Een vraagje over frontriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een vraagje over frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:52

Hallo iedereen,

Ik heb zondag een onderlinge wedstrijd op de manege en wil een andere frontriem bij mijn wedstrijdmanegepaard erop doen. Ik weet alleen niet welke maat ik moet hebben, want ik wil vandaag dus zo snel mogelijk een mooie frontriem bestellen en hopenlijk heb ik die zaterdag dan in huis. Wie kan mij helpen? Het is een manegepaard en ik weet niet hoe ik een foto hier moet uploaden, moet ik cob of full nemen?
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 23-02-13 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 'Spoed' op verzoek uit de titel gehaald.

eenitraM

Re: Met spoed een vraagje over frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:53

Niet doen.

Paard is van de manege. Tuig ook. Afblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:54

Nou ik had in een topic van de manege hier op bokt gelezen dat het mocht.. dus vandaar dat ik dat wilde doen.

Mboots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:54

Cob is echt voor volbloeden met kleine hoofdjes of kleine paarden, maar een normaal paard van zeg 1,65 heeft maat Full nodig.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:56

"Niet doen" vind ik een vrij loos advies, dit is per manege verschillend. Ik zou eerst eens met de manege overleggen. Als zij het goed vinden kan het natuurlijk altijd.
Even een belletje hun kant op. Zij weten ook welke maat hoofd hun paarden hebben. Kun je dus meteen vragen of je een cob of een full moet hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:56

Paard waar ik op rijd, is een behoorlijk groot paard. Ik denk wel groter dan 1,65

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:00

Dan zou ik zeker een full nemen :)
Veel succes met je wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:03

Dank julie wel allemaal voor de snelle reacties! Misschien moet ik toch maar ff wachten en het op de manege vragen. Ik had het dus in een topic gelezen van wat mag je allemaal op de manege dat je een eigen frontriem erop mag doen. Maar idd ff navragen kan geen kwaad. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar dus kan altijd nog met de volgende wedstrijd er en andere frontriem erop doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:20

Ik heb besloten dus nog ff geen nieuwe frontriem te bestellen, ik zal het eerst nog maar eens navragen aan mijn instructrise.

Nu weet ik alleen niet hoe ik dit topictitel kan aanpassen... nu is er notebene geen spoed meer :P

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:25

Opmeten :)*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:28

Het is inderdaad wel handig even na te vragen want natuurlijk ook de vraag of het praktisch is. Ik weet niet hoe dat loopt met de wedstrijden maar dan moet je het paard eigenlijk wel zelf op en af zadelen.
Voor een paard zou ik sowieso een full doen. Beter wat te groot dan te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:36

Iemand een idee hoe ik mn topictitel kan aanpassen?

Ja, maar dat kan ik allemaal wel hoor opzadelen endergelijke. Dat moeten we altijd zelf doen, ook met de lessen. En ja als ik weet hoe ik de frontriem kan verwisselen, lijkt het me verder ook niet moeilijk. Ben nu alleen "bang" dat als ik aan het hoofdstel ga "knutselen" ik het hoofdstel ontpassend maak :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:00

Boras schreef:

Deze wil ik ff quoten en op reageren.. ja opmeten als je niet meer op de manege komt voor zondag is heel heel moeilijk :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:03

eenitraM schreef:
Niet doen.

Paard is van de manege. Tuig ook. Afblijven.

Jeetje kom op zeg, kon je het niet wat vriendelijker zeggen? Misschien heeft ze wel toestemming gevraagd aan de manege, op iedere stal gelden andere regels. :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:06

Lasca_1987 schreef:

Ja, maar dat kan ik allemaal wel hoor opzadelen endergelijke. Dat moeten we altijd zelf doen, ook met de lessen. En ja als ik weet hoe ik de frontriem kan verwisselen, lijkt het me verder ook niet moeilijk. Ben nu alleen "bang" dat als ik aan het hoofdstel ga "knutselen" ik het hoofdstel ontpassend maak :p

Ik denk dat Tigra bedoelt dat het alleen 'handig' is om je eigen frontriem te nemen, als je het paard niet van iemand moet overnemen, en als er ook na jou niemand anders op rijdt. Om de frontriem te wisselen moet je namelijk het hele hoofdstel uit elkaar halen, en daar heb je op een (manege)wedstrijd vaak geen tijd voor ;-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:10

Lasca_1987 schreef:
Boras schreef:

Deze wil ik ff quoten en op reageren.. ja opmeten als je niet meer op de manege komt voor zondag is heel heel moeilijk :D

Ok, laten opmeten dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:10

Het paard is deze wedstrijd helemaal van mij. Ik rijd in de VIP klasse (volwassene) en in deze klasse zijn maar 2 deelnemers. Iemand anders en ik. Die iemand anders heeft een ander paard. En ik ben de laatste ook van voor de pauze en de 1e prijsuitreiking.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:11

xSwanHeart schreef:
Lasca_1987 schreef:

Ik denk dat Tigra bedoelt dat het alleen 'handig' is om je eigen frontriem te nemen, als je het paard niet van iemand moet overnemen, en als er ook na jou niemand anders op rijdt. Om de frontriem te wisselen moet je namelijk het hele hoofdstel uit elkaar halen, en daar heb je op een (manege)wedstrijd vaak geen tijd voor ;-)

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Moeilijk is het niet als je maar oplet dat alles zelfde vast maakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Een vraagje over frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:17

Om je titel aan te passen kan je temmen of een moderator pb-en. Voor nu heb ik je titel voor je aangepast. Daarnaast hoort dit topic niet op WWW thuis, dus ik verplaats hem voor je naar HAR.

Anoniem

Re: Een vraagje over frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:06

Dankjewel Lalidan! Ik ben nieuw hier, dus weet nog niet zo goed hoe t werkt en waar ik al mag posten.