Eric le tixerant singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Eric le tixerant singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:05

Hoi bokkers,
Van de zadelmaker heb ik nu een eric le tixerant singel te leen, aangezien paard de normale singel niet fijn vond. Zadel kan het niet zijn want die is pas nog nagekeken (tegelijk met toen we die singel kregen). Nou helpt de singel een beetje, maar het lijkt mij fijner voor hem zitten als een normale singel. Dus zou ik hem wel aan willen schaffen (hebben hem nu te leen, maar dat is ook 7 euro per week). Nu vroeg de zadelmaker er 195 euro voor. En op internet is de goedkoopste die ik kan vinden 162,50. Maar dit vind ik eigenlijk veel te duur, ook omdat het niet een wereld van verschil geeft. Verder op 2ehands sites zie ik ook niets. Ja op marktplaats 1 advertentie maar ik heb 45 cm nodig, en die is 70 cm. Weet iemand een site, of misschien een persoon die deze singel voor wat minder aanbied?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:06

Wintec heeft iets soortgelijks.
De wintec Cair singel, die heb ik en die bevalt me goed.
Daar zit een luchtkussen op de borst, en verder helemaal elastisch.
Blijft ook heel erg mooi en kost een stuk minder nieuw.

Ik heb er wel een te koop in 135 cm, heb zelf nu een dressuursingel hiervan.

xJess

Re: Eric le tixerant singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:12

Bedankt voor de tip! Maar ik was even aan het googlen op wintec cair singel, maar dan zie ik alleen maar plaatjes van de buitenkant van de singel, terwijl ik eigenlijk de binnenkant even wil zien.
135 cm is helaas te lang, hij komt ook onder een dressuurzadel, vandaar dat ik echt een korte nodig heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:15

Binnenkant is hetzelfde spul als de buitenkant. :)
Soort neopreen achtig spul maar wel mooi zacht.

Mijn zadel had ik met zomer/winter zo'n verschil met mijn veelzijdigheidssingel dat ik er eigenlijk een extra moest.
Toen meteen een dressuursingel aangeschaft met lange stoten, geen spijt van moet ik zeggen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:19

Oke bedankt! :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:20

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:24

Ja die is helemaal goedkoop. Maar ik ben bang dat ik dan helemaal geen verschil ga merken. :P
Zal toch anders zijn als de eric le tixerant denk ik, lijkt me in elk geval. Anders kan er toch niet zo'n groot prijsverschil inzitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:27

Ik zou het wel durven gokken, of de wintec.

Daarvan kan ik je met zekerheid zeggen dat die echt goed is.
Ik ken de Eric le Tixerant ook namelijk.
Ben nogal precies in die dingen, beter tweedehands een duurdere dan voor hetzelfde bedrag een nieuwe.
Vind ze om eerlijk te zijn wel erg basic voor wat ze kosten ook, maar dat is persoonlijk.

Die van mij heb ik ooit gekocht omdat dit de enige was die in 140 cm te koop was en mooi stevig was.
Anders kwam je op die katoenen flutsingeltjes, of slap neopreen. Vond ik voor die lengte niet ok qua drukverdeling.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 10-02-13 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:30

Ja vind ik eigenlijk ook, vind hem geen 170 euro waard. Bedankt voor je advies in elk geval, misschien dat ik dan toch voor die wintec ga.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:37

Graag gedaan.

Enige verschil is dat het bij de Eric le tixerant dus schuim is en wintec een luchtkussen met foam erin.
Maar dat is echt een gesloten dik compartiment, krijg je écht niet dubbel.

Heb die van mij toen gekocht omdat ik een lange singel nodig had en daar niets fatsoenlijks voor te koop was.
Eisen waren tweezijdig elastiek, een beetje stevig en breed, en bij voorkeur kunstof.
Toen was de wintec nog het goedkoopste, een beetje leren singel was duurder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:51

Ik heb de Tixerant singel, een zwarte in 70 cm en een nog nieuwe bruine in 50 of 60 geloof ik.

Vindt het een super singel, veel beter en duidelijk prettiger voor Rena dan andere elastische singels. De zwarte gebruik ik al jaren maar ik heb eigenlijk een langere nodig en kan deze nergens vinden :(

Ik vind ze ook wel idioot duur, maar ik heb toch ook nooit dat schuimrubberen kruis en het geheel elastische materiaal ergens anders gezien dus tja, het is wel iets exclusiefs blijkbaar dus er is niet echt een exact alternatief voor.