Ik loop al een poosje te kwakkelen met een zadel voor mijn paard. Ze is een poos niet meer bereden, tenminste niet op dat niveau dat ze er gespierd van blijft.
Nu pak ik haar weer op maar kan echt geen zadel vinden. Ik heb een kieffer geprobeerd met een terug gesneden kamer, de boommaat bleek te groot te zijn en schoof dus terug. Zadelmaker er weer bij en die adviseerde gewoon een ander zadel. Had hij voor mij een Lemetex meegenomen. In princiepe ligt deze goed maar drukt vreselijk naast zijn schouder en is naar mijn idee ook keihard. Mijn instructrice zei waarom neem je dan geen Wintec, hiermee kan je de boom ook verwisselen! Toch lees ik hier en daar dat een wintec niet goed is voor een paard met wat schoft? Ze heeft een smalle schoft en vervolgens ook een wat holle rug.
Me instructrice zei wel van je kan ook een wat groter zadel nemen en vervolgens een bontje eronder doen dat het toch lekker zacht is en niet drukt. Maarja is dat een oplossing?
Nou de wintec dus, is dat te adviseren bij een paard met een wat hoge/smalle schoft en een iets holle rug?
Zag wel dat er een boel verwisselbare bomen zijn

Groetjes