Anatomisch gevormd stang en trens hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Anatomisch gevormd stang en trens hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 11:18

Hallo!

Op het moment heb ik voor mijn paard die z klaar is een Passier stang en trens hoofdstel.
Dat hoofdstel past goed, helaas vind ik het hoofdstel achter de oren erg strak zitten.
Omdat mijn paard erg gevoelig is, vroeg ik me af welke hoofdstellen wat meer anatomisch gevormd zijn achter de oren, zodat daar meer ruimte is.
Het hoofdstel moet trouwens wel in het bruin te verkrijgen zijn, liefst ook wit onderlegd, maar dat hoeft uiteraard niet persé :D

ClauGeli68

Re: Anatomisch gevormd stang en trens hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:53

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 19:21

Hmm nee zou het toch liever eerst van te voren zien. Daarbij vind ik de voorbeelden op de site nou ook niet echt heel mooi.. Maar toch heel erg bedankt voor je reactie :)

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 19:28

Het is idd mogelijk dat jouw paard wat dikkere oorspeekselklieren heeft. Super dat je dit opmerkt. Ik kom dit vaker tegen in de praktijk bij klanten die dit niet gezien hebben! Het is mogelijk om bij je huidige hoofdstel een uitsparing te maken achter de oren, zodat de oorspeekselklieren vrij liggen. Vraag even bij je zadelmaker of dit daar mogelijk is.
Of het erg mooi is.... dat doet er niet toe, en men ziet er erg weinig van. Wanneer je paard er prettiger door loopt is er al veel gewonnen.

Succes.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:26

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 17:36

Is er helaas enkel in het zwart.. Had ook nog de BR Wendover gezien, prchtig hoofdstel en vind zelf dat BR superzacht is, helaas ook alleen in het zwart. :n