkt mij. Ben als de dood om mijn huidige paard aan te doen wat ik met mijn vorige heb gedaan. Althans, die zadelmaker....
Pfff wel moeilijk hoor.

8 weken levertijd is een prima tijd.
Laatst bijgewerkt door nadita op 25-02-13 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollux
Berichten: 667
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:55

AAAAh ja, Custom zadels zijn het helemaal! Ik heb al een Customzadel sinds het begin dat ze in Nederland worden geleverd en heb menig ruiter/amazone verteld over dit zadel. Ik had destijds een Wolfgang Solo gekocht voor mijn merrie. Maar nu wacht ik op een Icon Flight voor mijn huidige paard. Helaas paste de Solo niet mooi op mijn nieuwe paard. Maar niet getreurd, de Solo kan gewoon ingeruild worden. Intussen rijd ik al vier maanden op een leenzadel omdat ik niet eerder kon passen dan januari, maar ik niet meer op de Solo wilde rijden. Super zadels, super service! Kan het zadel echt aan iedereen aanraden.

sharon_quiz

Berichten: 1822
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 16:00

Pollux dat is echt een goed voorbeeld van hoe de service daar is.

Nadita kan me voorstellen dat je daar huiverig door bent, maar ik op basis van de ervaringen die ik van mijn stalgenoten ken, kan ik het je alleen maar aanraden te doen. Ze zijn al een lange tijd bezig met een fries met een moeilijke rug. En inderdaad, no cure, no pay! Ze gaan net zo lang door (inmiddels 4 maanden) tot het helemaal goed ligt. De aanmeter die bij mij gekomen is kwam in ieder geval erg professioneel over, moet ik zeggen. Hij leek er echt wel verstand van te hebben!

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:06

Hai Pollux! Alles goed :-] (ex stalgenootje)

@nadita Ik heb het ook niet over het afleveren gelijk, maar om het onderhoud achteraf. Ik vind gewoon dat een zadel minstens 1x per jaar nagekeken moet worden, denoods een beetje bijgevuld en dergelijke.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:07

Tracing (zoiets)


Laatst bijgewerkt door manic op 25-02-13 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

Maar dat doen ze toch ook gewoon bij Custom, Manic?
Waarom zou je dan een andere zadelmaker erbij halen?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

Heb geen idee... Doen ze dat ook?

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:10

manic schreef:
Heb geen idee... Doen ze dat ook?


Dat staat wel op hun website....

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:11

Ja hoor, de mijne is net weer helemaal nagekeken en opgevuld!

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:15

sharon_quiz schreef:
Pollux dat is echt een goed voorbeeld van hoe de service daar is.

Nadita kan me voorstellen dat je daar huiverig door bent, maar ik op basis van de ervaringen die ik van mijn stalgenoten ken, kan ik het je alleen maar aanraden te doen. Ze zijn al een lange tijd bezig met een fries met een moeilijke rug. En inderdaad, no cure, no pay! Ze gaan net zo lang door (inmiddels 4 maanden) tot het helemaal goed ligt. De aanmeter die bij mij gekomen is kwam in ieder geval erg professioneel over, moet ik zeggen. Hij leek er echt wel verstand van te hebben!


Het paard wat ik destijds had, was een heel gewoon paard. Wel rondgeribt, maar met schoft en een gewone rug. Maar zelfs daar konden ze geen goed zadel voor maken.
Hetzelfde zadel gebruik ik nu op mijn huidige paard. Toch de zadelmaker (die het ooit gemaakt had) erbij gehad omdat het toen niet goed lag. Zelfs een blinde kon zien dat het ongelijk gevuld was.
En die pipo maar volhouden dat het goed lag. Toen heb ik er idd iemand anders bij gehaald. Zadel helemaal opnieuw laten vullen en 130 euro extra armer :')

Pollux
Berichten: 667
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:18

Hee Manic!!! Ja hoor, alles goed hier!
Haha, goed dat je ook voor Custom gaat. Terecht hoor! Beter dan de KN zadels met die vreselijke vent, hihi.