zweetdeken groter dan outdoor deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

zweetdeken groter dan outdoor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 22:00

Mijn smalle ponykind is niet de makkelijkste met dekens. Meestal net tussen twee maten in en alles schuift standaard achter de schoft omdat het voor te breed is. Behalve dekens van Amigo. Hij heeft een regendeken en vliegendeken, beide dezelfde maat.
Ik heb 2 zweetdekens, een al aan de voorkant ingenomen en de andere moet nog, de lengte is prima, maar de voorkant te wijd. Dus toen ik een nieuwe zweetdeken wilde, koos ik voor Amigo dekens want die passen allemaal perfect.
Maar... Nu legde ik de deken op (zelfde maat als anders) en wat blijkt: ding hangt op zijn knieën -O- veel te groot.
Mail naar de winkel gaf als reactie: zweetdekens vallen altijd groter dan outdoor dekens. Is dit echt zo en ben ik de enige die dit heel vreemd vind, of is er iets misgegaan bij mijn deken?

little_birdy

Re: zweetdeken groter dan outdoor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:03

koop je toch een maatje kleiner :)
of moet hij onder de outdoor deken komen te liggen ?

xzodiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:05

dat is ook altijd het probleem bij mij de ene maat is te groot en de andere is te klein!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 22:07

Ik ging er eigenlijk vanuit als ik bovenmaat 130 bestel, deze dat ook echt is. Maatje kleiner bestellen is niet zo eenvoudig(heb de deken gekregen en blijkbaar was het de laatste restjes want een maat kleiner is er niet meer) ben met de winkel bezig dit op te lossen, maar dit was mijn vraag niet :+ ik wil weten of dit normaal is

Bij Amigo dekens kan ik bestellen en opleggen en het past, dit was de eerste Amigo die niet paste. Daarom was ik zo verbaasd. Alles van 1 merk in 1 maat, maar de maat is dus niet hetzelfde

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:33

Dat is niet mijn ervaring. Ik heb altijd dezelfde maat zweetdeken als mijn stal en outdoor dekens :j .

Misschien een maatje kleiner proberen? Wel een lastig probleem. Voor brede paarden zijn ondertussen meerdere speciale modellen maar voor smalle paarden kan ik zo niets bedenken :( .

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:40

mijn ervaring met zweetdekens is dat ze bijna altijd wat groter zijn, dus dat ze wat verder over de benen vallen.
maar zo'n probleem is dat niet toch? ja het zou mooi zijn als het precies zou passen allemaal maar ik ga er vanuit dat je je paard geen uren onder een zweetdeken zet?
beter iets te groot dan te klein :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:28

Mijne staat 's nachts gewoon met zweetdeken op. Met deze kan hij alleen niet gaan liggen, want ik ben bang dat hij er dan op gaat staan als hij opstaat.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:55

Oke, dan is het wel vervelend ja..
Maar ik heb dus altijd gehad dat mn zweetdeken(s) wat lang was maar er nooit zo bij stil gestaan omdat het in mijn geval geen probleem is. dus als antwoord op je vraag: volgens mij is het normaal. En omdat jij een smal paardje hebt valt het extra op denk ik.

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:02

Ik gebruik een barefoot zweetdeken en die viel erg groot uit, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel lekker.
Hij staat er ruim in en ik kan hem zelfs gebruiken over het zadel als ik nog wil uitstappen..
Zou het idd wel vervelend vinden als hij hem de hele nacht om zou moeten houden.
Met 1 buiksingel blijft dat niet goed zitten.
Bij ons staan ze aan huis dus ik loop een paar uur later naar buiten om van deken te wisselen. Is er misschien iemand op stal die hem bij t laatste voerrondje wil afhalen..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 08:34

Deze heeft gelukkig wel 2 buiksingels. Maar je raadt het al, die zijn ook een beetje lang. Hoewel ik dat nog wel op kan lossen.
Paarden worden 's avonds niet meer gevoerd. Hij staat bij vrienden van me aan huis en ik vind het niet zo fijn hen om 12 uur nog naar stal te sturen voor mijn paard...

balkpetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 08:40

Heb ik ook.
zweet dekens voor de shet maat 125 en outdoordeken 135.
Voor de halfingers zweetdekens 185 en stal en outdoordekens 195.

De dekens van qhp passen bij mijn welsh en shet perfect. Niks geen te lange dekens aan de voorkant.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 08:50

Ik heb ook een amigo zweet deken en die valt ook groter uit dan de outdoordekens. Ik vind het op zich ook wel fijn hij past nu ook over mijn zadel met de singeltjes dicht