Ervaringen met 'gel foam' vulling (LJ leathers zadel)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

floorpenp

Ervaringen met 'gel foam' vulling (LJ leathers zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 14:51

Aangezien ik al een tijdje op zoek ben naar een nieuw (donkerbruin) springzadel, ben ik een beetje aan het rondkijken op internet. Nu is mijn oog op dit zadel van LJ leathers gevallen:

Afbeelding
( http://www.lj-leathers.be/lj/nl/home/ )

Nu staat er dat de kussens van dit zadel van natuurlijke 'gel foam' zijn. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Kan je het zadel ook nog bijvullen?
Wat ik me ook afvraag, is de kleur in het echt net zo als op de foto? Ik vind dit soort van tweekleurige wel mooi, maar is dit in het echt ook zo? Dit zadel (van de foto) zou van kleur cognac moeten zijn. Hebben jullie foto's van dit zadel (te paard)?

Wat zijn jullie ervaringen met zadels van dit merk en de vulling van de kussens?

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 15:00

Niemand die ervaring met deze vulling en deze zadels heeft?

JRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:46

floorpenp schreef:

Beste Floor.

De LJ zadels zijn gemaakt van een Timberland Leather, goede sterke kwaliteit maar wel lekker zacht. Een gel foam vulling kan je niet opvullen. misschien een idee om een keer te gaan passen.
Waar woon je ergens, misschien kan ik een LJ dealer voor je vinden.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 15:50

JRS schreef:
floorpenp schreef:

Beste Floor.

De LJ zadels zijn gemaakt van een Timberland Leather, goede sterke kwaliteit maar wel lekker zacht. Een gel foam vulling kan je niet opvullen. misschien een idee om een keer te gaan passen.
Waar woon je ergens, misschien kan ik een LJ dealer voor je vinden.

Bedankt voor je reactie! :) Inmiddels heb ik het zadel laten passen en hij lag eigenlijk prima, kon er zelf ook fijn in zitten. Dus ik heb hem gekocht! :)
Ben er tot nu toe enorm tevreden over, het is een fijn zadel en de kwaliteit vind ik ook super voor de prijs.

axelle_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:10

Beste Floor

Wat zijn nu je ervaringen met de gel foams kussens?

Groeten

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 09:27

axelle_vds schreef:
Beste Floor

Wat zijn nu je ervaringen met de gel foams kussens?

Groeten

Ik vind het lastig te zeggen, door een blessure van ons paard is het zadel al ruim anderhalf jaar niet gebruikt. Het zadel is daarvoor dus niet heel lang gebruikt, maar ik was er toen heel tevreden over. Ook nu het zadel niet gebruikt wordt, voelen de kussens nog steeds lekker zacht.