Kosten kussens volledig opnieuw laten vullen met wol?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Kosten kussens volledig opnieuw laten vullen met wol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 13:10

Ik heb een bejaard Ainsley dressuurzadel wat feitelijk prima ligt op mijn paard. Echter na al die jaren (het zadel is geloof ik 15+) is de wolvulling echt knoerthard geworden. Een bontje is eigenlijk te dik voor onder mijn zadel, dus ik heb er nu een gelpad tussen liggen. Natuurlijk is dit een tijdelijke oplossing en moet de wol volledig vernieuwd worden, maar ik ben benieuwd wat dat nou gemiddeld kost.

Wie heeft hier ervaring mee en wat waren de kosten van het volledig vernieuwen van de wolvulling?

manic

Re: Kosten kussens volledig opnieuw laten vullen met wol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:02

Geloof dat ik destijds zo een EUR120 betaald heb voor een springzadel. Hangt erg van de zadelmaker af, denk ik.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:03

hangt van je zadelmaker af

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:04

Ik heb hier in de buurt vorig jaar info gevraagd daarover bij een zaak welke ook reparaties en opvullingen doen.
Toen was het 80 euro

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:04

Denk dat dit zadelmaker afhankelijk is. Heb laatst 100 euro betaald. Er zullen vast wel zadelmakers zijn die de bedragen op hun website hebben staan.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:27

ik heb voor het compleet op vullen van mijn kieffer vorige week 180 euro betaalt

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:40

Voor het helemaal leeg en opnieuw opvullen zou ik voor een kieffer 200€ kwijt zijn icm afpassen op locatie bij de ene zadelmaker.
Betaalde laatste keer voor een gehele nieuwe vulling zonder afpassen op locatie bij een andere zadelmaker 130€ maar daar zat ook een nieuwe stoot en het een en ander aan stikwerk bij, geen idee dus wat het werkelijk leeghalen en opnieuw vullen heeft gekost...

Ben uiteindelijk toch voor die duurdere gegaan ivm zekerheid van pasvorm.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:03

vorig jaar een Stubben opnieuw laten vullen en 2 nieuwe singelstoten voor €100,00

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:49

Wij doen dit als volgt; we komen je paard en zadel uitgebreid bekijken, dan nemen we het zadel mee naar de werkplaats, maken het helemaal open zodat we ook kunnen bekijken of de boom nog in een goede conditie is. Als dat zo is halen we de oude wol uit je kussen, leggen er 2 verschillende lagen schuim in (werkt extra drukverdelend, zorgt voor een super glad en zacht opvervlak en verlengd de levensduur van je wol) en vullen het kussen met nieuwe wol. Vervolgens zetten we het zadel weer in elkaar. Dan komen we het zadel terugbrengen en afpassen, indien nodig ter plekke uitbalanceren. Na 6 weken komen we nog een keer ter controle en om het zadel eventueel wat bij te vullen. Dit kost je in totaal 225 euro.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:36

Bedankt voor de reacties.
Natuurlijk snap ik dat het afhankelijk is van de zadelmaker, dat is nogal voor de hand liggend... :)
Dat de kosten bij elke aanbieder verschillen heb je met alle producten/diensten.
Maar meestal is er wel een redelijk gemiddelde en zoals ik dat nu kan inschatten ligt dat met het vernieuwen van de vullen van de kussens rond de €180-200,-. Dat bedrag had ik ook al een beetje in mijn hoofd.

Ik woon op een steenworp afstand van van Rijs, dus nu ik een indicatie heb zal ik binnenkort contact opnemen met hun.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:38

Hulsebos kost 180 dus denk dat je redelijk goed zit met de prijzen nu!