Welke pad onder een Sensation zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Welke pad onder een Sensation zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 21:00

Ik zit al dagen te dubben en twijfelen en kom er niet uit :+

Ik heb een boomloos sensation zadel voor mijn pony. Nu zat daar een Skito pad bij. Echter vind ik de inlages die daarbij horen niet fijn, vooral met koud weer zijn ze gewoon erg hard en vind dat niet fijn voor mijn pony met gevoelige rug.
Ik heb nu mijn heavy duty inlages erin gedaan maar dat past niet goed waardoor het dekje niet netjes ligt.
Kortom, ik zou graag een andere pad willen, heb alleen geen idee wat nu echt zal passen.

Het liefst zou ik een halfpad nemen, echter ben ik bang dat de boel gaat schuiven door het hele pakket wat er dan onder ligt.
Ik heb zitten denken aan de HKM pad, maar vermoed dat die veels te groot is.

Iemand tips, ervaringen?

pmarena

Re: Welke pad onder een Sensation zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:57

Kussentjes onder het zadel vandaan halen, en vervangen door een fijne pad met inlages.

Dat beviel mij het beste -tig jaar geleden, maar toen had ik volgens mij wel de eerste Sensation in Nederland dus ik weet niet in hoeverre je nu een heel erg ander model hebt dan dat ik had :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:59

Kun je je inlages die je al had niet bijsnijden zodat ze wel goed in de skitopad passen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:54

De inlagevlakken zijn juist te groot voor mijn inlages waardoor ze te ver omlaag zakken en de pad op de ruggengraat juist strak trekt naar mijn idee.
Ik heb inmiddels een half pad 2e hands op de kop weten te tikken, even daarmee uitproberen hoe dat past :)

Pmarena, het viel me inderdaad op dat er kussentjes onder het zadel zitten, waarom raad jij aan die eruit te halen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:05

Omdat ik graag een pad met inlages eronder wilde gebruiken, en het inderdaad te veel een stapeltje werd.

Ik vind een pad met inlages veel efficiënter dan kussentjes onder een zadel, dus vandaar kussentjes er uit en pad met inlages eronder.

De Senation had toch al niet zo veel schoftvrijheid, dus ik wilde er echt een goede pad met inlages onder :j

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 13:11

Ah oke! ik heb nu dan inlages en de kussentjes bij elkaar, had er helemaal nog niet over nagedacht om die eruit te halen :D Ga het eens proberen, thnnx voor de tip!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:15

Het was toen wel een beetje een gepruts om ze eruit te halen, zaten onder een klittenband afdekking geloof ik, en zag er uit als een serieuze uitdaging om ze er na het verwijderen, ooit weer symmetrisch op te krijgen :P

Ik heb volgens mij zelfs nog een reserve-setje kussentje en seatsaver van de Sensation liggen :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:52

Zijn de inlages die er in je skito pad zaten licht blauw?Als dat zo is zijn dan zijn het wel hele fijne inlages en die vond ik niet stug en hard :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 19:04

ze zijn inderdaad blauw. nu met die kou vind ik ze echt heel hard, laatst gebruikt toen het bijna vroor, toen waren ze echt zo kneiterhard, zelfs na een half uur longeren met pony nog steeds heel hard. vind dat gewoon niet fijn, heb liever mijn heavy duty inlages :-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:23

Hihi, ja het memory foam van Skito is wel heel stevig inderdaad :P

Ik weet ook nog steeds niet wat ik nou van memory-foam vind..je hoort er hele goede dingen over qua drukverdeling, maar het hard worden met kou en het erg indeuken onder druk vind ik dan persoonlijk toch weer niet zo aantrekkelijk... en dan heb je nog allerlei verschillende hardheden erin...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:31

Op ebay werden een keer een aantal skito pads aangeboden zonder inlages en in de tekst stond dat je die erbij kon kopen voor $90,dus die dingen zijn nogals duur..Maar dat is balen dat die inlages met de vorst zo hard waren,ik had er geen last van,maar heb mijn spullen in de winter altijd in huis dus al voorverwarmd..

Ik heb trouwens een keer een heather moffett zadel gehad ook met memory foam,in de zomer een fijn zadel maar in de winter echt een vreselijk hard geval(toen had ik mijn kamertje in huis nog niet)..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 20:08

ja dat scheelt al, mijn vriend stelt het niet bepaald op prijs als ik paardenspul in huis leg dus dat is helaas geen optie...heb alles op stal of in de auto liggen. Met mijn vorige pony heb ik overigens wel lang gereden met de skito pad en dat beviel toen prima hoor! Maar ben nu geloof ik een beetje gehecht geraakt aan mijn soepele stevige HD inlages :-D