Zadel probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 15:10

Hoi bokkers,

Ik heb een Wintec 2000. Deze heb ik toen ik mijn merrie kocht er bij gekregen. Deze heeft altijd goed op haar gelegen. Nu heb ik een nakomeling
van haar en haar inmiddels verkocht. Vorig jaar toen mijn ruin zadelmak werd gemaakt heb ik hiervoor het zadel zonder problemen gebruikt. Lag netjes stabiel.

Mijn paard is nu iets meer uitgezwaard en door het mennen iets meer gespierd.
Nu ben ik het rijden weer aan het oppakken maar heb dus een drukking gevonden te hoogte van het laatste puntje van de kussens op de rug. Verder schuift het zadel naar achteren.
Nu weet ik dus niet wat ik het beste kan doen. Een nieuw tweedehands zadel via een zadelmaker aan laten passen of mijn oude zadel aanpassen als het mogelijk is. Ik wil er niet honderden
euro`s voor gaan betalen want ik men voornamelijk en rijd dus hooguit recreatief. Maar een goed passend zadel is wel belangrijk want zo is hij niet fijn te rijden.

Wie o wie heeft tips. Verder ben ik op zoek naar een goede zadelmaker omgeving Enschede Overijssel

fjordnina

Re: Zadel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:34

Als je zo weinig rijd zou ik eens gaan kijken naar een 2ehands boomloos zadel. Anders blijf je aan de gang ben ik bang.

Ik heb ook een merrie die ik weinig rijd ivm fokken. Die heeft de afgelopen jaren met een thorowgood zadel gelopen. Veel gewisseld met de bomen en op het laatst lag het gewoon niet meer goed. Ik heb nu voor haar een 2ehands Freeform gekocht. Lekker flexibel, maar steviger en meer de zit van een engels zadel dan dat bijv. een barefoot dat heeft.

Mocht je toch echt voor een boomzadel willen gaan dan is Olde Hietmoat een aanrader. In deze omgeving (ik zit in Lochem) zijn ook veel prutsers actief, dus let goed op.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:58

Heeft jouw Wintec een verwisselbare boom?
Ik heb even in je profiel gespiekt en daar viel je op dat je helemaal achterin het zadel zit.
Het lijkt er op dat het kopijzer te krap is waardoor het zadel achterover ligt, misschien ligt hij met een bredere maat kopijzer wel beter.
Natuurlijk kan je vanaf zo'n foto niet alles zeggen. Als je wilt blijven rijden dan kan je er beter een zadelmaker bij halen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 15:33

dat is al een hele oude foto en dat was met mijn merrie

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:50

Dan lag dit zadel ook niet zo goed op je merrie.