Prestige top dressage ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Prestige top dressage ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 21:38

Omdat ik info zoek over andere zadels stel ik hier de vraag over de prestige top dressage, ik heb momenteel een Kent And Masters, aangekocht in Augustus maar spijtig genoeg moet het nu voor de derde keer al terug aangepast worden... Ik heb daarom met de zadel van mijn instructeur gereden, een prestige top dressage, hierbij was mijn houding ook veel beter maar het is niet echt een goedkoop zadel daarom dat ik graag wat meer info heb voor ik de stap zet om een nieuw zadel te kopen...

Bienotje

Re: Prestige top dressage ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:48

Ik ben hier ook benieuwd naar. Mijn paard is nogal wat veranderd en vooralsnog heb ik het met een wintecje dat een paar keer mee aangepast kon worden gedaan. Maar wil nu toch graag eens wat anders dan wintec. Nu heb ik toevallig vandaag even om te passen een prestige top dressage op zijn rug gehad en dit lijkt toch wel heel erg goed te liggen. Helaas nog niet meegereden, wil ik binnenkort doen.

Maar alle info/ ervaringen over dit zadel is ook bij mij welkom :j

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:03

Hier een fan :D

Heb het zadel vijf jaar geleden nieuw gekocht voor mijn vorige paard (ka'ching :$ ). Het zadel wordt jaarlijks nagekeken, maar er heeft nog steeds niets aan hoeven gebeuren. Gelukkig past het zadel ook prima op mijn nieuwe paard.

De vulling schijnt bijzonder te zijn, omdat het nauwelijks inzakt is bijvullen niet snel nodig. Ook het zitvlak blijft stevig en mijn singelstoten zien er nog prima uit. Mocht het zadel aangepast moeten worden, schijnt de boom wat smaller of breder gemaakt te kunnen worden dmv infrarood. Mijn zadel ziet er nog prima uit, terwijl ik het niet echt heel goed verzorg.

Veel mensen hoor je over de diepe zit en enorme wrongen. Ik vind de zit niet enorm diep en behoorlijk wat vrijheid geven. Een bokje of stuiter zit je prima uit. Dat lukt me niet bij een dwingende diepe zit. De wrongen lijken enorm, maar eigenlijk ligt er maar een klein stukje van je knie/bovenbeen tegenaan.

Kortom: ik ben een zeer tevreden gebruiker! Vragen? Roept u maar!

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:35

ik hou van dat zadel, lekker diepe zit maar niet dwingend, goed zacht , wrongen die veel teun bieden, breed kussenkanaal. Paste op tinker met ietwat bredere platte schoft en rug en zowel of mijn ranke kwpn met hoge schoft!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 09:02

toen ik met het zadel van mijn instructeur reed had ik inderdaad bang van de wrongen omdat ik klein ben en er dikwijls last van heb omdat de wrongen te groot zijn en eigenlijk verkeerd vallen voor mijn korte been maar bij de top dressage lagen mijn benen heel netjes en stil...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 18:14

ook ander info is welkom zoals de kwaliteit van de vulling, boom,...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:18

Kay_Kim schreef:
ook ander info is welkom zoals de kwaliteit van de vulling, boom,...

Boom is aanpasbaar, zoals ik hierboven al schreef :) Vulling is stevig en hoeft bij normaal gebruik nauwelijks bijgevuld te worden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:37

Prima zadel. Heb er evt een te koop :D

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 22:13

welke maten? Heb ook gehoord van de lucky dressage deze zou in 16 inch te verkrijgen zijn maar is er veel verschil in

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:19

18 inch (ze vallen als 17.5)
Boommaat 33.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 22:24

dat is spijtig genoeg te groot, de boom past maar mijn poepie is nogal klein :) 17 is al ruim maar deze zadels beginnen pas van 17 als ik me niet vergis, is niet veel info over te vinden

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:26

Ze vallen wel klein hoor. In mijne staat 18" maar hij valt inderdaad als een normale 17,5", zoals VValar ook al zegt.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:28

Prestige valt inderdaad redelijk klein. Ik heb de Prestige Optimax, 17" en dat is juist gepast, terwijl ik bij de meeste zadels nog ruimte over heb bij een 17"
Ik ben er erg over te spreken in elk geval, heel fijne zadels die Prestiges! Ik zou zeker eens een 17" proberen als ik jou was, het zou wel eens kunnen passen :)