[WN] Oplossing voor chaps

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wanuu

Oplossing voor chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 16:46

Ik heb er nog nooit aan gedacht om het hier te posten misschien weten jullie wel een oplossing :)

Ik heb westernchaps, gewoon van suede zijn best zware.
Waren in feite best 'goedkoop', zo'n 80 euro en ze zijn hartstikke fijn.

Ik gebruik ze over het algemeen met langere ritten dus niet als ik gewoon train of rijd
Heb er net wat meer grip mee in het zadel en dat vind ik fijn met langere bosritten e.d.

Nou zit ik dus met het probleem, ik heb ze al langer, maar de laatste tijd kan ik ze helaas niet meer gebruiken omdat ze 'kapot' zijn.

Aan de achterzijde van de riem waar je hem mee vast maakt (het leer), zitten de 2 losse stukken verbonden met een buckleschroef (oke ik weet niet hoe het heet maar jullie begrijpen het hopelijk).
Nu gebruik ik de chaps dus 'recreatief' en buk je er wel eens mee en dingen en dan breekt die buckle weer af ... En hem elke week vervangen heeft echt geen nut en word me te duur.

Nu wil ik dus als het kan een andere oplossing hier voor, die wel blijft zitten als ik een keer buk of iets :')

Weet iemand iets creatiefs ??

Rumpleteaser

Re: Oplossing voor chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:50

Bij sommige modellen kun je die twee losse stukken verstellen.
Dus als het ware de riem een gaatje losser doen. Kan dat bij die van jou ook?
Of misschien met een tang een gaatje bij maken en zelf verstellen?
Of de buckle eruit en de twee losse stukken aan elkaar laten maken door een schoenmaker?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 16:57

Ik heb aan de voorkant gewoon een gesp waarmee ik de boel kan losmaken en verstellen, dus misschien is aan elkaar laten maken wel een optie.
Met de buckle zitten de 2 stukken namelijk gewoon verbonden heeft niks met verstellen te maken, anders kan ik zo wel even plaatje schieten als dat duidelijker is? ;p

Alleen moet ik dan wel weten hoe dat aangepakt moet worden, anders maakt de schoenmaker er straks een potje van een ook al is het 'maar' 80 euro vind ik toch teveel om weg te gooien
(En al helemaal om niet te gebruiken !!)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:01

Ik snap wat je bedoelt, er zit een concho op de achterkant.is het geen optie om dat gewoon aan elkaar te laten stikken door de schoenmaker?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:48

Hmm ja ik zal het wel eens vragen ..

Volgens mij is vanavond de hele stad open maar ik weet niet of de schoenmaker open is, zal wel even kijken ..

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 04:44

Ik heb een paar chaps die aan beide kanten aan de achterzijde twee gaatjes heeft, waardoor je ze met een leren veter aan elkaar kan maken. Dus met gaatjestang en leren veter van 1 euro lukt t ook.

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 13:19

Ik ben naar de schoenmaker geweest

Hij keek me wel raar aan toen die hele dingen uit mijn AH-tasje kwamen zetten haha

Hij kon het helaas zelf niet naaien want het was voor hem te dik, anders had ik ze meteen terug gehad, maar hij laat het nou maandag bij een collega doen die heeft een zwaardere machine :D