Goede merken springzadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Noblesse_

Goede merken springzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 19:54

Hallo :) ,

Ik zou graag rond mijn verjaardag in april een nieuw zadel willen aanschaffen, cadeautje voor mezelf :') . Het zadel dat ik nu heb vind ik toch echt slecht en hard zitten.
Mijn probleem is alleen de prijs -O- , ik zou niet boven de 900-1.000 euro willen gaan.
Ik heb al wat rondgekeken en gevraagd, maar zou graag nog wat meer voorbeelden van merken krijgen, met eventueel ervaringen.

Ik zit dus te denken aan een bruin springzadel, met (redelijk) veel steun/goede zit. Géén wintec, aangezien ik die nu heb.

Hopelijk vraag ik nu niets dat onmogelijk is :o

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:12

geen ervaring mee maar ik vond dit wel een erg mooi zadel maar 388!,,,
http://www.equimatch.nl/zadels-toebehor ... -springen/

Ik ben zelf gek op equimatch spullen.. altijd goede kwaliteit maar heb er nog nooit een zadel gekocht.

Zelf heb ik een eric thomas springzadel.. voldoet ook aan je eisen en heeft een hele zachte zitting.
Helaas is het zadel maar in 1 boommaat te krijgen en heeft het latex kussens dus die kun je ook niet aanpassen.
dus als je paard een medium/small boommaat heeft kun je er een proberen.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 21:02

Volgens mij moet medium/small wel passen... Geen idee wat hij nu heeft, heb het zadel al een paar jaar en het paard nog maar sinds augustus. Ik rijd er nu mee omdat het wel goed lijkt te liggen op z'n rug, maar ik wil toch een ander omdat ik het te hard vind zitten en heb er geen steun aan.

Te vroeg verstuurd :') , dat zadel in je link vind ik echt mooi :j, ken je iemand die het zadel heeft? Ben wel benieuwd naar hoe het zit etc

micksage

Re: Goede merken springzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:05

ik zouw zeggen een stubben weet niet of je echt een nieuwe wil maar zijn 2 de hans ook super goed
heb hier goed ervaringen mee

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 21:19

Zit stubben niet hard? Dat had ik eens gehoord...

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:51

nee dat vind ik van niet heb alle 2 gehad zowel dressuur als springen en ik wil nooit meer iets anders

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:40

ik heb een passier FS springzadel, ben er erg blij mee goede steun en ligt op veel paarden goed door de terug gesneden kamer. 2de hands zijn ze er ook wel. misschien een optie?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:42

je kan dan beter voor een goed merk 2de hands gaan dan bijv wintec nieuw.
heb sinds paar maanden ook stubben geeft enorm veel steun. prestige en passier hebben denk ik een zachtere zit al vind ik mn stubben totaal niet hard

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:43

Rossner heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding met een redelijke diepe zit voor een springzadel. Betaalbaar zadel en prima kwaliteit!

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:44

Heb een chamberlain springzadel, goddelijk ding!:)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:47

Zeker weten Prestige! Fijne zachte zitting en goede kwaliteit leer.

JWildstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:27

Als je echt een goed zadel voor jou en je paard wil zal je uitkomen op een op maat gemaakt zadel maar daar ga je met je budget niet ver mee komen ben ik bang. Ik denk persoonlijk dat je voor een zadel voor 300 niet veel kunt verwachten en zal waarschijnlijk ook totaal niet passen. Kijk dan eerder naar een 2e hands maar een goede :)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:29

Ik heb de JC Saphier spring uitvoering!
was 1000 euro en echt een super zadel!

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:34

Bij een springzadel zweer ik bij Stubben! Ik heb ongeveer 6 jaar terug een tweedehands Stubben springzadel gekocht en hij ziet er nog steeds super uit, past ook op bijna elk paard. Super fijn, ook dus tweedehands!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:36

Tekna (ook kunsttof, maar heel anders dan Wintec) misschien?
Ik heb bijvoorbeeld niks met Wintec, ik vind het flut kwaliteit en ik zit er niet lekker in. Maar eind deze maand ga ik toch zeker weten een Tekna springzadel halen. :j
Kosten rond de €600,-

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:40

Ik zou gaan voor een stübben of een prestige, denk dat je qua budget dan uitkomt op een tweedehands zadel maar als je goed zoekt moet je ze bijna nieuw wel binnen je budget kunnen vinden!

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:43

Ik heb een Rossner Amerika en hij zit geweldig! Hij was nieuw €800,- geeft veel steun & zodra ik op een ander zadel ga zitten is dat zadel 'hard' haha :')

Dit is mijn tweede springzadel, hiervoor had ik een tweedehands Stubben. Ik heb echt niets tegen het merk zelf, maar die springzadels vind ik zó hard! En daarbij toen ik mijn paardje kocht hadden mijn ouders geen verstand van paarden, helemaal niet van zadels, en ik was zelf 11 jaar oud dus ik wist er ook niets van af. Maar toen hebben wij een Stubben springzadel gekocht die de hele ruggenwervels afknelde, daar heb ik 1,5 jaar mee gereden omdat wij er niets van wisten, paardje altijd stug doorzet en de manege-eigenaar blij was dat hij van het zadel af was (Die het probleem wel wist maar er niets over heeft gezegt). Dat zadel is niet zo gevormd, maar zo gemaakt door Stubben. Dus ik vind Stubben springzadels eerlijk gezegt vérre van perfect...

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:04

Stubben was ik ook niet zo van plan, had al wat negatieve ervaringen gehoord ermee.
JWildstar, ik ga ook geen zadel van 300 nemen?

En aan de andere, bedankt, zal straks even die merken googelen! Ik had wel al wat tweedehands zadels gezien van hele goed merken, rond de 700-800 euro, nog in goede staat. Maar die zijn dan bijvoorbeeld aan de andere kant van het land :(, en een zadel passen aan de andere kant van het land lijkt me niet echt handig? Of hoe doen jullie het?