Mc Rider zadel of Ninon Schutte

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mc Rider of Ninon Schutte

Mc Rider
7 (21%)
Ninon Schutte
25 (78%)

Totaal aantal stemmen: 32

Chesss

Mc Rider zadel of Ninon Schutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 08:10

Hoi allemaal,

Even een vraagje.
Ik zag gisteren een advertentie van Koole Ruitersport waarbij alle Mc Rider zadels 1000 euro kosten. Ik heb contact met hun opgenomen en nu kost het me 250 euro om hem met de equiscan aan te laten meten. Dus uiteindelijk kom ik op een bedrag van 1250 euro uit voor een nieuw zadel.

Aan de andere kant heb ik een afspraak staan met Ninon Schutte waar ik heel veel goede verhalen over gehoord heb?

Tja...... wat te doen.
Koole Ruitersport ken ik niet en lees ik weinig ervaringen over qua zadels aanmeten etc.
Ik twijfel heel erg, vind de Mc Rider zadels erg mooi zitten ook prettig, maar heb geen behoefte aan een zadeldrama....

Thanx allemaal.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:12

Chesss

Re: Mc Rider zadel of Ninon Schutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 08:18

Super dank je wel!
Dan is dat gewoon een duuidelijk verhaal en is goedkoop inderdaad uiteindelijk duurkoop!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:19

Ik heb zelf een zadel van Ninon, en ben ontzettend te vreden over me zadel. Ninon is super vakkundig en heeft echt inzicht in wat je als ruiter v je paard zoekt.
Ik raad iedereen een ninon schutte zadel aan.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:20

En aan de andere kant verschijnt dit op de Facebook van Koole Ruitersport:

Citaat:
Op de site van Mac Rider wordt gesuggereerd dat wij oude modellen aanbieden. Dit is beslist niet waar, wij begrijpen dat het heel vervelend is voor Mac Rider dat wij de zadels gemiddeld tussen de € 900,00 en € 1500,00 goedkoper verkopen. Aangezien wij stoppen met het merk en nog 230 zadels op voorraad hebben houden wij een uitverkoop. De garantie op de zadels blijft gewoon er zit 2 jaar op het leer en 10 jaar op de boom. De zadels kosten nu allemaal € 1000,00 ongeacht welke u kiest. Deze prijs geld alleen voor de webshop. Wij hebben alle modellen en boommaten nog op voorraad mocht u geintresseerd zijn kunt u voor vragen contact met ons opnemen 072-5897564 .

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 09:33

Dank je wel. Ja lastig. Ik ga maar voor Veiligheid en houd het gewoon op een zadel van Ninon.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:13

Wat een debiel verhaal dit...

Maar wat ik me dan weer afvraag is waarom Koole zo graag van die zadels af wil en met het merk stopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:51

Ik vraag me vooral af waarom ze in hemelsnaam 230(!!!!!!) zadels van 1 merk hebben liggen, dat is echt wel extreem veel. Is dat geen nul teveel ofzo :P

Ninon Schutte hoor ik goede dingen over :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:21

McRider is erg goed in het kleineren van andere verkopers. Ze hebben het merk zelf niet zo heel lang geleden overgenomen en sindsdien vinden de nieuwe eigenaren dat ze het alleenrecht op het merk hebben. Ze hebben elk half jaar wel een waarschuwing uitstaan met een nieuwe naam van de mensen die nu weer hun merk proberen te verkopen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:24

manic schreef:

Maar wat ik me dan weer afvraag is waarom Koole zo graag van die zadels af wil en met het merk stopt.

Omdat er blijkbaar nogal wat klachten her en der zijn over het merk en de service vanaf de fabriek.
Ik ken zelf ook wat mensen die ernstige klachten hebben en wat niet netjes in opgelost.

Custom zadels hoor ik ook goede dingen over.
En ook over Ninon schutte idd.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:47

youngster schreef:
Omdat er blijkbaar nogal wat klachten her en der zijn over het merk en de service vanaf de fabriek.
Ik ken zelf ook wat mensen die ernstige klachten hebben en wat niet netjes in opgelost.

En dat inderdaad. Ga maar eens nadenken waarom het merk al 3 keer ofzo van naam en nog veel vaker van eigenaar is veranderd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:52

manic schreef:

Koole heeft binnenkort een eigen zadel merk.
De service van Koole is geweldig. De service van Mac Rider laat nogal te wensen over.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:54

Dat is duidelijk.

Wel opmerkelijk dat Koole zo een 230 zadels op voorraad heeft liggen. Ik weet niet wat de inkoopsprijs van die dingen is, maar dat is een behoorlijke voorraad en zou zomaar een paar ton waarde kunnen hebben. Kennelijk is Mac Rider ook niet bereid om deze terug te nemen en maakt zijn voormalige merkdealer goed zwart. Heel bijzonder.

Maar goed, Koole is kennelijk klaar met Macrider om wat voor reden dan ook, maar verkopen deze zadels nog wel, want ze moeten er van af. Tsja, ik weet niet, geeft ook niet echt een lekker vertrouwd gevoel.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:05

Waarom geeft het geen vertrouwd gevoel.
De gebruikelijke garantie is op de Mac Rider zadels gewoon nog van kracht hoor!
Dat houdt in 2 jaar op het leer en 10 jaar op de boom.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:06

Ik kreeg de indruk van het bericht op de Macrider site dat dat niet zo was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:07

Dat is omdat Mac Rider uiteraard niet blij is met het feit dat Koole zijn eigen zadelmerk heeft ontwikkeld en nu dus de zadels van Mac Rider voor zulke lage prijzen verkoopt!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:08

dan nog vind ik het vreemd dat Koole de zadels met veel korting alleen via de webshop verkoopt..
je wilt het zadel toch passen enz.? ik zou never een zadel via een webshop kopen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:09

Ninon! Zonder twijfel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:10

Volgens de site van MacRider geven zij geen garantie hier op, begrijp ik. (erg raar overigens)

Dus geeft Koole dan zelf deze garantie?

Ik kan me best voorstellen dat mensen er een raar gevoel bij krijgen, die waarschuwing van MacRider, het op voorraad hebben van zo idioot veel zadels, met daarachter een aanbiedingsprijs van 1000 euro terwijl de zadels normaal blijkbaar voor tegen de 2500 euro verkocht worden..... ik zou willen dat ik zulke marges had, als ik mijn op voorraad liggende zadels voor minder dan de helft van de normale prijs zou moeten verkopen dan maak ik echt zo zwaar verlies dat ik binnen no-time failliet ga :P

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:11

"Op al deze oude model zadels zit GEEN Macrider garantie."

Met andere woorden als je via Koole zo een zadel koopt heb je GEEN garantie.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:12

Ehh...

Ik heb twee klanten die een nieuw zadel hebben gekocht dat niet pastte en vervolgens een heleboel gezeik hebben gehad.

Van een van die klanten heb ik het zadel gekocht en door mijn eigen zadelmaker op mijn paard laten passen.
Ik ben erg blij met het zadel maar hoor zoveel negatieviteit rondom de zadelverkopen en de wisselende kwaliteiten van de zadels dat ik er nooit een nieuw zou durven kopen.

Die klanten hebben toen 2500+ betaald. := En hadden dus een zadel waar ze niks mee konden.

Weet niet bij wie het ge-emmer begon, bij M.R of bij de passer maar beiden hebben het toen met die klanten bij ons niet goed opgelost.
Ze trokken ook allebei de handen er vanaf en gaven elkaar de schuld. Een hoop gedoe.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:15

MacRider en Koole deden samen, maar hebben breuk. Vandaar de uitverkoop bij Koole heb ik begrepen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:18

Naar mijn weten heeft Koole ook aan 'belachelijke' voorraad van de Niro laarzen.
Waarom dat is zou je bij Koole Ruitersport moeten navragen.
Daarnaast doen ze nog zoveel maar dan alleen die ruitersport winkel.
Sommige verliezen moet je gewoon incalculeren.
Overigens begrijp ik wel dat ze nu de mac rider zadels willen verkopen.
Tenslotte willen ze straks alleen hun eigen merk voeren.
Manic zoals koole zelf al aangeeft verkopen ze GEEN oude modelen.
En garanderen hun een garantie.
Mocht dat het enige zijn wat iemand tegen houdt zou ik me goed laten informeren bij Koole Ruitersport.
Daar zouden ze eventueel ook op papier kunnen zetten dat er wel degelijk garantie op zit.
Daarnaast vindt ik de garantie van de fabrikant ernstig tegen vallen!
Dan maar liever geen garantie van Mac Rider

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:21

Ja maar ze willen niet zomaar van dat merk af lijkt me. en als blijkt dat je een zadel hebt gekocht waarvan later blijkt dat het bvb scheef uit de fabriek is gekomen, wat dan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:22

Volgens mij is dat niet de reden van het af willen van het merk
Maar goed daar zou je bij Koole Ruitersport naar kunnen vragen.