Springschoenen steeds kwijt, alternatief?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Springschoenen steeds kwijt, alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:09

Hoi Bokkers!

Mijn paard gaat elke dag de wei in, maar het probleem is dat wanneer ik hem zonder springschoenen de wei in doe hij dezelfde dag, of binnen een week zijn ijzers weer kwijt is. Nu krijgt hij dus steeds springschoenen om in de wei maar deze is hij regelmatig kwijt. Ik koop wel steeds nieuwe, maar dat ben ik ook een beetje beu, het geld groeit mij helaas ook niet op m'n rug. De oude, degene die hij dus verloren is, kan ik niet meer vinden, het is dan ook geen kleine wei. Dus heeft er iemand een alternatief of super springschoenen? Het moet wel een maat XL zijn, want L zijn net te klein en trapt hij ze alsnog af... (De springschoenen gaan niet kapot, maar het klittenband blijft helaas niet lang genoeg aan elkaar zitten..)

Zonder ijzers is géén oplossing en ik hoef ook geen reacties over dat het technisch onder het zadel op te lossen is o.i.d., hij doet gewoon vreselijk gek in de wei.

Alvast bedankt! :)

Annabel

Re: Springschoenen steeds kwijt, alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:10

Dichte springschoenen? wel wat gewrik om aan te krijgen, uit krijgen is niet zo simpel.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:13

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:14

Inderdaad dichte spring schoenen of de spring schoenen nog extra duck tape geven.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:18

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:22

http://www.shoesecure.nl/

Je kunt shoesecure kopen dat schroef je vast via de kalkoengaten. De ijzers kunnen niet afgetrapt worden en hij zal de bescherming ook niet verliezen aangezien ze vastgedraaid zitten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:27

Dichte springschoen had ik ook al aan gedacht, maar mijn paard wordt door de staleigenaar buiten gezet en die wilt best springschoenen om doen als 't maar niet teveel werk kost.. En die dichte springschoenen zijn niet zo makkelijk om te krijgen en ik wil de springschoenen 's nachts op stal niet om hebben i.v.m. mogelijkheid tot schuren.

@ Hebbesje, die ken ik nog niet. Ik ga er even naar kijken! Dankjewel! :)
@ ReneeMonty, die ken ik ook niet niet. Zien er ook wel erg goed uit. Maar kan je die wel 24/7 om hebben zonder dat het gaat schuren? En zou er niet teveel modder in blijven hangen? (Het is op dit moment een modderboel in de wei)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:28

Die van ReneeMonty raadde mijn hoefsmid af. Idd omdat het erg schijnt te gaan schuren...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:32

MarloesNatje schreef:
als je nou een hele felle neemt, kan je ze makkelijk weervinden :+
http://www.ej.nl/products/10000038/3200028/

Haha ja die had ik.. Maar ze liggen ergens in de modder, en ik zie ze gewoon niet terug. -O-

Hebbesje schreef:
Die van ReneeMonty raadde mijn hoefsmid af. Idd omdat het erg schijnt te gaan schuren...

Oh dat is minder! Helaas.
Nog even een vraagje over die jij mij aanraadde. Hoe zit dat riempje vast? Kan het niet goed zien op de foto... :-)

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:34

Heb geen idee of het op de lange termijn niet schuurt of heel blijft mijn paard heeft nog nooit een ijzer afgetrapt. Lijkt me wel een interessante oplossing misschien zijn er nog bokkers met ervaring hiermee. Al is zelf uitproberen vaak het beste is mijn ervaring aangezien je zoveel verschillende omgevingen hebt (modder/zand enz) en zoveel verschillende manieren van gebruiken (24/7 om, enkel in de wei om enz). Heb wel bij andere paarden ellende gehad met aftrappen en een hoop verschillende springschoenen gebruikt die allemaal vroeg of laat toch kapot gingen en dan was weer het ijzer eraf.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:37

_Ekenna schreef:
MarloesNatje schreef:
als je nou een hele felle neemt, kan je ze makkelijk weervinden :+
http://www.ej.nl/products/10000038/3200028/

Haha ja die had ik.. Maar ze liggen ergens in de modder, en ik zie ze gewoon niet terug. -O-

Hebbesje schreef:

Oh dat is minder! Helaas.
Nog even een vraagje over die jij mij aanraadde. Hoe zit dat riempje vast? Kan het niet goed zien op de foto... :-)

Geen idee :') Ben er zelf niet bekend mee maar wist dat ze bestonden dus even opgezocht. Hij zit er iig door de lusjes gehaald. En omdat het beide rubber is zal het wel wat blijven 'plakken'

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:38

Een van de paarden die ik soms moet wisselen heeft ook springschoenen en die zitten bij het klittenband nog een keer extra vast met een reepje ducktape ligt altijd in zijn poetstas. Voor mensen krijg je het makkelijk los maar paarden kunnen dat niet.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:41

Hebbesje schreef:
Geen idee :') Ben er zelf niet bekend mee maar wist dat ze bestonden dus even opgezocht. Hij zit er iig door de lusjes gehaald. En omdat het beide rubber is zal het wel wat blijven 'plakken'

Oh haha, helaas.
Ik ga ze morgen denk ik bestellen. Proberen kan natuurlijk nooit kwaad! Die klittenband springschoenen ben ik iig helemaal zat. :-)

liliekska schreef:
Een van de paarden die ik soms moet wisselen heeft ook springschoenen en die zitten bij het klittenband nog een keer extra vast met een reepje ducktape ligt altijd in zijn poetstas. Voor mensen krijg je het makkelijk los maar paarden kunnen dat niet.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar dat kan ik ook de staleigenaar niet vragen. Stel dat hij dat straks bij alle 80 paarden moet doen (niet dat ze allemaal met springschoenen staan, maar 't gaat om het idee. Doet hij het bij de een, kan de ander het ook vragen) dan staan de paarden aan het eind van de dag nog niet buiten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:43

Er is/was? een beenbeschermer die ook zo laag zit. eskadron of kavalkade dacht ik, een hoefbalbeschermer volgens mij.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:45

Beschermt een hoefbalbeschermer niet alleen de hoefbal? Die zitten toch niet laag genoeg dat ze over het ijzer vallen?
Ik ga iig even rondsnuffelen! Bedankt!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 22:30

Ik heb de springschoenen besteld van www.medhorses.nl waar Hebbesje mij op wees. Ik ben benieuwd! :-)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:50

Fijn dat ik heb kunnen helpen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:36

Die van Hebbesje gebruikte ik ook voor mijn ijzeraftrappende paard en die is hij nooit verloren. In tegenstelling tot alles met klitteband, die kon ik elke dag uit het weiland vissen...

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 17:29

Rije schreef:
Die van Hebbesje gebruikte ik ook voor mijn ijzeraftrappende paard en die is hij nooit verloren. In tegenstelling tot alles met klitteband, die kon ik elke dag uit het weiland vissen...

Oh hartstikke fijn om te horen! Elke week bijna 10 euro betalen om wéér nieuwe springschoenen te kopen was ik een beetje zat. Haha. :-)

Hebbesje schreef:
Fijn dat ik heb kunnen helpen :)

Ja bedankt! :-)