Stang en trens hoofdstel!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Susyb

Stang en trens hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:20

Hallo bokkers!

Ik heb geen flauw idee of dit hier in het forum moet of bij de markt.
Om te beginnen, ik ben momenteel nog niet op zoek!
Maarrrr...
De amazone van mijn paard rijd nu M1 en heeft al enkele winstpunten.. Thuis gaat het trainen heel lekker en traint ze al richting de Z (ook tijdens haar lessen doet ze dit met haar instructeur en dit gaat super!)
Nu is ze dus al binnen 2 maanden en om de week wedstrijd al halverwege de M1. En haar kennende gaat ze gelijk over.
Ik als trotse eigennaar ben natuurlijk al stiekem naar een stang en trens hoofdstel aan het spieken.. Echter kan ik gewoon niet iets vinden wat aan onze eisen voldoet (en ja dat zijn er nog al wat)..

- Zwart
- Brede Neusriem
- Wit onderlegde neusriem
- Lak Neusriem

Momenteel heeft hij dit hoofdstel op wedstrijd:
http://www.hooks.se/Assets/ProductImage ... 676_01.jpg
En thuis een mooi rondgenaaid hoofdstel voor training..

Nu ben ik van het rondgenaaide en heb die van de hypostore al op het oog (en deze komt er dan waarschijnlijk voor thuis).. Alleen de amazone wil graag zoiets als bovenstaande wedstrijd hoofdstel alleen dat stang en trens versie.
Nu kwam ik via marktplaats bij het volgende hoofdstel:
Afbeelding
Deze is via mail van de adverteerder te bestellen..
Heeft iemand dit hoofdstel?
Is het soepel leer?

Zijn er mensen die nog andere hoofdstellen weten die ook aan deze eisen voldoen?

Susyb

Re: Stang en trens hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:37

48 keer bekeken,,
Haha niemand heeft dit hoofdstel en kan mij enige kwaliteit vertellen :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:39

wat voegt zo'n stang nou toe aan de strens? vraag ik me altijd af vraag ik het hier maar. en is dat niet proppen, 2 bitten in 1 mond ...

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:41

Altijd wachten tot je Z bent, anders brengt het ongeluk :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:41

unihorses schreef:
wat voegt zo'n stang nou toe aan de strens? vraag ik me altijd af vraag ik het hier maar. en is dat niet proppen, 2 bitten in 1 mond ...

Leuke opmerking weer, daar heeft ts niks aan :(. Is niet de vraag wat de stang toevoegt, besluit is al genomen en nu zoekt ze een hoofdstel..

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:42

Het hoofdstel ziet er mooi uit, helaas kan ik je niet vertellen of het hoofdstel van goede soepele kwaliteit is!.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:42

Ik vind het leer niet van geweldige kwaliteit. We krijgen er enkele passantjes niet fatsoenlijk door waardoor het leer gaat plooien.... We hebben er op het werk 1 in gebruik (en nog 2 nieuw hangen) maar ik ga hem niet kopen....

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:43

unihorses schreef:

Heb je mijn post uberhaupt wel gelezen, sorry maar dit topic dus niet voor bedoeld voor een discussie over stang en trens of trens.. Daar zijn echt al genoeg topic over.. Ik ben opzoek naar een hoofdstel niet opzoek naar een reltopic.
Ik ga er namelijk ook zelf niet meer rijden aangezien ik niet kundig genoeg ben.. Ik hou gewoon mijn trenshoofdstelletje..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:44

ondanks dat dat niet aan de orde is in dit topic unihorses, wil ik wel even antwoorden. Je kunt de hulpen nog fijner afstemmen met een stang en trens. Het is niet proppen, maar gewoon een kwestie van zoeken naar de juiste bitten die in de mond passen.

Ik heb een premiera rondgenaaid hoofdstel met lakneusriem. Niet wit onderlegd, maar is wel als zodanig verkrijgbaar. Ik ben tevreden over de kwaliteit, zacht leer en mooi afgewerkt.

Wat ik wel gedaan heb, is eerst een goedkoper tweedehands hoofdstel aanschaffen om te kijken of mijn paard er fijn op liep. Het zou zonde zijn als je een duur hoofdstel aanschaft en blijkt dat je paard er niet fijn op loopt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:46

paardjes123 schreef:
Altijd wachten tot je Z bent, anders brengt het ongeluk :D

:') oww.. maar moet je van te voren niet oefenen op les ermee enz.? (ik heb geen idee aangezien ik zelf die niveaus niet rijd.. en het een verrassing is voor de amazone en ik dus niet aan haar wil vragen haha)

Hebbesje schreef:
Ik vind het leer niet van geweldige kwaliteit. We krijgen er enkele passantjes niet fatsoenlijk door waardoor het leer gaat plooien.... We hebben er op het werk 1 in gebruik (en nog 2 nieuw hangen) maar ik ga hem niet kopen....

Oke kijk hier heb ik wat aan :)
Het is namelijk alles wat ik zoek kwa uiterlijk maar hij moet ook wel even meegaan en niet gelijk lelijk worden. Natuurlijk is hij niet zo heel duur maar toch betaal ik dan liever iets meer en dan een mooi kwalitatief goed hoofdstel.

Gemmeke schreef:
Het hoofdstel ziet er mooi uit, helaas kan ik je niet vertellen of het hoofdstel van goede soepele kwaliteit is!.

Toch bedankt :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:48

TS, het hoofdstel is nog niet hetgeen waar je je druk om zou moeten maken, wel de bitten. Er zijn veel verschillende soorten bitten te verkrijgen, ik zou eerst proberen een stel bitten te lenen of tweedehands aan te schaffen, zodat je kunt kijken wat het beste is voor het paard. Ik heb 3 verschillende stangen geprobeerd voordat ik de goede had gevonden.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:49

:)*
kleinvosje schreef:
Ik heb een premiera rondgenaaid hoofdstel met lakneusriem. Niet wit onderlegd, maar is wel als zodanig verkrijgbaar. Ik ben tevreden over de kwaliteit, zacht leer en mooi afgewerkt.

Wat ik wel gedaan heb, is eerst een goedkoper tweedehands hoofdstel aanschaffen om te kijken of mijn paard er fijn op liep. Het zou zonde zijn als je een duur hoofdstel aanschaft en blijkt dat je paard er niet fijn op loopt.

Oke..
Nou het probleem is eigenlijk dat het rondgenaaide hoofdstel wat wij nu hebben niet helemaal lekker achter zijn oren ligt..
Ja ik ga ook nog niks aanschaffen hoor.. ik ben gewoon aan het rondspieken zodat ik weet wat ik ongeveer moet gaan betalen.. ik bedoel ze is nu M1 misschien word hij over 2 weken wel stokkreupel.. dan vind ik het zonde om geld aan hoofdstel uit te geven als het beter na de DA had gekunt ;)
Ze wil sowieso aan haar instructeur vragen of ze bitten kan lenen om te proberen misschien dat een hoofdstel inderdaad ook een idee is :)* (dat is een goede tip!)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:50

kleinvosje schreef:
TS, het hoofdstel is nog niet hetgeen waar je je druk om zou moeten maken, wel de bitten. Er zijn veel verschillende soorten bitten te verkrijgen, ik zou eerst proberen een stel bitten te lenen of tweedehands aan te schaffen, zodat je kunt kijken wat het beste is voor het paard. Ik heb 3 verschillende stangen geprobeerd voordat ik de goede had gevonden.

Ja dankje wel :) dit had ik inderdaad dus ook al overal gelezen maar toch bedankt..
Haar instructeur rijd meerdere paarden op hoog niveau dus dat zal wel goed komen. De bitten laat ik aan hun over (ik betaal ze wel maar zij moet ermee rijden dus dat mag ze zelf uitzoeken) dus daar kan ik me nu nog niet op orrienteren zeg maar

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:51

Heel verstandig! Ik heb trouwens wel een mooie zwarte te koop, voor een paardje met een niet al te groot hoofd. Gouden gespen.

Persoonlijk zou ik nog even wachten, en pas ergens halverwege de M2 gaan proberen met S&T.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:54

Ow ze heeft ook nog niet met een S&T geoefend hoor! Dat zal ze ook met haar instructeur inplannen.
Maar ik koop nogal graag dingen voor mijn paardje en aangezien dit eraan zit te komen mag ik graag rondkijken :D!
Oke :) ik zal je boktnaam even opschrijven maar ik denk dat ze om te proberen wel iets met haar instructeur kan regelen want die heeft er genoeg hangen.. (vast ook nog wel een oude :') )

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:03

Br heeft een mooi S&T hoofdstel.
Afbeelding
BR Stang en Trens hoofdstel Wendover

Ik vind leer van BR erg fijn.. Mooi soepel. Kopstuk van dit hoofdstel heeft ook iets uitsparing voor de oren.
OP foto is die zwart onderlegd maar hij is er ook met witonderlegd :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:44

En dat had je niet even via Facebook kunnen doen Hoekstra? Haha hoe onpersoonlijk haha
Maar die staat inmiddels inderdaad ook al op de lijst

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:11

Jaaa daar vroeg je het toch niet :+
Zal Sybje wel mooi staan!! ;)

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:22

ik heb al een hele tijd een van Imperial Riding ik rij nu geen wedstrijden meer. maar was altijd wel een fijn hoofdstel geen stug ding.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 22:32

powerkippie schreef:
ik heb al een hele tijd een van Imperial Riding ik rij nu geen wedstrijden meer. maar was altijd wel een fijn hoofdstel geen stug ding.

Is dat ook een lak met wit onderlegt :D?

Amigo_ schreef:
Jaaa daar vroeg je het toch niet :+
Zal Sybje wel mooi staan!! ;)

Ja kan niet wachten *\o/* Hoop zo dat hij de Z mag halen (beetje arrogant twijfel ik er niet aan aangezien ze nu al oefeningen doen en haar instructeur en heel lovend over is)..
Dan ben ik zo trots op mijn kromme bok! Haha

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:51

Die van BR, waar is die met wit onderlegd te krijgen dan?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:52

BR Windsor heel fijn hoofdstel. Dan koop je toch gewoon een losse neusriem wit onderlegd? :Y)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:03

Ik zou persoonlijk ook nog even wachten met S&T, ik heb eerst het Z1 uitgereden en toen pas begonnen.. Maar zoals kleinvosje zegt, halverwege het M2 even proberen. Er zijn paarden die er niets uit maken en dan ben je er zo mee weg.

Ik heb zelf momenteel alleen nog maar een trainingshoofdstel voor de S&T, wel een mooi en best goed leer voor maar 45 euro. Was wel in de uitverkoop. Merk weet ik niet. Maar voor op wedstrijd had ik wel een Premeira (of hoe schrijf je het? :D ) voor gewone trens dan, die bevalt me echt suuuuuuuper! Dus die komt er ook in S&T vorm voor de wedstrijden :P

Trouwens, die rondgenaaide hoofdstellen zitten bij mijn paard ook niet goed aan d'r oren, ik heb daar iets voor gekocht, is zo'n lapje (neopreen of leer) dat je onder je leer moet steken en op die manier zit het veel beter.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 18:47

lienbono schreef:
Ik zou persoonlijk ook nog even wachten met S&T, ik heb eerst het Z1 uitgereden en toen pas begonnen.. Maar zoals kleinvosje zegt, halverwege het M2 even proberen. Er zijn paarden die er niets uit maken en dan ben je er zo mee weg.

Ik heb zelf momenteel alleen nog maar een trainingshoofdstel voor de S&T, wel een mooi en best goed leer voor maar 45 euro. Was wel in de uitverkoop. Merk weet ik niet. Maar voor op wedstrijd had ik wel een Premeira (of hoe schrijf je het? :D ) voor gewone trens dan, die bevalt me echt suuuuuuuper! Dus die komt er ook in S&T vorm voor de wedstrijden :P

Trouwens, die rondgenaaide hoofdstellen zitten bij mijn paard ook niet goed aan d'r oren, ik heb daar iets voor gekocht, is zo'n lapje (neopreen of leer) dat je onder je leer moet steken en op die manier zit het veel beter.

Ik heb ook aangegeven dat ze er nog LANG niet mee rijd! Ik ben als eigenaar gewoon al aan het rondneuzen..
Ja die van hypostore staat inderdaad ook al op de lijst! Mmm misschien is z'n laptje toch een idee
Nynke1 schreef:
BR Windsor heel fijn hoofdstel. Dan koop je toch gewoon een losse neusriem wit onderlegd? :Y)

Ja maar moet dan ook wel weer een lakneusriem zijn.. en heb die nog niet zo gauw gevonden die en breed zijn, wit onderlegd en lak!

Ik vond die ik van MP had gezien (die half rondgenaaide) echt heel mooi dus baal vreselijk dat dat leer minder is (volgens de recensies) -O-

Horsess4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:39

wat een mooi hoofdstel zeg!!